Volvo V50 - różnica temperatury tarcz.

09 Maj 2022, 08:23

Dzień dobry.

Pacjent to Volvo V50 z nalotem 275kkm. W ub. tygodniu w zacisku RT tłoczek stanął na dębowo do tego stopnia, że zaczął lecieć dym. Linka ręcznego luźna. Po wymianie i odpowietrzeniu zacisku jest lepiej, ale czy pewna różnica w temperaturze tarcz jest normalna? Podczas próby drogowej pomiary pirometrem wykazały, że tarcze LP i RT są cieplejsze, niż RP i LT. RT miała np. 50* to LT miała 40*. Dzisiaj rano, po pokonaniu kilkunastu km pomiary wykazały: LT i RP 22*, RT 35*, lp 30*.
Czy ktokolwiek kiedykolwiek mierzył temperatury? Wtedy miałbym punkt odniesienia. Zastanawia mnie jeszcze, że ta różnica występuje po przekątnej, czyli tak, jak jest podzielony na sekcje układ hamulcowy? Pompa szwankuje? Pompa abeesu?
W ogóle z historii serwisowej tego auta wynika, że tylne hamulce miały co robić, bo dwa komplety tarcze+klocki z tyłu przypadały na jeden komplet z przodu, jeśli chodzi o wymianę. Przynajmniej tak jest wbite do książki.

Pozdrawiam - romano11
romano11
Obserwowany
 
Posty: 2

09 Maj 2022, 08:31

Patrzyłeś czy to koło kręci się tak samo lekko jak to po przeciwnej stronie? Jeżeli z zaciskiem i tłoczkiem jest już wszystko ok ale wcześniej przegrzałeś tarczę to problemem może być też łożysko które ucierpiało na skutek wysokiej temperatury.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10144
Zdjęcia: 35

10 Cze 2022, 16:18

Powitać :mrgreen:
Aktualizacja: kolejny pomiar temperatury wyglądał następująco: LP 40* RP 42* LT 37* RT 47 - to już było po wymianie zacisku. Felga jednak nie była brudna od pyłu z klocków, więc pozostało łożysko. Użytkownik zdecydował o jego wymianie i pomiary kontrolne wykazały widoczną poprawę i tak: LP 34* RP 34,5* LT 32,5* RT 32,4* :mrgreen:
Prawe łożysko podczas obrotów wydawało z siebie takie ciche jakby "tykanie", jednak lewe też, a nie grzeje się.
Dziękuję wszystkim za uwagę i pozdrawiam - romano11 :ok:
romano11
Obserwowany
 
Posty: 2