Volvo 945 woda w silniku po remoncie.

20 Sty 2013, 01:14

Witam wszystkich użytkowników !!! Przeszukałem doszczętnie forum w bardzo ciężkim problemie i nic nie znalazłem. Posiadam wyżej wymienione auto Volvo 940. Mialem w nim założony silnik B230FB który ciekł... Kopiłem na szrocie silnik z 1996r o oznaczeniu B230FK Silnik odpalał, po zakupieniu został w 70% rozebrany, pomalowany i złożony. Silnik praktycznie przełożyłem w 4 godziny, zapalił za 1 razem, ale nie pochodził długo. Faktycznie wstawiłem mu porządnie na obroty, ale po 5 min szaleństw poszedł olej bagnetem. Odmę wykluczyłem (kupiona oryginalna volvo nowa) okazało się ze polowa wody z chłodnicy poszła do silnika. Po rozpoczęciu rozbiórki, żeby sprawdzić uszczelkę głowicy, okazało się ze z rury pomiędzy turbina a kolektorem wylałem litr szlamu (wody, oleju, o zapachu paliwa) Jedyna rzecz jaka jest dziwna to ze wszystkie uszczelki są dobrze założone, nie wywaliło uszczelki pod głowicą, zapach benzyny przez to ze był zalewany i nie odpalał. Dziwne jest to ze dlaczego szlam jest czarny a nie mleko. Podpada jedynie turbo garret-a chłodzone woda. Mogła ciec ewentualnie chłodnica oleju na filtrze, co tez wykluczam bo sprawdzałem szczelność kompresorem na ok 8 BAR Brak pomysłów. mam druga większa turbinę, głowicę tagze już załatwiłem nowa (531) Jedyna wada jaka w tym momencie była to to ze turbina była zasilona takze woda, ale nie miałem przelotki żeby wyjście wody podpiąć pod waz obiegu, i po prostu zaślepiłem na jazdę próbną wyjście wody z turbo. Boje się w tym momencie składać silnik, dopóki nie będę wiedział co jest grane. Proszę niech ktoś mi coś poradzi.
Lastbil
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 11 03 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo 945
Silnik: B230FK
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992