Volvo V70 lub podobne auto innej marki

11 Kwi 2016, 14:00

Cześć,
Na wstępie powiem tylko, że przeczytałem już mnóstwo tematów na tym forum i innych znalezionych w internecie. Jednak czasy i ceny się zmieniają, więc wolę zapytać na nowo.
Pisałem już temat w którym pytałem o duże kombi z napędem 4x4 - jednak zrezygnowałem z tej kwestii, bo to była tylko zachianka - a generuje duże koszty.
Poszukuję samochodu, który ma długi bagażnik na tyle, żebym mógł w nim spać (mam 184cm wzrostu), lecz raczej mowa o kombi niż minivanie (wystarczy że mam już vw multivana :D ). Siedzenia muszą się składać na płasko, równo z bagażnikiem, tak aby dało się położyć materac i na nim wyspać. Chciałbym żeby było to auto komfortowe w prowadzeniu, z dużą przestrzenią dla kierowcy i w bagażniku. Nie musi mieć wiele bajerów (bo mnie na nie raczej nie stać).

Takim autem było dla mnie Volvo V70. Marzy mi się druga generacja, stąd pytania:
Ile trzeba mieć realnie pieniędzy żeby kupić dobre volvo 2 generacji w dobrym stanie? (tak jak pisano już na forum wiele razy - dużo je czytam - ważny stan, nie rocznik czy przebieg). Kwestia wzięcia pożyczki, większej lub mniejszej. Ale kupić auto to jedno, a drugie je utrzymać. Czytałem że Volvo jest drogie w naprawach, lecz w dobrym stanie nie potrzebuje dużo nakładu, gdyż rzadko się psuje. Jak to z tym jest? Ile trzeba zapłacić żeby mieć auto w dobrym stanie, i ile trzeba mniej więcej w nie inwestować?

Jeśli druga generacja to za duże koszty (łącznie ze wszystkim ponad 12 tysięcy, droga eksploatacja) to czy warto jeszcze inwestować w V70 1 generacji? Jednak są to samochody które mają już około 20 lat, zapewne korozję i niewiele z komfortu. Jeśli do tego mają jeszcze kosztować dużo, to chyba się już nie opłaca i lepiej kupić nowszego opla...

Jako, że auto raczej miałoby być tanie w zalewaniu, to raczej szukał bym wersji z LPG. Jak V70 sobie radzi z taką instalacją? Czy lepiej wychodzi diesel? Jakich silników szukać, z jaką skrzynią biegów? Nie zależy mi tak bardzo na mocy czy innych osiągach (które i tak chyba są niezłe jak na tych gabarytów auto, a więcej mi nie trzeba), a na bezawaryjności (o ile to możliwe jak najwyższej).

Jeśli nie Volvo V70, to może inne, V40? Co prawda jest chyba trochę krótsze, ale jak wypada ich porównanie? Mówię o kwestiach mechanicznych, nie optycznych (bo to już kwestia gustu :) ).


A jeśli w ogóle okaże się że Volvo to naprawdę luksus tylko dla bogatych, to co innego mi polecicie? Właśnie z takim długim bagażnikiem, ale coś tańszego? Sprawdzę każdą propozycję (jeden z kolegów pisał już w poprzednim temacie o Oplu Zafirze z LPG, jednak szukam bardziej kombi niż minivana, ale dzięki!) Tak jak pisałem wcześniej - najważniejszy dla mnie jest długi bagażnik (niekoniecznie musi być wysoki), siedzenia składane na płasko, komfortowa jazda. Nie ma dla mnie znaczenia marka (mam vw i psuje się jak każde inne, a dbam i chucham na to auto), ale żeby to jechało do przodu i się nie psuło za często, A jak już się zepsuje, żeby mi to nie zjadło portfela.
Chyba rozumiecie drodzy koledzy, że nie każdy jest fanem golfa i czasem chciałoby mieć się auto które choć trochę rzadziej spotyka się na ulicy. Chyba każdy właściciel samochodu chce, żeby to auto mu się podobało a jazda sprawiała przyjemność. Bo jeśli ma się za to płacić, inwestować duże pieniądze i być niezadowolonym, to traci się dwa razy.
Mam nadzieję, że wywiąże się dyskusja,
Serdecznie pozdrawiam.
esensis
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: brak

