Volkswagen T4 - który silnik na studenckie podróże

16 Lut 2015, 22:10

Zależy jak trafisz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

16 Lut 2015, 22:10

DamianCAR napisał(a):Każdy dostawczak gnije bo nie są garażowane i zazwyczaj latają w firmach.
A więc nikt tam się nie troszczy o zabezpieczenie blachy.


Akurat to nie jest powodem gnicia dostawczaków... :D

Mistrzem zgnilizny jest vito...

Ogólnie szukałbym prostego diesla albo benzyny żeby zrobić na lpg.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Lut 2015, 22:13

szybki napisał(a):Mistrzem zgnilizny jest vito...

A Ford Transit?
Chyba o nim zapomniałeś :)
DamianCAR
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 6
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: E36, Opel Vectra C
Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lut 2015, 00:32

Dlatego właśnie postawiliśmy na T4.

Także czy ktoś mógłby nam doradzić jaki dokładnie silnik wybrać, już nawet nie chodzi o moc bo w poprzednią podróż jechaliśmy w 9 osób na miesiąc czasu więc T4 był załadowany po dach plus rzeczy pod fotelami itp. Jechał w sumie normalnie tzn wystarczająco dla nas, nie zależy nam na prędkości 100km/h max (powód spalanie :D),choć czasami żałowaliśmy, że nei ma paru koni więcej jak napotykaliśmy parokilometrowe podjazdy pod góre :D

Zależy nam na ocenie awaryjności, czy ceny częsci różnią się w różnych silnikach, jeżeli jest tu ktoś kto naprawdę się orientuje w temacie, to jakie są główne wady i zalety tych dwóch silników (1.9 i 2.4), aaa i bardzo ważna sprawa jak różni się spalanie :)

a no i podbijamy pytanie o tym na co zwrócić szczególnie uwagę przy zakupie T4 i NAJCZESTSZE usterki. :)

Osobie, która nam bardzo pomoże i udzieli wielu wartościowych informacji możemy zaproponować pocztówkę dowolnego kraju lub drobny upominek :D

POZDRAWIAMY!
Piechota
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: VW T4

18 Lut 2015, 08:25

W 2.4 lubi pęknąc wałkek rozrządu,taka mała wada.
Szukaj 1.9TD tani w naprawach i prosty w budowie,moc nie powala ale coś za coś lub 2.5TDI tylko wiadomo utrzymanie będzie droższe.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

18 Lut 2015, 08:58

DamianCAR napisał(a):A Ford Transit?
Chyba o nim zapomniałeś
Zobacz na Vito i Transita. Vito gnije bardziej, zresztą jak Mercedesy z tamtych lat np. okular. :ok:

Z tym że takie 1.9 łyknie tyle co 2.4/1.5 bo się męczyć będzie.. :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    OffRoad Show Poland 2017
    Już po raz VI w Warszawie odbył się OffRoad Show Poland. Zwiedzający mogli oglądać najnowsze modele aut z segmentu 4x4, samochody przygotowane do turystyki oraz do sportu, quady, motocykle, kampery oraz zapoznać się z bogatą ...
    Sprawdź swoje punkty karne online
    Ministerstwo Cyfryzacji w ramach systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców udostępniło nową, wygodniejszą metodę sprawdzenia punktów karnych jakie mamy na swoim koncie za wykroczenia w ruchu drogowym. ...

18 Lut 2015, 09:10

Dlatego napisałem cos za cos.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

