Volvo s40 tdi kopci

22 Lip 2010, 09:49

Witam posiadam volvo s40 1.9 tdi 98 rok. Auto po odpaleniu strasznie kopci na niebiesko i silnik troszke pracuje niestabilnie, ale tak sie dzieje tylko na poczatku. Temperatura podskoczy i jest ok. To normalne czy trzeba cos wymienic? prosze o pomoc
p5ych4
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Siemiatycze

22 Lip 2010, 10:21

Niebieskawy,gryzący dymek w Dieslu, to niestety nic dobrego!Uszczelka pod głowicą lub sama głowica pęknięta, z czasem będzie coraz gorzej.Spójrz na bagnet czy w oleju nie ma płynu chłodniczego lub w płynie chłodniczym oleju.Pod korkiem wlewu oleju może być tzw.majonez.Nie jeździj,gdy w końcu płyn zacznie się lać na cylindry, dojdzie do uszkodzenia silnika(woda,płyn się nie spręża).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8616
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Lip 2010, 10:40

a czy wtryski tez moga przyczyna? lub swiece zarowe?
p5ych4
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Siemiatycze

22 Lip 2010, 12:06

Nie,jeśli jest problem z układem zasilania to dymek po odpaleniu i przygazowaniu jest czarny(lejące wtryski).Czarny dym nie oznacza awarii w obrębie samego silnika,nie jest niczym groźnym,niebieskawy dymek to jest :???: Trochę się najeździłem w życiu Dieslami,gdy tylko widziałem niebieskawy (błękitny dymek) wiedziałem,że coś nie jest tak w obrębie głowicy i nigdy się nie myliłem.Kiedy się tak dzieje najczęściej?!Po przegrzaniu jednostki napędowej(zagotowaniu płynu chłodniczego).Niebieskawy dymek przy benzyniaku z kolei, oznacza to,że silnik zużywa olej silnikowy a jasne spaliny po rozgrzaniu silnika ,problem z głowicą.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8616
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Lip 2010, 20:19

a ile kosztuje uszczelka lub cała głowica? orientujesz sie? dziekuje za pomoc
p5ych4
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Siemiatycze

23 Lip 2010, 09:12

Moja rada,jeśli już będziesz to robił ,to wcześniej poszukaj dobrego mechanika czyli uczciwego,który powie tak----na półśrodkach nie da się tego zrobić,głowica musi iść do prześwietlenia oraz planowania,warto także zregenerować gniazda zaworowe i dać nowe zawory :!: Mój kuzyn nie dawno przy POLO benzyniaku(malutki silniczek)wpakował 2000 zł.gdyż chciał oszczędzić a mechanik umył ręce,gdyż kuzyn chciał jak najtaniej.Trzeba było rozbierać wszystko jeszcze raz,gdyż po przebiegu 5000 km,objaw powrócił.Głowice dobre są cholernie drogie,jeśli kupisz złom to pieniądze w błoto.Ty masz silnik Diesla,na oko nie da się stwierdzić czy padła tylko uszczelka czy też głowica jest gdzieś pęknięta(sprawdza się jej szczelność pod ciśnieniem).Uszczelkę też kup porządnej firmy(np.REINZ---niemiecka),tutaj też nie oszczędzaj :!: Koszt samego szlifnięcia głowicy to ok 200 zł.Myślę że zmieścisz się w 1000 zł plus robocizna.Jeśli jednak nie zamierzasz wieki jeździć tym autem a okaże się ,ze zawory,uszczelniacze są dobre,to wystarczy tylko prześwietlenie, planowanie i nowa uszczelka.Uszczelka kosztuje ok 200 zł.Jeśli okaże się,że głowica jest pęknięta,to trzeba ją pospawać.Reasumując,głowica musi iść do profesjonalnego zakładu :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8616
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pickup ŠKODA FUNstar
    Nowy samochód marzeń 23 stażystów ze Szkoły Zawodowej ŠKODA Auto to zuchwały Pickup ŠKODA FUNstar. Koncepcja tego pojazdu, opartego na nowej ŠKODZIE Fabia, jest rezultatem projektu "samochód ...
    Ekojazda dobra dla środowiska są też plusy dla kierowcy
    Szacuje się, że źródłem 60% zanieczyszczeń powietrza w centrach dużych miast jest transport. Do zmniejszenia tego problemu może przyczynić się ekojazda, przynosząca wymierne korzyści nie tylko w postaci redukcji emisji ...

24 Lip 2010, 22:10

a ja najpierw sprawdził bym pierdoły typu świece żarowe (jedna spalona i już na tym cylindrze na zimnym nie dopala)
szczelność przewodów paliwowych (może się cofać paliwo i zapowietrza sie )
Michau777
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: blisko wawy

26 Lip 2010, 17:32

Świece żarowe piersze powinny iść pod lupę, gdy są problemy z zapaleniem silnika.Gdy już zapali przy jednej spalonej świecy, to raczej silnikiem kieruta i idzie czarny dymek,tutaj tego problemu nie ma!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8616
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Lip 2010, 20:22

ale świece nie wyłączją sie w momencie zgaśnięcia kontrolki grzania tylko grzeją jeszcze przez jakiś czas (ekologia) i pomagają dopalać na zimnym. Nie wiemy ile auto ma nalatane i słaby spręż do tego twarde uszczelniacze na zaworach (olej spływa po trzonkach) i mamy dymek
Michau777
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: blisko wawy

28 Cze 2013, 12:13

Witam, mój tata posiada volvo s40 rocznik 1997. Silnik 1.9 TD. o ile trzonki zaworów powinny wystawać ponad płaszczyznę głowicy w volvo?
Kasia44
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Volvo s40
Silnik: 1.9 TD
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1997