Volvo V70 1998 2,5 tdi - problem z przyspieszeniem, wskazaniami kompa

02 Cze 2019, 23:47

Cześć,
mam v70 z 98 roku z 2,5 tdi pod maską. Pod koniec tygodnia leci do mechanika i tak bym chciał ustalić co może być powodem usterek, które zaraz opiszę i podpytać o niektóre kwestie. Od razu dodam, że dół silnika był 10kkm temu wymieniony i w sumie do tej pory nie był na jakimś przeglądzie pod kompem w kwestii dawki paliwa itp - to na pewno będzie sprawdzone.

1. Muł z niskich obrotów - Wcześniej był żwawszy i przy depnięciu spod świateł wesoło mielił kołami czy to na suchym, czy mokrym - teraz przy próbie szybszego ruszenia dostaje jakiegoś zdławienia (aż szarpnie samochodem), po nim też mułowato jedzie i zaczyna pompować dopiero jak go turbo złapie.
2. ABS - raz jest, raz nie - podobno z kompa kiedyś wychodziło uszkodzenie czujnika w tylnym prawym kole, ale sprawdzili go + kable od czujnika do kabiny i powinno być okej. Trochę poczytałem i często wspominają o uszkodzeniu sterownika ABS w tym silniku. Myślicie, że może dawać takie objawy? W tym kierunku iść?
3. Zegary i komputer przekłamują - pomijam to, że średnie spalanie z kompa różni się o 1-1,5l z realnym, ale zdecydowanie zaniża pokazywane obroty silnika. O jakieś 200-300rpm jest zbyt mało na wolnych obrotach (pokazuje ok. 600), a dalej robi się chyba tylko gorzej. Ogólnie to "kończy się" przy wskazywanych 3000rpm - normalnie słychać, że dalej nie pójdzie i nie idzie, ale do tego momentu wkręca się płynnie, pomijając początkowego muła. Z V-max raczej większego problemu nie ma, bo te 200 łapie, ale ma wtedy grubo poniżej 3000 rpm, a u niejakiego Profesora Chrisa widać na filmie, że jego modowany, o wiele mocniejszy egzemplarz, ma przy 200 jakieś 4000 rpm, więc tutaj przekłamanie jest w granicach 1000-1500 rpm. Gdzie szukać usterki? Czym sterowany jest obrotomierz w V70 - linka, jakiś czujnik?
4. Ściąga mi go w lewo - nawet widać czasami taki wyraźny ruch kierownicy, gdy się ją puści. Zbieżność sprawdzana - przód ustawiony, tył lekko rozbieżny, w zawieszeniu luzów na SKP nie zauważył. Może to być gdzieś "dalej" układu kierowniczego? Oczywiście ciśnienie sprawdzane, koła wyważone i opony też dobre - tak samo na różnych kompletach.
5. Olej - teraz zalany jest Castrolem 10w40 (taki zielony) i w sumie przez 10kkm wlałem litr. Zostawić taki, wymienić na 5w40 z płukanką, czy zostawić tak, jak jest? Ogólnie ubytek mnie jakoś bardzo nie dziwi, bo jednak samochód nie jest głaskany i regularnie dostaje więcej gazu, a wiadomo, że przy takiej jeździe trochę oleju zje. Zauważyłem też spore zapocenia, ale bez kapania na ziemię, więc i tutaj poproszę żeby zajrzeli.
MarcinLNS
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 07 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • 04 Cze 2019, 09:11

    MarcinLNS napisał(a):dół silnika był 10kkm temu wymieniony i w sumie do tej pory nie był na jakimś przeglądzie pod kompem
    Czy po wymianie dołu silnika zaczęły się problemy z przyspieszaniem czy może nie ma to związku? Chodzi o pkt 1.

    pkt 2 - skąd wiesz że ABS jest lub go nie ma? sugerujesz się kontrolką na desce?

    pkt 3 - tutaj nic raczej nie zdziałasz bez diagnostyki komputerowej

    pkt 4 - tu problemem mogą być opony skoro zbieżność ok i luzów brak

    pkt 5 - silnik masz D5252T do którego zalecany jest olej syntetyczny 5W40 i takiego bym się trzymał oczywiście przed wymianą warto sprawdzić silnik. Płukanka jest wskazana przy takim przejściu. Generalnie do wszystkich silników z turbiną zalecane są oleje w pełni syntetyczne.

    Zrób na początek diagnostykę komputerową i zobacz co tam wyjdzie, następnie usuwaj problemy sukcesywnie lub zleć doprowadzenie auta do normalnego stanu warsztatowi.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    04 Cze 2019, 09:48

    Dzięki za odpowiedź ;)

    1. Nie mam wielkiego porównania, bo na "starym" dole przejeździłem raptem kilka dni i w sumie nie pamiętam, ale ten muł, o którym piszę, pojawił się jakoś ostatnio. Może to już moje fanaberie, ale szczerze mam wrażenie, że teraz jest dużo słabszy w dolnym zakresie obrotów. Te raptem kilkanaście stopni wyższa temperatura może mieć aż taki wpływ? Silnik szybko łapie roboczą i nie widziałem żeby wskazówka poszła dalej.

    2. Tak - kontrolka się pojawia i znika, działanie ABS również, bo sprawdzałem kilkukrotnie - bez kontrolki wszystko działa, kontrolka się zapali i mam sanki na śliskim.

    3. A wiesz na jakiej zasadzie obsługiwany jest obrotomierz w tym modelu? Na lince, jakimś czujniku może?

    4. Na różnych oponach jest to samo. Na nowiutkich zimówkach było to samo.

    5. OK, dzięki - jeszcze pooglądam, popatrzę ;)

    Samochód idzie na warsztat już w piątek do znajomego mechanika i tak postanowiłem podpytać w necie, co może boleć ten model ;)
    MarcinLNS
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 20 07 2016
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Daewoo Lanos
    Silnik: 1.5 8V
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Mazda CX-5, nowa generacja modelu
      W środę czyli w przeddzień salonu w Los Angeles, Mazda zaprezentowała zupełnie nową generację modelu CX-5. Ten kompaktowy SUV w 2012 roku dał początek nowej, wielokrotnie nagradzanej gamie modelowej marki, wykorzystującej ...
      Nowa fabryka Audi w meksykańskim San José Chiapa
      Budując nowy zakład produkcyjny w meksykańskiej miejscowości San José Chiapa, Audi jeszcze bardziej wzmacnia pnącą się w górę sprzedaż na rynku północnoamerykańskim. Położenie kamienia węgielnego w stanie ...