11 Kwi 2016, 16:36

V70 II-generacji to auto dość zaawansowane technicznie i auto zaniedbane potrafi generować dość duże koszty (zapytaj kolegi 0W30 ile wydał na swoje S60...). Bez 15 tysięcy w kieszeni nie podchodziłbym do V70 II, jeśli nawet trafi się jakaś sztuka za 12 tysięcy, to te 3 tysiące spokojnie będzie trzeba włożyć na start.
I-generacja nie jest taka zła, ale po prostu większość aut jest już zajechana. Może trafi się jakiś zadbany egzemplarz na forum Volvo.
Jeśli zdecydujesz się na LPG to pamiętaj, że butla w kole ogranicza zasięg (zakładam, że spać obok zbiornika w bagażniku nie zamierzasz ;) ).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Kwi 2016, 17:01

Dzięki Ossy za kolejna juz odpowiedz!
Może te 15 byłbym wstanie zainwestować, o ile miałbym jako tako pewność ze trochę tym pojeżdżę...
O co chodzi z ograniczeniem zasięgu? Faktycznie obok butli spac bym nie chciał, dlatego myślałem wlasnie o kole.
Ale sam chyba przyznasz ze to całkiem duża kwota (kilkanaście tysięcy) za volvo pierwszej generacji?
A jak z eksploatacja?
esensis
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: brak

11 Kwi 2016, 17:16

Jako alternatywa Opel Vectra C, Fiat Croma. Z tanich w utrzymaniu Nissan Primera P11.
Volvo będzie droższe w utrzymaniu, ale jak ucelujesz np benzynę 2.4 moze będzie dobrze.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Kwi 2016, 17:35

Mi tu pasuje wypisz wymaluj Opel Omega
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14204
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Kwi 2016, 11:25

Opel Vectra C - bardzo mi się podoba. Reszta raczej nie bardzo. W fiata inwestować raczej nie chcę, a omega jednak starsza.
Ile pieniedzy trzeba byłoby mieć na Vectre C? Jakiego silnika szukać, jak z gazowaniem?
esensis
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Czy tempomat w samochodzie oszczędza paliwo?
    Używanie tempomatu może przyczynić się do oszczędności paliwa w pewnych okolicznościach, ale nie zawsze i o tym trzeba pamiętać. Jazda z wykorzystaniem tempomatu umożliwia utrzymanie stałej prędkości pojazdu, co pozwala na ...

13 Kwi 2016, 12:04

Z gazowaniem bez obaw z wyjątkiem 2.2.
Silnika 2.2 unikaj.

Można 1.8 140KM łatwy do gazowania.
Warto 2.0T.

Budżet od 15tys zl.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Kwi 2016, 16:35

Dobrą alternatywą może być zadbany Mercedes S210:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Tutaj pomimo rocznika 1999 masz ksenony, skórzaną tapicerkę, podgrzewane i pompowane fotele i OGROMNY bagażnik.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

13 Kwi 2016, 17:52

To bardzo dobra alternatywa E-klasa w kombi. Ja bym nie wierzył w ten przebieg 365tys km :wink:
Jednak znalezienie nie zardzewiałego to nie taka prosta sprawa.
Ogólnie pochylić się warto nad tym tematem, choć utrzymanie Vectry C będzie znacznie tańsze pod wieloma względami.
Vectra C nie ma też problemu z korozją.
Za mietkiem przemawia komfort i przestrzeń oraz największy bagażnik.
Silniki raczej widlaste. Sporą budę trzeba czymś ruszyć.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Kwi 2016, 21:19

