REKLAMA
Cześć,
mam v70 z 98 roku z 2,5 tdi pod maską. Pod koniec tygodnia leci do mechanika i tak bym chciał ustalić co może być powodem usterek, które zaraz opiszę i podpytać o niektóre kwestie. Od razu dodam, że dół silnika był 10kkm temu wymieniony i w sumie do tej pory nie był na jakimś przeglądzie pod kompem w kwestii dawki paliwa itp - to na pewno będzie sprawdzone.
1. Muł z niskich obrotów - Wcześniej był żwawszy i przy depnięciu spod świateł wesoło mielił kołami czy to na suchym, czy mokrym - teraz przy próbie szybszego ruszenia dostaje jakiegoś zdławienia (aż szarpnie samochodem), po nim też mułowato jedzie i zaczyna pompować dopiero jak go turbo złapie.
2. ABS - raz jest, raz nie - podobno z kompa kiedyś wychodziło uszkodzenie czujnika w tylnym prawym kole, ale sprawdzili go + kable od czujnika do kabiny i powinno być okej. Trochę poczytałem i często wspominają o uszkodzeniu sterownika ABS w tym silniku. Myślicie, że może dawać takie objawy? W tym kierunku iść?
3. Zegary i komputer przekłamują - pomijam to, że średnie spalanie z kompa różni się o 1-1,5l z realnym, ale zdecydowanie zaniża pokazywane obroty silnika. O jakieś 200-300rpm jest zbyt mało na wolnych obrotach (pokazuje ok. 600), a dalej robi się chyba tylko gorzej. Ogólnie to "kończy się" przy wskazywanych 3000rpm - normalnie słychać, że dalej nie pójdzie i nie idzie, ale do tego momentu wkręca się płynnie, pomijając początkowego muła. Z V-max raczej większego problemu nie ma, bo te 200 łapie, ale ma wtedy grubo poniżej 3000 rpm, a u niejakiego Profesora Chrisa widać na filmie, że jego modowany, o wiele mocniejszy egzemplarz, ma przy 200 jakieś 4000 rpm, więc tutaj przekłamanie jest w granicach 1000-1500 rpm. Gdzie szukać usterki? Czym sterowany jest obrotomierz w V70 - linka, jakiś czujnik?
4. Ściąga mi go w lewo - nawet widać czasami taki wyraźny ruch kierownicy, gdy się ją puści. Zbieżność sprawdzana - przód ustawiony, tył lekko rozbieżny, w zawieszeniu luzów na SKP nie zauważył. Może to być gdzieś "dalej" układu kierowniczego? Oczywiście ciśnienie sprawdzane, koła wyważone i opony też dobre - tak samo na różnych kompletach.
5. Olej - teraz zalany jest Castrolem 10w40 (taki zielony) i w sumie przez 10kkm wlałem litr. Zostawić taki, wymienić na 5w40 z płukanką, czy zostawić tak, jak jest? Ogólnie ubytek mnie jakoś bardzo nie dziwi, bo jednak samochód nie jest głaskany i regularnie dostaje więcej gazu, a wiadomo, że przy takiej jeździe trochę oleju zje. Zauważyłem też spore zapocenia, ale bez kapania na ziemię, więc i tutaj poproszę żeby zajrzeli.