VW POLO 1.0 - problemy z obrotami

12 Gru 2010, 19:54

VW POLO 1.0 - problemy z obrotami w trakcie jazdy.

Witam, VW POLO 1,0, 97 r, benzyna, 164 tys. Mam następujący problem z samochodem.
1. Cieżko mi go było odpalić w ostatnie dni (akumulator w miare nie zużyty). Dopiero po kilku próbach (z gazem) udawało się go odpalić (co ciekawe jak samochod był chwile garażowany, albo znajdował się pod "sniegiem" to odpalał nawet za 1 razem). Ale to nie koniec problemów..
2. Po ruszeniu w trasę najczęściej po nagrzaniu silnika zaczęły się problemy z obrotami. Po pierwsze, przy ruszaniu z 1 na światłach samochod ruszał jakby z zaciągniętym ręcznym. Kompletnie nie miał siły ruszyć. Dopiero wciśnieciu gazu w dechę udawało się ruszyć po czym polówka jechała normalnie .. do nasepnych świateł i tak w kółku.
3. Ponadto są momenty że przy redukcji biegów do 3 lub 2 i dodaniu gazu samochód tracił na chwile moc po czym po chwili dostawał dopalacza i znow wszystko wracało do normy.
4. Zauważyłem też, że na 4 lub 5 jest bardzo zamulony.(70 km/h, a uzyskanie czegoś wiecej wymagało dużej ciepliwości).

Byłem z tym u jednego mechanika (sieciówka) nic nie znaleźli.
Pojechałem do drugiego i znalazł czujnik temperatury wtrysku paliwa (nie mam pewności czy cos takiego istnieje w tym modelu, ale jest to ponoć czujnik 4pinowy gdzieś tam obok termostatu). Wynik:

1. Samochód w miarę regularnie odpala za 1 razem
2. Pkt 4 jest ok
3. Ale ... no właśnie zdarza się, że obroty falują i silnik pracuje nie równo. Np na 4 po dodaniu gazu zdarza się że szarpnie ze 2 razy. Ponadto czuje się w trakcie jazdy dziwnie pracujące obroty.


Proszę serdecznie o pomoc, wskazówki, cokowliek co by mnie przybliżyło to naprawienia tej usterki. Nadmieniam że miesiąc temu wymieniłem olej i filtry. Z gory przepraszam za umieszczenie tematu na ogólnym ale nie wiem czy to wina elektryki, ukladu wtryskowego czy czegos innego
carlos_waw
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Waw

13 Gru 2010, 08:21

podejrzewam że takie podstawowe rzeczy jak filtry i stan płynów sprawdzone i są ok ;)
takie same objawy na gazie i benzynie??
jeśli tak to cewka (droga sprawa koszt dobrej to okolica 200 PLN więc dobrze by było ją wcześniej sprawdzić), kable WN, świece :wink:
to są najczęstsze powody takiego zachowania silnika a wiele osób je bagatelizuje ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Gru 2010, 19:13

Dla uzupełnienia danych podam, że

jest to zwykły benzyniak - brak instalacji LPG (na taki samochód to by zbrodnia była :lol: )
Z 1000 km wczesniej byl wymieniany olej, filtr powietrza i oleju. Plyty są ok.

Problemy z obrotami pojawiają sie przy rozgrzanym silniku. Na zimnym wszystko jest ok.
Zauważyłem też, że na zimnym silniku na luzie mam obroty ok 900, a gdy temp. osiągnie 90 C to obroty spadają poniżej 750 na luzie i wtedy np. zaczynają sie jaja z ruszaniem z 1.

Dałem go dziś do mechaniora jak byl rozgrzany i faktycznie polowka zaczela szaleć - stwierdził że mogą przewody przebijać. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Dzięki za wskazówki;)

[ Dodano: 19 Grudzień 2010, 15:17 ]
Po wymianie przewodów i świec wszystko wróciło do normy:)

Proszę o zamknięcie tematu
carlos_waw
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Waw
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mille Miglia 2017 - najpiękniejszy rajd na świecie
    Po 4 dniach i tysiącu mil kierowcy startujący w Mille Miglia dotarli do Brescii! Najpiękniejszy rajd na świecie dobiegł końca. Prawie pół tysiąca zabytkowych aut wyścigowych, co najmniej drugie tyle samochodów ...