VW Passat sedan 1.6 benzyna 1997r

04 Wrz 2019, 01:35

Witam, zakupiłem parę dni temu owego pasata i ma on kilka usterek które może z wasza pomocą uda mi się rozwiązać bo inne już sam rozwiązałem a mianowicie; 1- tylne prawe drzwi się w ogolę nie otwierają, są zamknięte a centralny tam działa czyli ten bolec normalnie idzie do góry ale jak łapie za klamkę to nie reaguje i tak samo od środka nie można ich otworzyć.
2- Przednie prawe drzwi się nie zamykają w ogolę, czyli ten bolec w dol nie opada i jak zamykam drzwi to wszystkie się zamykają same a te muszę ręka wcisnąć bolec i dopiero wtedy są zamknięte a potem żeby otworzyć muszę złapać za klamkę i się otwierają.
3- tylny bagażnik w ogolę się nie zamyka i zamek tez ma inny jak ten w drzwiach wiec ktoś tam już coś majstrował.

Mam mierniki i narzędzia, proszę mnie pokierować co szukać w tych przypadkach i co mierzyć jak dla laika bo po prostu nie znam się na samochodach ale chce sam coś ponaprawiać w końcu bo nigdy niczego nie zrobię w tym aucie:D
pajaki1285
Obserwowany

• 04 Wrz 2019, 09:41

pajaki1285 napisał(a):1- tylne prawe drzwi się w ogolę nie otwierają, są zamknięte a centralny tam działa czyli ten bolec normalnie idzie do góry ale jak łapie za klamkę to nie reaguje i tak samo od środka nie można ich otworzyć.
    Do sprawdzenia cięgno zamka. Będziesz musiał dostać się do wnętrza drzwi przez zdjęcie tapicerki. Może być też że sam zamek jest uszkodzony ale najprędzej mechanizm który steruje jego otwieraniem.
    pajaki1285 napisał(a):2- Przednie prawe drzwi się nie zamykają w ogolę, czyli ten bolec w dol nie opada i jak zamykam drzwi to wszystkie się zamykają same a te muszę ręka wcisnąć bolec i dopiero wtedy są zamknięte a potem żeby otworzyć muszę złapać za klamkę i się otwierają.
    Może być uszkodzony sam siłownik przez to jest taki objaw lub gdzieś przerwany kabel w wiązce np. między drzwiami a nadwoziem. Wtedy nie dochodzi do niego napięcie i nie działa pomimo wysłania sygnału przez centralkę sterującą.