VW Golf VI 1.6 MPI

15 Maj 2018, 12:54

W moim Golfie problem z trzeszczeniem moze byc spowodowany tym, ze ktos ewidentnie grzebal przy plastikach ktore zakrywaja wezyk od spryskiwaczy i z tamtych okolic tez trzesczy. Do tej pory mam niezidentyfikowane "piszczenie", chyba od polki nad bagaznikiem, ale nie mam jak tego sprawdzic.
No i na bank fabryczna wada jest np. spasowanie boczkow drzwi, wystarczy nimi lekko poruszac i trzeszcza niemilosiernie. Np. w kolezanki CRV plastik drzwi jest twardy, ale tak spasowany, ze mozna szarpac z calej sily i ani pisnie. Dlatego dla mnie cala ta "miekkosc plastikow" tak chetnie sprawdzana przez recenzentow nic nie znaczy. Zachar z reszta w Golfie VII jak testowal tez zwrocil uwage, ze boczek drzwi potrafi skrzypic :P

No ale oprocz tego irytuje mnie nieco brak kultury pracy silnika, 1.6 MPI brzmi tragicznie. Odpalasz calkiem nowe auto i nagle wstyd jak zacznie pierdziec. Teraz szukalbym 1.4 TSI bo wbrew opinii, z doswiadczenia znanych mi uzytkownikow okazuje sie, ze wersja 122 KM to rownie udana jednostka jak 1.4 T-Jet chociazby - obie maja wady, ale nie wiedziec czemu to TSI sie dostalo, a to ze np. T-Jet ma dwumas z papieru, potrafi brac olej i sporo pali to nikogo juz nie obchodzi. A lancuch w 1.4 TSI z wymiana to 800 zl max.

Chociaz jak mysle nad kolejnym autem to Golf VII wyglada obiecujaco, chociaz jak na razie cala kasa bedzie szla na wynajem a pozniej na mieszkanie, wiec pewnie 6-tka zostanie ze mna na troche :roll:
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

15 Maj 2018, 20:32

Killaz napisał(a):Dlatego dla mnie cala ta "miekkosc plastikow" tak chetnie sprawdzana przez recenzentow nic nie znaczy.

dokładnie - głupia mrzonka dla "znafców" motoryzacji
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Maj 2018, 12:45

Killaz napisał(a):Chociaz jak mysle nad kolejnym autem to Golf VII wyglada obiecujaco


I dalej będziesz mieć problem z kolanem jak wybierzesz manuala :)
Dzisiaj jechałem Pandą zrobić jej przegląd - niby durny Fiacik, a pedały rozmieszczone anatomicznie, sprzęgło chodzi leciutko, wygodnie, wysiada się z auta i jakoś kolana nie bolą. Tak w ogóle to rewelacyjne autko do miasta i jaka przyjemność z jazdy - fajnie takim bzyczkiem śmigać między autami, przydałoby się jednak wspomaganie na parkingu, bo ostro trzeba się namachać.
Moje kolejne auto raczej nie będzie Golfem - widzę, że przez niego nieco mniej interesuję się motoryzacją :)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

16 Maj 2018, 13:15

@Lysy, ale ja w zyciu manuala do codziennego dupowozu juz nie wezme :-) Tylko automat wchodzi w gre.
Panda II jezdzilem na wakacjach, faktycznie wdzieczne autko, latwo tym zaparkowac, ma ksztalt pudelka na kanapki, do tego opcja City pomagala manewrowac przy zawracaniu na krawedzi stromego klifu. Z reszta sam bym chetnie przygarnal Abartha 500 na tej plycie podlogowej, ale nie bede sie bawil w takie rzeczy, szkoda pieniedzy.
Akurat mi nie przeszkadza, ze przestalem sie interesowac motoryzacja - po Hondzie mialem dosc grzebania w aucie, mam ciekawsze rzeczy do roboty.
No niestety VAG zaliczyl wtope po calosci - kogo nie zapytam to na to narzeka, w Passacie, Fabii, Octavii, Polo - wszedzie to samo. Nie rozumiem tylko dlaczego - stworzyli w miare udane auta i od lat powielaja ten sam blad a nie wierze, ze nie doszly ich narzekania klientow na ten temat.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

24 Cze 2018, 16:26

Killaz napisał(a):Chociaz jak mysle nad kolejnym autem to Golf VII wyglada obiecujaco


Tylko w VII-ce wszystkie benzyniaki, które mają moment do 250Nm mają te "szajsowate" DSG z suchymi sprzęgłami. Jak patrzę ile trzeba kasy wywalić na naprawy w tej skrzyni pomiędzy 100 a 200 tys.km przebiegu to chyba już wolę diesla.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002