VW Polo 2005 1.4 lpg Problem z obrotami

17 Kwi 2022, 16:48

Dzień dobry, temat dość rozległy, postaram się jak najkrócej (nie wiem czy coś można z czymś połączyć) -
Ok. rok temu zaczęły się pierwsze problemy z autem - podczas jazdy nagle wyskakiwała kontrolka EPC - wyłączała ona silnik i nie dało się dodawać gazu ani nic robić, musiałem szybko wyłączać zapłon i w trakcie jazdy zapalać z powrotem - problem sam zniknął. Następnie auto zaczęło mieć następujący problem: Odpalało nawet na -12 stopniach aczkolwiek po dojechaniu do pierwszych świateł czy do wyjazdu z posesji gasło i trzeba było zapalać ponownie. I teraz najważniejsze:
Aktualnie problem jest taki, że auto odpala za każdym razem, ale ma taki problem że jeśli jadę gdzieś i ma już rozgrzany silnik i załóżmy wejdę do sklepu na 5minut i wejdę spowrotem do auta i odpalę to nie chce odpalić, dopiero w momencie gdy podczas odpalania dodam mu trochę gazu to się zapala, ale silnik daje mu obroty do 2 tysięcy po czym spada do ok. 250 (często przy tym gaśnie i wyskakuje check engine) i jeśli nie zgasnie to znowu do 2 tysiecy obrotów i tak w kółko. Ja nic w tym momencie nie robię, dzieje się to samoistnie, jestem w stanie jechać, tylko obroty cały czas oscylują od 2 tysięcy do 250, jest to bardzo uciążliwe. Po podpięciu się wagiem i sprawdzeniu check engine były następujące błędy:

P0106 - czujnik ciśnienia atmosferycznego - sygnał poza zakresem, (Wymieniony już)
P0420 - System katalizatora - wydajność poniżej progu granicznego
P1142 - Wykrycie obciążenia - wartość poniżej dolnej granicy
P1504 - system powietrza wlotowego - wykrycie nieszczelności

Dodam że przed problemem z odpalaniem z miesiąc wcześniej został wymieniony akumulator. Chciałbym pozbyć się problemu, ale nie chciałbym wymieniać wszystkiego w ciemno. Z podejrzeń laika wchodzi kilka opcji:
-Gdzieś dostaje się lewe powietrze? (sprawdziłem wszystkie rurki i wężyki i nie widzę uszkodzeń),
-Silnik krokowy (pasował mi najbardziej dopóki nie sprawdziłem błędów :( )
-Sonda lambda?
Caypo
Obserwowany
 
Posty: 2

19 Kwi 2022, 16:00

Ja bym sprawdził jak pracują obie sondy na w pełni rozgrzanym silniku. Dalej czy katalizator jest drożny i ogólnie cały układ wydechowy.
Szczelności dolotu tak łatwo nie sprawdzisz.

Caypo napisał(a):P0106 - czujnik ciśnienia atmosferycznego - sygnał poza zakresem, (Wymieniony już)
I błąd dotyczący tego kodu już się nie pokazuje?

Caypo napisał(a):P0420 - System katalizatora - wydajność poniżej progu granicznego
Tu bardziej obstawiam problem z samym katalizatorem niż sondą kody/obdii/1-p0420/
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35

19 Kwi 2022, 18:34

Generalnie w skrócie problem jest taki że auto nie chce odpalić na rozgrzanym silniku, a w momencie gdy już się odpali to obroty skaczą. Błąd czujnika ciśnienia atmosferycznego już nie występuje. Czy zepsuty katalizator może mieć wpływ na największy problem w samochodzie - czyli problem z odpaleniem na rozgrzanym silniku.
Caypo
Obserwowany
 
Posty: 2

19 Kwi 2022, 19:08

Caypo napisał(a):Chciałbym pozbyć się problemu, ale nie chciałbym wymieniać wszystkiego w ciemno
No to tutaj potrzebna jest rzetelna diagnostyka . Czytanie błędów to za mało . Trzeba popatrzeć w parametry bieżące i ich analiza. Czy po wymianie rzeczonego czujnika błędy zostały wykasowane i jakie ponownie powróciły ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4948
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna