REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
MotoAlbercik napisał(a):Tyle tematów jest na ten temat, a forumowicze dalej swoje - NIE PRZEŁĄCZA SIĘ ZASILANIA NA LPG JAK SILNIK JEST ZIMNY !!!! Porządne instalacje mają nawet czujniki temp. które nie pozwalają na przełączenie zasilania na LPG jak płyn chłodzący silnik nie osiągnie temp. 20-25 stopni. Ta temperatura jest niezbędna, by gaz w parowniku zmienił swój stan skupienia z ciekłego ( w butli LPG jest w stanie ciekłym) na gazowy. A w komorze spalania LPG ma być włanie w stanie gazowym. Jak płyn chłodzący jest zimny to gaz w parowniku nie zmienia stanu skupienia, a na dodatek niszczy membrany parownika, które są z gumy. A jak każdy wie, guma w niskich temp. parcieje. I prawdopodobnie to jest przyczyna twoich kłopotów. Potwierdzeniem moich słów jest to co sam napisałeś - problemy są dopóki silnik się nie nagrzeje. A jak jest już ciepły, to wszystko jest ok.
Piszesz, że reduktor był wymieniany 1,5 roku temu. Warto sprawdzić w jakim stanie są membrany i sam reduktor, bo może być teraz tak, że płyn chłodzący musi mieć nieco większą temperaturę niż te 20 stopni, by pracować prawidłowo na LPG.