VW Passat b5 - ciężki rozruch, nierówna praca silnika

08 Lis 2009, 11:03

Witam,
Mam problem z odpaleniem auta, a gdy odpali silnik ledwo co chodzi, nie chodzi na wszystkie cylindry. Zaczęło się od tego że był słaby akum, rano chciałem go odpalić a tu nic, całkiem wysiadł i przestał kręcić. Podładowałem go z kilka godzin ale nic nie pomogło, potem wziąłem akuma z innego auta ale nic nie lepiej, rozrusznik kręcił ale nierówno, tak jakby nie we wszystkich cylindrach była komprejsa. Odkręciłem świece, były zalane, iskra była. Zaryzykowałem i wziąłem go na pych, zapalił ale silnik chodził bardzo nierówno, nie na wszystkie cylindry, gdyby był zalany to by po kilku minutach pracy silnika chyba by przeszło, a tu nic. Dodam że gdy silnik pracował coś parowało chyba od spodu silnika tam gdzie kolektor mniej więcej. Płynu chłodniczego raczej nie ubyło. Teraz niby zapali na rozrusznik ale kręci nierówno i rzuca silnikiem, chwilami tak jakby coś go przyblokowało bo rozrusznik ciężko przełamuje w tym momencie, i jak załapie dalej chodzi nie na wszystkie cylindry. Nie wiem co to może być, tym bardziej że chodził bez zarzutu do końca, czy uszczelka pod głowicą, przestawiony rozrząd, czy coś z elektroniką sterująca silnikiem sie mogło porobić przez to że sie akum rozładował prawie do końca.
MarDj
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Rzeszów
  • 08 Lis 2009, 13:10

    jest lista rzeczy które powinieneś sprawdzić
    1ustawienie rozrządu czy, wpustu nie ścieło na którymś kole
    2 czy przewody od świec są w dobrym stanie
    3 czy po odpaleniu nie idą bąble powietrza ze zbiorniczka z płynem chłodniczym
    4 sprawdź kompresję na cylindrach
    5 sprawdź szczelność zaworów
    6 jeśli nie pomogło to tylko magik z kompem i on ci powie dokładnie.
    psioter5
     

    09 Lis 2009, 21:34

    psioter5 napisał(a):jest lista rzeczy które powinieneś sprawdzić
    1ustawienie rozrządu czy, wpustu nie ścieło na którymś kole
    2 czy przewody od świec są w dobrym stanie
    3 czy po odpaleniu nie idą bąble powietrza ze zbiorniczka z płynem chłodniczym
    4 sprawdź kompresję na cylindrach
    5 sprawdź szczelność zaworów
    6 jeśli nie pomogło to tylko magik z kompem i on ci powie dokładnie.


    Dzięki za pomoc, auto odpaliło po zamianie kabli do świec, tylko nie wiem teraz co było przyczyną, czy mogło się coś przestawić jak sie akumulator rozładował do zera w centralce że teraz daje prąd w innej kolejności na kable?, trochę dziwne, ale ważne że chodzi narazie.
    MarDj
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Rzeszów

    09 Lis 2009, 21:50

    Słaby akumulator nie ma nic wspólnego ze sterownikiem silnika.
    Nic się nie może przestawić.
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    09 Lis 2009, 22:25

    po prostu zbieg okoliczności :mrgreen:
    psioter5
     
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Latem też można wpaść w poślizg
      Choć z ryzykiem poślizgu kojarzy się raczej zima i oblodzona nawierzchnia dróg, równie niebezpieczna sytuacja na drodze może przydarzyć się kierowcy także latem. To właśnie na okres od czerwca do sierpnia przypada ...