VW POLO - nierównomierna praca silnika

09 Lut 2015, 17:45

:( Witam.
Czy może ktoś mi pomóc i podpowiedzieć czy nierówna praca silnika tzn. wczoraj jak wróciłem na parking samochód strasznie zaczął się trząść, obroty spadały poniżej 1000 dochodziły do 500 - a nawet poniżej aż samochód zgasł. Po ponownym odpaleniu zachowywał się dokładnie tak samo, ale co dziwne na obrotach powyżej 2000( gazując) praca silnika stabilizuje się-ciekawe. Czy ktoś może mi podpowiedzieć co może być przyczyną :( ? Wiem ze trudno tak z opisu stawiać diagnozę, ale zastanawiam się czy może to być wina cewki czy może i ciśnienia na którymś cylindrze - tak sugeruje znajomy. Ja niestety jestem laikiem w kwestii mechaniki samochodowej i zdaję sobie sprawę że będę musiał odstawić samochód na warsztat ale dobrze znać zdanie osób zorientowanych w temacie aby nie zostać "nabitym w butelkę i koszty"
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i spostrzeżenia. :)
timi44
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 24 05 1971
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: PEUGEOT 407 SW
Silnik: 1,6 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

09 Lut 2015, 23:12

Witam :)
Miałem podobny problem w swoim polo 1,2 i powiem tak, że u mnie była winna cewka na jednym z cylindrów więc od nich rozpocznij sprawdzanie. Podjedź do mechanika na komputer i niech on ci to sprawdzi i powie ci która dokładnie to cewka (o ile to będzie to cewka)
Myślę że pomogłem.
Pozdrawiam :)
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lut 2015, 15:11

A ja bym postawił na czujnik położenia wału. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5806
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lut 2015, 16:39

Raczej obstawiałbym cewkę,bardzo łatwo jest samemu dojść,wystarczy tylko odpinać cewki po kolei,jeśli po odpięciu ,którejś nic się nie zmieni w pracy silnika,to ta cewka winna.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8609
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Lut 2015, 20:45

Witam.
dziękuję wszystkim za podpowiedzi, jednak stało się to czego najbardziej się obawiałem, a mianowicie został wypalony jeden z zaworów a to niestety wiąże się z dość sporymi kosztami:-(. Mechanik zaleca także wymianę rozrządu , czy ma to sens, czy jest to tylko naciągnięcie ( rozrząd na łańcuchu) a koszt rozrządu około 1,8 tys. ?
timi44
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 24 05 1971
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: PEUGEOT 407 SW
Silnik: 1,6 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

11 Lut 2015, 07:48

Nie wiadomo jaki jest zakres uszkodzenia i jak jest to powiązane z rozrządem. Może byś podjechał jeszcze do innego mechanika żeby zobaczyć czy ten powie ci to samo..? Poza tym zanim się zabierzesz za ten remont,to rozważ wymianę silnika i porównaj koszty,bo tutaj rozrząd ma kosztować prawie 2 k ,a gdzie reszta remontu właściwego..? Sprawdzony silnik z angola wyjdzie taniej.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5806
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Spider
    Renault Spider to samochód sportowy, który stawiał na mocne wrażenia z jazdy. Już podczas prezentacji na salonie w Genewie w 1995 roku Spider wywołał zaskoczenie i zadziwienie. Opracowany przez Renault Sport ...
    Toyota NCSV – niezwykłe kombi w stylu coupe
    Toyota NCSV to wyjątkowy samochód koncepcyjny, który posiada cechy charakterystyczne dla coupe, sedanów oraz… kombi! Został zaprojektowany dla 30-latków końca lat 90., którzy zafascynowani ...

11 Lut 2015, 17:49

Witamy. Niestety brak ciśnienia sprężania spowodowany wypalonym zaworem to częsta przypadłość tych jednostek napędowych.Czasami rzeczywiście lepiej cenowo wychodzi wymiana silnika na sprawdzony motor z drugiego obiegu.
Rozrząd z pewnością lepiej wymienić bo i tak do zdjęcia głowicy należy go rozpiąć a system zamontowany w tym silniku nie należy do "nieśmiertelnych".
Zapraszamy serwis Auto-Conrad
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

17 Lut 2015, 14:10

Witam.
Dziękuję za pomoc, cóż podpowiedzi okazały się pomocne w podjęciu decyzji, "mały remoncik" silnika czyli wymiana 6 szt zaworów, rozrząd ( zestaw), uszczelki, uszczelniacze no i robocizna - całość kosztowała mnie 2,5 tys ;-(
timi44
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 24 05 1971
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: PEUGEOT 407 SW
Silnik: 1,6 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Lut 2015, 22:53

no jak nierównomierna praca, to jest to jeden z najczęstszych objawów tego, że silnik nie był regularnie regenerowany... od tego są odpowiednie preparaty, żeby zapobiegać właśnie tego typu usterkom. polecam zapoznać się z tematem, ja np używam z zadowoleniem ceramizatora :)
mankell
Nowicjusz
 
Posty: 37
Prawo jazdy: 18 01 2009
Auto: volkswagen golf

23 Lut 2015, 23:23

mankell napisał(a):no jak nierównomierna praca, to jest to jeden z najczęstszych objawów tego, że silnik nie był regularnie regenerowany... od tego są odpowiednie preparaty, żeby zapobiegać właśnie tego typu usterkom. polecam zapoznać się z tematem, ja np używam z zadowoleniem ceramizatora :)
d..a blada . Takie ble ...ble z Twojej strony.Napisałeś na dzień dzisiejszy tutaj 34 posty i w każdym jednym wychwalasz ceramizator. Nic nie wnosisz do specyfiki tematu. Sprzedajesz ten preparat ? Wysil się bardziej i pisz na temat , pomagaj ludziom nie reklamując produktu, mydląc oczy że to produkt rozwiązujący wszelkie problemy. Jak nie to znikaj stąd.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4959
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna