Volvo S40 2.0, 2.4 - 25-30 k

23 Paź 2019, 14:33

Witam. Jestem na etapie kupna samochodu, żeby zbędnie się nie rozpisywać szukam czegoś najprawdopodobniej w gazie z w miarę mocnym silnikiem (czyli samochodu dosyć dynamicznego). Budżet jaki chciałbym przeznaczyć to 25-30 k złotych, choć nie ukrywam, że wolałbym pozostać przy dolnej granicy. Volvo S40 jest samochodem, który podoba mi się się wizualnie, prezentuje niezłe osiągi i z tego co czytam czasami tutaj na forum, posiada również opinię solidnego, niezawodnego i dosyć taniego w utrzymaniu. Pytanie czy silniki 2.0, 2.4 są najlepszymi możliwymi silnikami do zagazowania? Diesla chyba nie ma co brać pod uwagę? Odnośnie poruszania się, co dziennie trasa 26 km do pracy w obie strony + kilka razy w roku większe odcinki (nawet 350 km w jedną stronę). Jeśli nie ma zastrzeżeń do tego modelu to na czym się skupić, jakiej wersji poszukiwać i na co w szczególności zwracać uwagę żeby nie kupić bubla? Mile widziane inne propozycje choć nie ukrywam, że troszkę już przetrzepałem internet w poszukiwaniu natchnienia, ale na obecną chwilę jest to chyba jedyny mój pomysł. Dziękuję serdecznie za każdą pomoc, pozdro !
Belik
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Audi 80 B4

23 Paź 2019, 20:51

S40/V50 jako całość jest bardzo spoko autem. Na marginesie focus mk2 to bliźniacza konstrukcja a kupisz go taniej/młodszy rocznik.
Volvo nigdy nie miało jakiś spektakularnych wpadek w odróżnieniu od np. niemieckiej konkurencji więc bać się raczej nie ma czego.
Silnik 2.0 jest konstrukcją forda (był też w focusie, mondeo mk3/4, jakimś c-max itd). Prosty, trwały, nie bardzo ma się co psuć. Jedynym słabszym punktem, który ma znaczenie przy jeździe na lpg są ceramiczne gniazda zaworowe - nic strasznego, po prostu trzeba dbać o prawidłowy skład mieszanki, czyt. jeździć na serwis co 15kkm a nie tak jak w tym kraju się zwykle robi czyli jak już coś nie działa. Na marginesie owe zawory wypadałoby co jakieś 40kkm wyregulować - kilka stówek to pochłonie. Ale ogólnie spoko
2.4, trwałe, proste, fajna krzywa momentu więc przyjemnie się jedzie. Swoją drogą nie ma sensu rozróżniać wersji 140/170 bo różnica jest tylko w programie a te dodatkowe 30ps jest dostępne w zakresie obrotów jakich na co dzień się nie używa.
Jeśli zdecydowałbyś się na automat w połączeniu z 5cyl silnikiem to wypada go dokładnie sprawdzić - inna skrzynia była przy R4 a inna przy R5 ze względu na brak miejsca. Po prostu kompaktowa skrzynia, która musiała być tam zastosowana przez brak miejsca czasami nie wytrzymuje połączenia z mocnym silnikiem (raczej temat przy 2.5T ale przy słabszym też warto sprawdzić).
Diesel jak tam chcesz, po prostu trzeba się liczyć z większym przebiegiem i ewentualnymi awariami. 1.6/2.0 są zapożyczone od PSA (czyli są to hdi z citroenów/peugeotów) i są bardzo fajnymi konstrukcjami nooo ale przed zużyciem nie uciekniesz. 2.4D od volvo to już klasa sama w sobie ale koszty utrzymania jednak wyższe
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Paź 2019, 21:28

Invi napisał(a):Volvo nigdy nie miało jakiś spektakularnych wpadek w odróżnieniu od np. niemieckiej konkurencji więc bać się raczej nie ma czego.

A słynne pękające tuleje w 2,5T to drobnostka? :)
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

23 Paź 2019, 22:19

Invi napisał(a):2.4D od volvo to już klasa sama w sobie ale koszty utrzymania jednak wyższe
a co to za koszta? nie licząc paliwa oczywiście?

No i Volvo też nie taki ideał ale jest naprawdę spoko
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Paź 2019, 06:01

Pionek napisał(a):A słynne pękające tuleje w 2,5T to drobnostka? :)


Pionek, ręce opadają. Czy możesz przybliżyć specyficzne warunki pracy w jakich pękają te tuleje (swoją drogą głównie w fordach)? Czy może podkręcanie mocy i pałowanie nie ma tu znaczenia? Podczas normalnej jazdy nic tu nie pęka
A skoro takie coś jest "spektakularną wpadką" to nawet nie chcę widzieć polecania jakiegokolwiek strucla od VAG - tym to się nawet nie da jeździć, same spektakularne wady.

Kao napisał(a):a co to za koszta? nie licząc paliwa oczywiście?


Zaczynając od oczywistości wynikających z posiadania np. 5 wtryskiwaczy zamiast 4 po stosunkowo drogą dwumasę - cirka 2,5k za części
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Paź 2019, 08:09

Aha to tak :o jak idąc takim tokim rozumowania to trzeba doliczać wszystko co moze być do naprawy. Bo widzisz wytrzymałość 2.4 jest x3 niż w 1.6d i dochodzimy do tego że finalnie 2.4 wyjdzie taniej w skali dłuższego okresu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda NSX 2015 - druga generacja
    W 2015 roku do gry powróciła Honda NSX, którą można było oglądać na Tokyo Motor Show w wersji produkcyjnej. Druga generacja NSX otrzymała lekkie nadwozie i nowy, montowany wzdłużnie, 3,5-litrowy silnik V6 twin ...

24 Paź 2019, 09:06

Też zauważyliście tutaj taki trend? - jak ktoś pomaga to sporo użytkowników zamiast również pomagać i podsuwac jakieś pomysły... skupia się, a bardziej czepia, tamtej pomocy i zamiast tworzyć owocne tematy to na koniec wychodzi jeden komentarz z pomocą a cała reszta to jakieś bezsensowne dywagacje nt. komentarza, który był pomocny.
Mistrzostwo.

Autorze a siedziałes już w S40? Mnie to auto jakoś nie urzekło, takie proste, ciasne.
Jak wygląda Twoja trasa do pracy? Jest zakorkowane miasto po drodze? Jeśli nie to diesel też się sprawdzi, jeśli co jakiś czas robisz dłuższą trasę.
W tym budżecie, jeśli lubisz większe auta, popatrzyłbym na C5 2.0 HDi, Mondeo 2.0 TDCi 140/163 konie.
tomekdk
 

24 Paź 2019, 10:31

Jeśli dojazd do pracy to nie światła co 300 metrów to spokojnie diesla możesz brać pod uwagę. 1.6 bym odpuścił, nie jest zły ale bardziej awaryjny i problemowy niż 2.0, przy tym pali niewiele mniej a osiągi słabsze. Popatrzylbym też za 2.4D, bardzo solidny silnik, trwały, mocny, nie pali dużo, całkiem inna kultura pracy. Problemem w jego serwisie jest jedynie brak miejsca pod maską ;)
Mam 2.0D z 2008r. Kupiłem go w 2012 przy 150kkm od pierwszego właściciela, teraz ma 300kkm i jedyna awaria w silniku to wężyki od przelewu wtryskow, cała reszta to normalne rzeczy serwisowe, rozrząd przy 210kkm, wtryski przy 220kkm, alternator x2, rozruszniki, aku, w zawieszeniu łączniki stabilizatora i łożyska piast. Chyba niewiele?
Zawieszenie bardzo dobrze sobie radzi na drogach, cała płyta podłogowa jest z Focusa, w swoim czasie najlepsza na rynku. Wykończenie i materiały na dobry poziomie. Stylistyka jednym się podoba innym nie, kwestia gustu.
O benzynie w gazie się nie wypowiadam, nie jestem zwolennikiem ale ludzie jeżdżą i sobie chwalą. Jeśli chodzi o diesla to szukalbym 2.4 D5, 2.0D 136KM, choć w twoim budżecie popatrz na nowsze silniki D3, D4, D5.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

24 Paź 2019, 11:26

Tomku gdzie widzisz czepialstwo?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Paź 2019, 19:33

Kao napisał(a):Tomku gdzie widzisz czepialstwo?

No jak to gdzie ? Wszędzie... :D
Tam gdzie jest spisek...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11104
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Paź 2019, 19:40

szybki napisał(a):Tam gdzie jest spisek..
no taaa.... to nawet logiczne jest :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Lis 2019, 16:56

Witam ponownie. A czy możecie się wypowiedzieć na temat Skody SuperB? Przeglądałem ogłoszenia i ceny wyglądają na na prawdę atrakcyjne, a sam samochód bardzo przypadł mi do gustu. Przykładowe ogłoszenia:

1. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

2. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Belik
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Audi 80 B4

01 Lis 2019, 17:16

SuperB II za 30 tys.to kiepski pomysł. 1.8 TSI to padaka, a 2.0 TDI poniżej 30 tys.to bardzo kiepski pomysł. Na SuperBa II to tak z 35-40 tys.minimum.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Lis 2019, 20:56

Belik napisał(a):Diesla chyba nie ma co brać pod uwagę?


1.6 czy 2.0 konstrukcja PSA BDB diesle akurat, więc można je brać pod uwagę, ja to miałem jeździłem i polecam, ktoś może mieć inne zdanie, ale to już jego problem :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

03 Lis 2019, 13:53

A co powiecie o Hondzie Accord? Czytałem co nieco o silnikach i z tego co piszą to zarówno 2.0 jak i 2.4 są dobrymi motorami, z tym że 2.4 chyba bardziej nadawałby się pod LPG. Pytanie czy jest sens szukać samochodu z gotową instalacja gazową czy raczej bez + założenie jej na własny koszt.
Belik
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Audi 80 B4