VW Passat B6 gaśnie przy wolnym puszczaniu sprzęgła

17 Sie 2017, 08:34

Mam problem mianowicie auto przy wolnym puszczaniu sprzęgła potrafi się dusić i zgasnąć dodam że wąż po prawej stronie wychodzący od intercoolera poci się może przez to auto traci moc bo może jest nieszczelny czy zapchany EGR co sądzicie ?
Xanto
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 27 05 2017
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Volkswagen Passat B6
Silnik: 1.9 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

17 Sie 2017, 11:02

W pierwszej kolejności do sprawdzenia zawór EGR należy go wyczyścić i sprawdzić czy działa poprawnie. Przy jego niesprawności mogą pojawiać się różne problemy od falowania obrotów i gaśnięcia silnika po spadek mocy podczas przyspieszania.

Czy sprawdzałeś błędy w komputerze?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Sie 2017, 13:46

Komputer był podpinany jakieś 3 tyg temu przy zakupie nie wykazało żadnego błędu może przez ten czas już się pojawił. Wcześniej jeździłem VW Golf 4 SDI i ani razu nie zgasł mi podczas ruszania a Passat dosyć często gaśnie może to kwestia dodania więcej gazu nwm :unsure: raczej nie powinno tak być. Dzięki za odpowiedź sprawdzę EGR i przeczyszczę w najbliższym czasie oraz wymienię ten turboprzewód :D
Xanto
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 27 05 2017
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Volkswagen Passat B6
Silnik: 1.9 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

17 Sie 2017, 14:56

Xanto napisał(a):podczas ruszania a Passat dosyć często gaśnie może to kwestia dodania więcej gazu nwm raczej nie powinno tak być
Dokładnie, to diesel więc jak puszczasz sprzęgło to bez większych problemów jedzie sam nie dodając gazu. Więc nawet jak puścisz trochę szybciej tak że lekko szarpnie to też nie powinien zgasnąć tylko jechać dalej.

Czy na wolnych obrotach nie czujesz żadnych dziwnych drgań? Silnik pracuje równo?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Sie 2017, 15:51

Też jestem tego zdania że powinien iść bez żadnego problemu. Gaśnie mi czasem tylko gdy ruszam. Nie ma żadnych drgań silnik pracuję LUX :D
Xanto
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 27 05 2017
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Volkswagen Passat B6
Silnik: 1.9 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

18 Sie 2017, 00:52

No to zerknij do tego EGRa i daj znać przy okazji zobacz jak wygląda przepływomierz powietrza.

Xanto napisał(a):wąż po prawej stronie wychodzący od intercoolera poci się
Dużo oleju ci ubywa? Sprawdź odmę. Generalnie jak nic nie kapie to jeszcze nie ma tragedii gorzej jak byś zostawiał po sobie ślady na miejscu gdzie stałeś.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Burza za kierownicą - jak ją bezpiecznie przetrwać?
    Upalne letnie dni często kończą się gwałtowną burzą. Wnętrze samochodu jest wtedy raczej bezpiecznym miejscem, mimo to jazda w takich warunkach pogodowych może być bardzo niebezpieczna. Zagrożenie stanowią nie tylko silne ...

18 Sie 2017, 15:34

Nie ma plam pod autkiem tylko turbo wąż jest bardzo zaolejony :| W poniedziałek zabiorę się za paska i dam znać :yes: dziś może znajdę chwilę i odczyszczę ten wąż i poszukam oznaczeń zamówię i wymienię go
:D
Xanto
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 27 05 2017
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Volkswagen Passat B6
Silnik: 1.9 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

21 Sie 2017, 17:34

Tylko ten olej zbiera tam się przedostając się przez turbinę. Musisz go wyczyścić i zobaczyć za jakiś czas jak dużo go tam się zbiera. Bo to mogą być pierwsze oznaki padającej turbiny.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Sie 2017, 15:21

Rzeczywiście warto zajrzeć do recyrkulacji spalin i po ewentualnym oczyszczeniu podłączając komputer dokonać nastaw podstawowych.
Należy pamiętać, że EGR jest zależny od przepływomierza.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki