VW Golf 1.0 r.2017 - wypadający zapłon cylinder nr 3

03 Lis 2022, 15:21

Witam. Od roku jest użytkownikiem Golfa 1.0 i od pewnego czasu pojawiają się dziwne problemy. Najczęściej na wolnych obrotach, kiedy silnik jest rozgrzany, kiedy zatrzymuję się na światłach, auto zaczyna nierówno pracować, w kabinie wyczuwalne są drgania podczas jazdy i nagle pokazuje się informacja usterka układu start-stop. Po pewnym czasie pokazuje się również kontrolka Check Engine. Po kilkukrotnym ponownym odpaleniu auta problem znika. Próbowaliśmy dokonać diagnozy. Świece były wymienione jakieś 9 tyś.temu, zamienione miejscami zostały świece z cewkami i nadal jest problem na 3 cylindrze. Wymieniony został wtrysk 3. Ponad miesiąc był spokój, ale okazało się, że nadal problem nie ustępuje. Pojawia się również kontrolka EPG. Raz pojawiło się falowanie i silne drgania silnika, utrata mocy, straszny smród paliwa podczas jazdy, problem z odpaleniem bez gazu. Komputer pokazuje tylko wypadanie zapłonu. Czy ktoś może wie w czym może leżeć problem i jak go zdiagnozować? Może te silniki mają jaką częstą usterkę związaną z układem zapłonowym. Proszę o pomoc.
Gość120277
 

03 Lis 2022, 15:59

Ja bym tu jeszcze sprawdził kompresję na wszystkich cylindrach i porównał z tym trzecim. Jeżeli będzie ok to warto przyjrzeć się elektronice, przewodom które idą co cewki na trzecim cylindrze.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10129
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Land Cruiser V8 4.5 D-4D Powerboost
    Land Cruiser V8 4.5 D-4D Powerboost rozwija moc 318 KM (o 46 KM więcej niż w przypadku wersji seryjnej) oraz moment obrotowy 740 Nm (w zakresie 1800-2800 obr./min., o 90 Nm wiecej niż w przypadku wersji seryjnej). Charakterystykę ...