Volvo s40 tdi kopci

22 Lip 2010, 09:49

Witam posiadam volvo s40 1.9 tdi 98 rok. Auto po odpaleniu strasznie kopci na niebiesko i silnik troszke pracuje niestabilnie, ale tak sie dzieje tylko na poczatku. Temperatura podskoczy i jest ok. To normalne czy trzeba cos wymienic? prosze o pomoc
p5ych4
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Siemiatycze

22 Lip 2010, 10:21

Niebieskawy,gryzący dymek w Dieslu, to niestety nic dobrego!Uszczelka pod głowicą lub sama głowica pęknięta, z czasem będzie coraz gorzej.Spójrz na bagnet czy w oleju nie ma płynu chłodniczego lub w płynie chłodniczym oleju.Pod korkiem wlewu oleju może być tzw.majonez.Nie jeździj,gdy w końcu płyn zacznie się lać na cylindry, dojdzie do uszkodzenia silnika(woda,płyn się nie spręża).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Lip 2010, 10:40

a czy wtryski tez moga przyczyna? lub swiece zarowe?
p5ych4
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Siemiatycze

22 Lip 2010, 12:06

Nie,jeśli jest problem z układem zasilania to dymek po odpaleniu i przygazowaniu jest czarny(lejące wtryski).Czarny dym nie oznacza awarii w obrębie samego silnika,nie jest niczym groźnym,niebieskawy dymek to jest :???: Trochę się najeździłem w życiu Dieslami,gdy tylko widziałem niebieskawy (błękitny dymek) wiedziałem,że coś nie jest tak w obrębie głowicy i nigdy się nie myliłem.Kiedy się tak dzieje najczęściej?!Po przegrzaniu jednostki napędowej(zagotowaniu płynu chłodniczego).Niebieskawy dymek przy benzyniaku z kolei, oznacza to,że silnik zużywa olej silnikowy a jasne spaliny po rozgrzaniu silnika ,problem z głowicą.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Lip 2010, 20:19

a ile kosztuje uszczelka lub cała głowica? orientujesz sie? dziekuje za pomoc
p5ych4
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Siemiatycze

23 Lip 2010, 09:12

Moja rada,jeśli już będziesz to robił ,to wcześniej poszukaj dobrego mechanika czyli uczciwego,który powie tak----na półśrodkach nie da się tego zrobić,głowica musi iść do prześwietlenia oraz planowania,warto także zregenerować gniazda zaworowe i dać nowe zawory :!: Mój kuzyn nie dawno przy POLO benzyniaku(malutki silniczek)wpakował 2000 zł.gdyż chciał oszczędzić a mechanik umył ręce,gdyż kuzyn chciał jak najtaniej.Trzeba było rozbierać wszystko jeszcze raz,gdyż po przebiegu 5000 km,objaw powrócił.Głowice dobre są cholernie drogie,jeśli kupisz złom to pieniądze w błoto.Ty masz silnik Diesla,na oko nie da się stwierdzić czy padła tylko uszczelka czy też głowica jest gdzieś pęknięta(sprawdza się jej szczelność pod ciśnieniem).Uszczelkę też kup porządnej firmy(np.REINZ---niemiecka),tutaj też nie oszczędzaj :!: Koszt samego szlifnięcia głowicy to ok 200 zł.Myślę że zmieścisz się w 1000 zł plus robocizna.Jeśli jednak nie zamierzasz wieki jeździć tym autem a okaże się ,ze zawory,uszczelniacze są dobre,to wystarczy tylko prześwietlenie, planowanie i nowa uszczelka.Uszczelka kosztuje ok 200 zł.Jeśli okaże się,że głowica jest pęknięta,to trzeba ją pospawać.Reasumując,głowica musi iść do profesjonalnego zakładu :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Yaris GRMN
    Był marzec 2017 roku. Toyota Yaris WRC zdążyła już pokazać, na co ją stać, wygrywając Rajd Szwecji i docierając do mety jako druga w Rajdzie Monte Carlo. Wtedy na Salon Samochodowy w Genewie wjechał Yaris GRMN. Rasowy hot ...

24 Lip 2010, 22:10

a ja najpierw sprawdził bym pierdoły typu świece żarowe (jedna spalona i już na tym cylindrze na zimnym nie dopala)
szczelność przewodów paliwowych (może się cofać paliwo i zapowietrza sie )
Michau777
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: blisko wawy

26 Lip 2010, 17:32

Świece żarowe piersze powinny iść pod lupę, gdy są problemy z zapaleniem silnika.Gdy już zapali przy jednej spalonej świecy, to raczej silnikiem kieruta i idzie czarny dymek,tutaj tego problemu nie ma!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Lip 2010, 20:22

ale świece nie wyłączją sie w momencie zgaśnięcia kontrolki grzania tylko grzeją jeszcze przez jakiś czas (ekologia) i pomagają dopalać na zimnym. Nie wiemy ile auto ma nalatane i słaby spręż do tego twarde uszczelniacze na zaworach (olej spływa po trzonkach) i mamy dymek
Michau777
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: blisko wawy

28 Cze 2013, 12:13

Witam, mój tata posiada volvo s40 rocznik 1997. Silnik 1.9 TD. o ile trzonki zaworów powinny wystawać ponad płaszczyznę głowicy w volvo?
Kasia44
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Volvo s40
Silnik: 1.9 TD
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1997