No fajny fajny ten Mercedes, ale to na pewno też nie będzie tanie w utrzymaniu, a z dwojga nienajtańszych wolałbym Volvo.
...a propos volvo, dzisiaj byłem sprawdzić jednego V70 II generacji - i się zakochałem! wygoda siedzenia w środku, komfort jazdy, bagażnik - idealnie! to jest samochód którego szukam! to była benzyna 2.4 140km
tylko przerażają mnie te koszty eksploatacji o której piszecie, że jak coś się spierdzieli to trumna itp...
dla prostego porównania:
dużo większa szansa jest na znalezienie gorszego Volvo, że szybciej się w nim coś spieprzy, a jak się spieprzy to będzie droższe do naprawy niż w Vectrze?
Biorę pod uwagą tę Vectrę, bo mi się całkiem podoba i to jednak opel, czyli dużo popularniejsze auto. nie myslę o mercedesie i innych autach tej 'klasy', bo w tej 'klasie' znalazłem już volvo...
jeśli jesteście zainteresowani to mogę podrzucić wam link do allegro do tego co oglądałem. - czy 10 tysięcy to nie za mało na II generacje v70 z 2001 roku?
'na oko' wszystko wygląda dobrze, auto z prywatnych rąk, bez korozji, w miare zadbane w środku, silnik pracuje równo i cicho, biegi (w automacie) przełaczały się płynnie bez zadnych szarpnięć, errorów na tablicy brak.
wiadomo że nie ma pewności, więc wpadłem na pomysł - są serwisy volvo, które za koszt około 200zł wykonują usługę pt. 'kompleksowe sprawdzenie auta przed kupnem' - może zaproponować sprzedawcy sprawdzenie go w takim serwisie i umówienie się - jeśli powiedzą że w auto trzeba włożyć więcej niż 1000zł na start to ja go nie biorę i płacisz pan za przegląd, chyba że upuścisz z ceny, a jeśli powiedzą że mniej niż 1000zł to wszystko na mnie i auto sprzedane? co o tym sądzicie? pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
esensis
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: brak

13 Kwi 2016, 22:31

Nawet taniej zrobią Ci taki przegląd, poszukaj na volvoforum.pl popytaj o słąbe i mocne punkty auta, na co zwrócić uwagę przy zakupie.
Koszty nie są takie straszne, sporo jest części nowych, używanych i zamienników na rynku, nie dramatyzujcie.
2001 rok za 10 tyś to coś mało, +2 tysie to już bardziej realny budżet na w miarę zadbane auto.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

13 Kwi 2016, 22:49

Z tego co wiem to w tych volvach jest kaplica z automatami - awaryjne i drogie w naprawach. Ta benzyna tez swoje wyzlopie, a dynamika nie grzeszy. Ogolnie cos podejrzanie tanie to volvo, trzeba dobrze sprawdzic.
W210 jest fajna alternatywa i wcale niedroga w utrzymaniu. Musisz powalczyc z blacha i to jest w zasadzie jedyna wada tego auta. Jednak ja bym szukal po lifcie, bo jest duzo ladniejszy no i ma lepsze silniki.
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

14 Kwi 2016, 05:02

Zdecydowanie W210 jest tańsze w utrzymaniu niż S80/S60/V70 II. Większe koszty generować może opcjonalne wyposażenie (np. napęd 4x4 i inne bajery). Silniki przed liftingiem prostsze konstrukcyjnie, tańsze w naprawie, ale mają astronomiczne przebiegi. Blacha - temat znany, raz na 2-3 lata trzeba robić poprawki.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

14 Kwi 2016, 07:56

Ale facetowi mieszacie :) skoro chce V70 to niech sobie kupi. Wejdź kolego na forum poświęcone Volvo i tam masz wszystko.
Jedyne co moze Cie najbardziej szarpnąć po kieszeni to automat, który w Volvo się dość szybko potrafi wysypać.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Kwi 2016, 13:10

Panowie dzięki za odpowiedzi!

Nikt tu nie miesza, właśnie o to chodzi, żeby usłyszeć różne opinie. Walczyć z rdzą raczej nie chce, choć wiem że Mercedesy to dobre auta. Jednak nie jestem przekonany za bardzo do tego modelu, to już kwestia wyłącznie subiektywna. Po prostu za bardzo mi się nie podoba, ale pomysł był dobry.

Właśnie dlatego tutaj pytam o różne punkty widzenia, bo jak wejdę na forum Volvo (na którym się już zarejestrowałem) to wszyscy będą chwalili i mówili jakie to dobre jest ich auto :D że Volvo tylko brać i jeździć!!! (wiecie jak jest, 'kupiłem to będę chwalić')

Skoro taki problem ze skrzynią biegów to może po prostu szukać 2.4 benzyna w manualu? Jakaś różnica w sprawności z ilością koni? bo są wersje 140 i 200 km i czytając w internecie raporty spalania to są dość podobne. o szczegóły co do Volvo właśnie popytam jeszcze na ich forum a do Was dalej kieruje prośbę o jakieś inne auta w tym segmencie (choć ciężko będzie mnie przekonać do czegoś innego niż to cudo).

Na razie dalej rozważam:
Volvo V70
Opel Vectra C (z tym, że kolega pisał że ceny od 15 tysięcy w górę, więc trochę dużo, bo w auto trzeba jeszcze włożyć, szczególnie że chce z gazem)

Pozdrawiam!
esensis
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: brak