Wybór auta - auto terenowe, suv?

17 Paź 2009, 20:17

Witam,

Mimo iż pisze po raz pierwszy, to forum przewertowałem od deski do deski. Niestety nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Obecnie jeżdżę Vectrą C w kombi, super wygodne auto, ale nie na nasz drogi. Poza tym mam w końcu wielką ochotę zjechać z utwardzonych dróg. Dlatego wybór padł na auto terenowe, suv'a nie chcę - drogi zakup, nic samemu się nie zrobi, szkoda w teren.
Co do moich wymagań to:
- im prostsza konstrukcja tym lepiej - lubię pogrzebać przy aucie
- dużo miejsca z przodu, mam 193 cm wzrostu i słuszną budowę :)
- w miarę ekonomiczny silnik diesla
- będzie używany do codziennych dojazdów do pracy, czasem w trasy po Polsce
- dostępność części
- możliwość liftu zawieszenia i montaż stalowych zderzaków

Jak na razie biorę pod uwagę dwie możliwości Nissan Terrano II i Land Rower Discovery.
Chętnie posłucham użytkowników w/w aut na temat ich zalet i wad, spalania, kosztów części. Jak również ograniczeń w jeździe i tego na co należy zwracać uwagę podczas eksploatacji. Niby dużo postów ale mało konkretów, jeśli chodzi o codzienne użytkowanie.

Pozdrawiam
A.Nomad
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Podkowa Leśna

17 Paź 2009, 21:50

Z własnego doświadczenia to to nie jest, ale chłop niedaleko mnie ma terrano II i jak się przyglądałem i z nim gadałem, to jest zadowolony, silnik oczywiście 2,7, z miejscem jest dobrze, ale nie rewelacyjnie, i konstruktorzy nie popisali się jeżeli chodzi o stosunek wysokości do szerokości. Z częściami nie ma problemu, i ceny są takie jak w innych terenówkach.

Jak już tam uważasz ale wg mnie pajero było by fajniejsze :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

17 Paź 2009, 22:13

No niby kawał auta z tego Pajero, ale niestety ma bardzo rozbudowaną deskę rozdzielczą i mam problem z podzianiem kolan :grin: .
A.Nomad
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Podkowa Leśna

17 Paź 2009, 23:06

nie napisałeś ile chcesz przeznaczyć na samochód, czy ma to być jedyne auto w rodzinie, jaki rodzaj wyjazdów w teren Cię interesuje :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

18 Paź 2009, 00:19

do tego co napisałeś terenówka jest zbędna :mrgreen: ale żeby nue było

A.Nomad napisał(a):- im prostsza konstrukcja tym lepiej - lubię pogrzebać przy aucie
czyli samochód z przed 2000 roku
A.Nomad napisał(a):- dużo miejsca z przodu, mam 193 cm wzrostu i słuszną budowę :)
czyli patrol LC i kilka innych odpada :wink: aczkolwiek jak masz za mało miejsca na nogi to przerobienie fotela to najprostszy sposób, ogólnie terenówki są ciasne za kierownicą
A.Nomad napisał(a):- w miarę ekonomiczny silnik diesla
nie występuje takie coś w terenówkach
A.Nomad napisał(a):- będzie używany do codziennych dojazdów do pracy, czasem w trasy po Polsce
do tego najlepiej nadaje się większy wóz osobowy wygodniej bezpieczniej bardziej komfortowo i o wiele taniej
A.Nomad napisał(a):- dostępność części
części do 90% samochodów dostępne są w ciągu 2 dni w każdym sklepie motoryzaczyjnym zależy to tylko od chęci sprzedawcy/właściciela
A.Nomad napisał(a):- możliwość liftu zawieszenia i montaż stalowych zderzaków

w zasadzie każdy samochód terenowy z przed 2000 roku

podsumowując porzebujesz albo pożądnego kombi typu merc 124 z 3litrowym turbo dieslem albo LR Discovery najlepiej dwuseta :wink: tylko znajdź w dobrym stanie :!: powodzenia przyda ci się w poszukiwaniach :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

18 Paź 2009, 17:26

A Uaz z Andorią?
:mrgreen:
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Octavia Scout 2.0 FSI - dane techniczne
    Skoda Octavia Scout powstała na bazie modelu Octavia kombi ktora wyposaźona była w napęd 4x4. Wersja Scout miała inny styl i większe umiejętności do jazdy w terenie. Odpowiednio przygotowane nadwozie pozwoliło na uzyskanie ...

