VW Golf III - Gaz się ulatnia podczas tankowania

02 Lis 2017, 12:31

Witam! Zapewne jest tutaj dużo osób, które zna się na instalacjach gazowych, mój problem jest mianowicie taki.. Podczas tankowania gazu do pełna ulatnia mi się on, słychać i czuć pod kołem. Wlew gazu znajduje się obok wlewu paliwa pod klapką i niestety wokół wlewu paliwa jest straszna korozja, będzie wykonany patent Janusza i wzmocnimy blachą od dołu i poleci szpachla. Gazownik powiedział, że najprawdopodobniej skrzywiła się baryłka i dlatego się ulatnia - wymieniłem na nową samą baryłkę bez tej drugiej części, którą się dokręca, nie ma tam żadnej uszczelki, być może powinna być? Nie wiem, nie znam się i tutaj jest problem. Była znaczna poprawa, ale dalej uciekał mi gaz delikatnie przez około półtorej godziny, chodziłem i sprawdzałem, na trochę go odpaliłem i przestało. Ktoś jest w stanie podpowiedzieć co zrobić, co wymienić?
T0Mq
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 13 09 2017
Auto: Volkswagen Golf III
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

02 Lis 2017, 12:36

Żadnej uszczelki tam nie powinno być. A powiedz ten gaz ucieka cały czas czy tylko przez chwilę? Jezeli cały czas to zawór zwrotny przy butli nie trzyma a jak tylko przez jakiś czas to sam wlew jest winny lub nieszczelność w przewodzie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Lis 2017, 16:20

Przez jakiś czas, kiedyś mi się to uspokoiło po 15 minutach, ostatnio po 2 godzinach.
T0Mq
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 13 09 2017
Auto: Volkswagen Golf III
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

02 Lis 2017, 16:22

No to problem jest albo w samym wlewie albo gdzieś inna nieszczelność
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Lis 2017, 22:33

Musisz znaleźć tą nieszczelność jak najszybciej. Najlepiej jak byś miał lub pożyczył detektor do gazu będziesz mógł w miarę precyzyjnie znaleźć miejsce nieszczelności. Możesz podjechać do gazownika, napewno będzie miał takie urządzenie i pomoże Ci.
Piszesz że masz sporą korozję więc może się okazać że trzeba będzie wymienić zawór tankowania. Nieszczelność może być między tym zaworem a rurką którą płynie gaz tankowany do zbiornika.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Lis 2017, 23:04

Nie rozumiem wątku :shock: Po jaką cho,,,,ę samemu grzebać w instalacji LPG. Nie stać na usługę gaziarza ? Przecież to nie kosztuje krocie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Lis 2017, 13:22

bonifacy napisał(a):Po jaką cho,,,,ę samemu grzebać w instalacji LPG. Nie stać na usługę gaziarza ?
Tego nie wiemy, ale przypuszczam że jak by autor podjechał do pierwszego lepszego gaziarza to problem by mu na miejscu od ręki usunął.

@T0Mq jak ci się ulatnia gaz po zatankowaniu to powinieneś zakręcić zawór przy butli i wtedy sprawdzić czy dalej się ulatnia, jak nie to masz 100% że nieszczelność jest między butlą a zaworem tankowania.

Napraw to czym prędzej bo jest to niebezpieczne nie tylko dla ciebie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Lis 2017, 16:32

Tylko jak pojedzie teraz jak mu się cały gaz ulotnił :mrgreen:
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

03 Lis 2017, 20:00

Jak pisze autor, nieszczelność jest na przewodzie miedzianym. Tak więc sytuacja, że po jakimś czasie gaz przestaje uciekać, jest jak najbardziej normalna, bo poprostu zadziałał zawór nadmiernego wypływu na wielozaworze. Jest jeszcze zawór bezpieczeństwa, ale on wypuszcza gaz na zewnątrz jak ciśnienie wzrasta do niebezpiecznego poziomu. Nalezy pojechać do gazownika, żeby znalazł nieszczelność i ją usunął.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lis 2017, 11:21

fate napisał(a):Tylko jak pojedzie teraz jak mu się cały gaz ulotnił
No ma chyba jeszcze paliwo w baku które nie wyparowało :) Przynajmniej powinien.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Gru 2017, 03:05

Miałem to samo , wymiana zaworu tankowania 10 minut 100 zł :)
kukiz87
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Vectra b
Silnik: 1.8 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998