09 Lis 2008, 20:12
Bolączką passatów jak i audi a4 jest przednie zawieszenie. To jednak nie dyskwalifikuje auta dlatego, że ceny wahaczy bardzo potaniały. Komplet na jedno koło to koszt ok 400 zł. Jeżeli robisz rocznie 15 000 km to nawet po koniecznej wymianie powinieneś mieć spokój na jakieś 50 000 km. Wiem sam z doświadczenia. A poza tym odrazu nie pada całe zawieszenie, no chyba, że ktoś zaniedba. Co do silnika to ma swoje plusy i minusy. Moc 101 KM to dość mało na takie gabaryty, ale nie jest też tak źle jak mówią niektórzy. Do setki rozpędza się w około 13 s., a większość małych aut z lat 90-tych z małymi silnikami rzędu 1.0 lub 1.2 potrzebują na to około 15-17 s. Wielką zaletą tego silnika jest jego prostota. Konstrukcja opiera się na silniku 1.6 montowanego np. w Audi 80. Pomimo, iż silnik jest dość mocno wysilony( 101 KM to dość dużo na silnik o pojemności 1.6 posiadający tradycyjne 2 zawory na cylinder) to jego kultura pracy jest zadowalająca, a także dobre wyciszenie wnętrza w Passatach powoduje iż do ok. 130 km/h jest bardzo cicho. Ewentualne naprawy są naprawde tanie. Co innego z silnikiem 1.8 20V. Przy nim zwykła naprawa rozrządu jest dwa razy droższa niż przy 1.6 a uwież mi różnica w przyspieszeniu niewielka. Zresztą przejedź się jednym i drugim i sam oceń. Jeżeli od auta nie oczekujesz sportowych osięgów to polecam te auto z tym silnikiem.