18 Paź 2009, 20:25

Witam,

Uzupełniam to co napisałem.
- myślę o aucie w przedziale cenowym 20 - 25 tyś zł. Oczywiście biorę pod uwagę pakiet startowy.
- miałby to być jedyny samochód
- jeśli chodzi o teren to górskie drogi nieutwardzone, brody wodne (topił go nie będę :grin: )

Dziś miałem okazję przejechania się Terrano II, 2,7 Tdi, z 1999r. Prowadził się bardzo przyjemnie, nawet z miejscem do przeżycia, od biedy fotel się przesunie na mocowaniach do tyłu.
A.Nomad
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Podkowa Leśna

18 Paź 2009, 22:06

do takiej jazdy terrano będzie ok. dołączyłbym do niego pajero i discovery.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

18 Paź 2009, 22:22

Zdaje sobie sprawę z ograniczeń(mówię teraz o Terrano) tego auta. Masa i gabaryty pasują do auta wyprawowego, a nie przeprawówki. Tak samo jak nie można oczekiwać sportowego zacięcia, mimo że do 90 km/h zbiera się bardzo ładnie, aczkolwiek kosztem dużego zużycia paliwa.
A czy orientuje się ktoś w kosztach części zamiennych?
A.Nomad
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Podkowa Leśna

18 Paź 2009, 23:55

A.Nomad napisał(a):A czy orientuje się ktoś w kosztach części zamiennych?
alledrogo.pl :mrgreen:
koszt części jest podobny jak do mitsubishi, toyoty i innych samochodów część rzeczy jest droższa część tańsza, dużo masz możliwości lifrowania auta (zawieszenia kilku firm do wyboru) jeśli znajdziesz TD27 w dobrym stanie będzie ci służył bardzo długo a naprawy ewentualne nie są straszne drogie (orginalne wtryski zexel do TD27 to 60 zeta za sztuke bez zniżki, zestawy naprawcze do pomp wtryskowych i innych rzeczy dostępne w zasadzie od ręki) jeśli chodzi o silnik to jest to 4/6 najtrwalszego silnika zrobionego przez nissana/datsuna czyli czterocylindrowa wersja TD42 :mrgreen: skrzynia standard w nissanach szumi ;) można starać się walczć ale nie ma sensu :mrgreen: dopuki działa nie rozbierać bo oryginalne łożyska skrzyni zabijają ceną a nie warto łądować tam zamienników, mosty wytrzymują agresywne opony w rozmiarze 33x12,5 bez większych problemów,
zurzycie paliwa nie jest znowu takie duże w granicach 12-13 litrów na 100 km przy załadowanym aucie i nie oszczędzaniu :wink: ale należy pamiętać że to terenówka nigdy nei będzie miało przyśpieszenia ani stabilności w zakrętach więc na drodze nie daj się ponieść fantazji :!:
Ostatnio edytowany przez pocieszny, 19 Paź 2009, 07:43, edytowano w sumie 1 raz
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

20 Paź 2009, 13:48

Dzięki wielkie za odpowiedź.
Tak jak już pisałem, po jeździe Terrano II byłem mile zaskoczony jeśli chodzi o samo prowadzenie na asfalcie (może egzemplarz z dobrym zawieszeniem?).
Jestem ciekaw jaki miałbym wrażenia po całodziennej jeździe w trasie? W końcu to nie liniowiec :).
A.Nomad
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Podkowa Leśna