19 Lut 2015, 16:05

Jako, że ojciec ma parę T4 w firmie, mogę co nieco o nich powiedzieć.
1.9TD to prosty, tani w obsłudze silnik, nie pali dużo, ale jazda nim na taką trasę będzie męcząca. Jeśli go załadujecie porządnie bagażami, a w dodatku będzie komplet pasażerów na pokładzie, to będziecie wiedzieć przed czasem, że jakaś górka się zbliża.
2.4D ma trochę droższy rozrząd, a co do wałka rozrządu, to ja bym raczej powiedział, że winny jest klin na kole rozrządu. Ale to żadna reguła, T4 ojca w firmie ma 520tyś.km, od nowości u nas i nic się nie działo. Jedynie skrzynia biegów była nie dawno naprawiana. 2.4D też nie jest demonem prędkości, ale zdecydowanie lepiej sobie radzi pod obciążeniem, nie zdycha pod byle jaką górkę. Według moich testów 1.9TD przyśpiesza do setki w około 28/29sekund, a 2.4D w około 24 sekundy. Ale w sumie dużo zależy jakie życie miał dany egzemplarz, a nikt się tymi autami ni tak ścigać nie będzie. Różnica w osiągach, może wynika z faktu, ze u nas 2.4D jest w wersji blaszak, a 1.9TD w wersji osobowej, jednakże blaszak jest zabudowany częściowo szafkami z narzędziami na pace, więc taki lekki też nie jest.
Jest jeszcze 1.9D, ale to już muł totalny, w zeszłym tygodniu nim jechałem, miałam zapakowane około 400kg na pace i ledwo ledwo pod większą górkę dał rade, a licznikowe udało się pojechać nieco ponad 90km/h i szybciej jakoś jechać nie chciał. Ale też ma już pół miliona przebiegu(też od nowości w firmie)
W zeszłym roku ojciec kupił właśnie tą T4 1.9TD i dał za nią jakoś ponad 8 tysięcy, w granicach 9 chyba nawet, nie pamiętam dokładnie i jak na razie sprawuję się dobrze, codziennie robi trasę około 120km w dwie strony z 8 osobami na pokładzie.
Spalanie 1.9TD i 2.4D jest w zasadzie bardzo podobne.
2.5TDi to inna bajka. Z tym silnikiem można bez problemu bardzo długie trasy pokonywać, a przy tym się nie męczy i mało spali, ale silnik ten ma już więcej osprzętu, który awaryjny nie jest, ale po przebiegach jakie te auta teraz mają, może wymagać naprawy. I w tym budżecie ciężko będzie o dobre 2.5TDi.
Części do T4 praktycznie w całej europie powinny być bez problemu dostępne, bo to bardzo popularny i ceniony model. O to się nie martw. Plusem na takie wyprawy, jest też odporność na marne paliwo, które gdzieś tam może się trafić za granicą.
Co do Vito, ojciec ma też takie auto z silnikiem 2.3 Diesel i jest nawet ok, ale rdzewieje nawet bardziej niż najstarsze T4, bynajmniej te u nas. Po za tym jest dość dobrze. Plusem Vito jest jego wykończenie w środku i dobre prowadzenie jak na tak duże auto. Z kolei był też jeszcze jeden egzeplarz Vito z silnikiem CDI i ten samochód to był jeden wielki koszmar. Co chwile coś się nim działo, elektronika szalała,a rdzewiał jeszcze bardziej od tego pierwszego. Jakiś handlarz go kupił za grosze, pewnie odpicował i sprzedał jako funkiel nówka. Sprinter pierwszej generacji i kaczka z 1993 trzymają się względem korozji o niebo lepiej, bynajmniej u nas.
Jako, ze ojciec ma w firmie paręnaście busów, jest też jeden Transit 1996rok zabudowany jako wywrotka. Głównie pracuję przy pracach brukarskich, więc od Wiosny do późnej jesienni praktycznie codziennie jeździ, a zimę stoi i nic nie robi. Do silnika nie ma większych zastrzeżeń, jednak pod względem korozji też jest źle. I z tego co widzę, to nie tylko problem tego egzemplarza, a praktycznie wszystkich jeżdżących z tego okresu. Praktycznie raz w roku trzeba go konserwować, bo inaczej, to by go już dawno w firmie nie było. Ale to już nie związane bezpośrednio z tym tematem.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

09 Mar 2015, 18:57

Dzięki wielkie za tak obszerną odpowiedź. :)

Czy ktoś mógłby skomentować to ogłoszenie: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ?

Cena jest dla nas idealna bo zostają nam pieniądze na naprawy, problem tylko w tym że mamy tam 450km, więc pojechać i wydać pieniądze w błoto na transport przy takiej cenie samochodu to byłaby ciężka porażka.

Wydaje nam się, że dużo ważnych rzeczy zostało wymienionych w tym samochodzie, co Wy o tym sądzicie? Czy opis po prostu jest ładnie napisany, a wymiany/naprawy nie są jakieś zachwycające? Silnik 2.4 więc trochę łatwiej byłoby mu jechać. Jakieś rady o co zapytać sprzedawcy przez telefon? Pomóżcie bo niestety jesteśmy zieloni w takich sprawach :) Kolega coś mi wspominał, trzeba by sprawdzić podwozie i ciśnienie w cylindrach, a żeby sprawdzić to ciśnienie to trzeba by być na miejscu, więc trochę lipa :)

Czasu coraz mniej, a my nadal nie możemy za bardzo znaleźć odpowiedniego busika. :(
Piechota
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: VW T4

09 Mar 2015, 22:04

Próg pod drzwiami pasażerami jest wgnieciony i chyba ruda już wychodzi,próg od strony kierowcy też chyba ma rdze. Ogólnie 450km jechać po tanie auto mija się z celem bo w większości przypadków kończy się to stratą czasu i pieniędzy na dojazd oraz szkoda nerwów.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

12 Mar 2015, 01:55

Rdza to w sumie pikuś, bo jest nieznaczna a w takich samochodach bardzo ciężko o to żeby jej nie było w ogóle. Po wakacjach będziemy mieli dużo więcej pieniędzy żeby samochód dopieścić, więc wszystko będzie wymieniane itp.

Zależy nam tylko i wyłącznie na jego dobrym stanie mechanicznym, a jest to ogłoszenie, w którym właściciel dużo opisał a to rzadkość z tego co zauważyliśmy szukając busika.

A co Ty myślisz o tych wymianach. Tak jak napisałem czy są to marne naprawy a po prostu ładnie obrane w słowa? Czy cena samochodu nie jest zbyt niska jeżeli tyle rzeczy zostało wymienionych?
Piechota
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: VW T4

12 Mar 2015, 07:24

Trzeba spytać czy sprzedający ma jakieś faktury,papiery na te wymiany,jeśli tak to raczej mówi prawde.
Cena jak cena,mi się wydaje troche tanio jeśli auto technicznie faktycznie zostało zrobione.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
 
cron