VW Golf 5 Plus 1.9 TDI - Chrobotanie podczas jazdy na półsprzęgle

13 Lip 2018, 21:47

Witam. Podczas jazdy na półsprzęgle (wjeżdżając, wyjeżdżając z garażu oraz jeżdżąc po mieście w korku na 1, 2 biegu) słychać taki dźwięk jak na tym filmie. Ciężko powiedzieć skąd on dokładnie pochodzi, raczej gdzieś z okolic lewarka skrzyni biegów. Co to może być? Czy to coś ze sprzęgłem?

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

MateuszGolf
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 04 04 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Volkswagen Golf V Plus
Silnik: 1.9 TDI 140 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Lip 2018, 23:29

stawiałbym na poduszkę silnika/skrzyni lub tłumik
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Lip 2018, 14:04

Na innych forach uzyskałem odpowiedź że to problem z dwumasą lub wysprzęglikiem, a jak sprawdzić czy to nie wina tłumika lub poduszek?
MateuszGolf
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 04 04 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Volkswagen Golf V Plus
Silnik: 1.9 TDI 140 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Lip 2018, 14:35

Można ogólnie je obejrzeć czy nie są popękane, poharatane. Lub wrzucić jedynkę na zaciagnietym ręcznym i ruszyć z sprzęgła gwałtownie i zobaczyć czy silnik unosi się w górę.
gber44
 

15 Lip 2018, 15:31

Najlepiej niech jeden na ręcznym lub na hamulcu nożnym manewruje doprowadzając do takiej sytuacji a drugi obserwuje gdzie to słychać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Lip 2018, 15:43

Bo chyba poluzowany tłumik by tak nie hałasował?
MateuszGolf
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 04 04 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Volkswagen Golf V Plus
Silnik: 1.9 TDI 140 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes Klasy S Coupé
    Sugestywny design nadwozia nowej Klasy S wyznacza wzorce swoją imponującą kompozycją – wizualne napięcie w liniach nadwozia i dynamiczne kontury. Już na pierwszy rzut oka nowa Klasa S przejawia ambicję do bycia liderem. ...

15 Lip 2018, 15:46

MateuszGolf napisał(a):Bo chyba poluzowany tłumik by tak nie hałasował?
no jak nie jak tak :yes:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Lip 2018, 20:16

Może, u mnie właśnie w Baleno się coś w środku tłumika oberwało i jak się rusza i to tak chrabocze i trzeszczy, wiec jak najbardziej. Rozebrałbym to i zrobił, ale brak mi migomata i musze sie wozić z tym.
gber44
 

15 Lip 2018, 21:38

A do mechanika nie może Kolega jechać?
MateuszGolf
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 04 04 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Volkswagen Golf V Plus
Silnik: 1.9 TDI 140 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Lip 2018, 20:51

Dziś sprawdziłem i nie jest to wina poduszek. Chrobotanie występuje, gdy operuję pedałem sprzęgła, a dokładniej gdy pedał sprzęgła jest w połowie (nie wciśnięty do końca ani nie puszczony) i wtedy przy delikatnym wciskaniu i puszczaniu gdzieś o 1 cm od środkowej pozycji pojawia się ten dźwięk, gdy sprzęgło jest wciśnięte do końca lub puszczone dźwięk się nie pojawia. Czyli występuje tylko na "półsprzęgle".
MateuszGolf
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 04 04 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Volkswagen Golf V Plus
Silnik: 1.9 TDI 140 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Sie 2018, 10:32

Objawy wskazują na możliwą awarię łożyska oporowego lub [link wygasł] jednak nie można również wykluczyć awarii [link wygasł] Niestety nie obędzie się bez wizyty u mechanika i być może demontażu skrzyni w celu dokładnej diagnozy.
Sprzegla24
Początkujący
 
Posty: 74

14 Wrz 2018, 09:42

MateuszGolf napisał(a):Chrobotanie występuje, gdy operuję pedałem sprzęgła, a dokładniej gdy pedał sprzęgła jest w połowie (nie wciśnięty do końca ani nie puszczony) i wtedy przy delikatnym wciskaniu i puszczaniu gdzieś o 1 cm od środkowej pozycji pojawia się ten dźwięk, gdy sprzęgło jest wciśnięte do końca lub puszczone dźwięk się nie pojawia
Ja obstawiam łożysko oporowe i w drugiej kolejności dwumasę.

Poradziłeś sobie z tym problemem?

Moja rada to nie jedź na półsprzęgle... możesz tak robić podczas parkowania ale nie podczas jazdy masz silnik diesla w którym samochód ładnie sam ciągnie po puszczeniu sprzęgła i nogi nawet nie opieramy o pedał sprzęgła bo później tylko z tego wynikają kłopoty. Objaw który masz obecnie również może być tego przyczyną.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

14 Wrz 2018, 17:29

Jeżdżę dalej, objawy nie ustały ani się nie nasiliły, trzeba będzie pewnie zbierać na nową dwumasę, chyba że uda mi się prędzej sprzedać auto.
A czy te uszkodzone łożysko wpływa jakoś negatywnie na dwumas? Bo chcąc je wymienić to raczej w komplecie pasowałoby założyć nowy dwumas już za jedną robotą, ale nie mam właśnie 100% pewności czy to hałasuje to łożysko, dwumas czy może jeszcze co innego.

Co do jeżdżenia na półsprzęgle to głównie tak nie jeżdżę tylko podczas wjeżdżania/wyjeżdżania z garażu czy właśnie na parkingach.
MateuszGolf
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 04 04 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Volkswagen Golf V Plus
Silnik: 1.9 TDI 140 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007