VW Up!

05 Lis 2017, 13:39

Witam, jestem aktualnie w Niemczech i potrzebuje auta żeby dojeżdżać do pracy średnio 100km dziennie przez 22 dni w miesiącu. Szukałem autka taniego do 1000 euro ale szczerze to ciężko coś znaleźć tak od reki. Z propozycją wyszedł znajomy który pracuje w salonie Seata i komisie i zaoferował mi VW Up! W ratach, Z 2012 roku z silnikiem 1.0 dokładnie chodzi o to auto [link do mobile.de wygasł] Jest to prawie 27 tysięcy złotych na dojazdy do trasy z racji jego małego spalania wydaje się fajna opcja ale nie chciałbym raczej takie auta na stałe a w sierpniu przyszłego roku zamierzam wracać do Polski. I pytanie jest takie miał ktoś styczność z tym autem? Łatwo byłoby to sprzedać w Polsce za jakieś godne pieniądze? Żeby dużo nie stracić w razie w?
exedras
Nowicjusz
 
Posty: 46
Auto: Nie mam

05 Lis 2017, 14:08

Chcesz dojeżdżać takim dziadostwem 100km dziennie? A masz przeznaczone pieniądze na rehabilitację? Kup normalnego kompakta z normalnym silnikiem. Takie małe dziadostwo ani nie będzie wygodne ani bezawaryjne ani ekonomiczne. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

05 Lis 2017, 14:21

Koniu napisał(a):Chcesz dojeżdżać takim dziadostwem 100km dziennie? A masz przeznaczone pieniądze na rehabilitację?

Jasne, po roku jazdy niech się stara od razu o grupę inwalidzką :lol:
Ludzie jeżdżą małymi autami i sobie chwalą, jeżeli ktoś traktuje auto jak narzędzie do przemieszczania się, dla jednej czy dwu osób, to nie ma bardziej ekonomicznego auta. A po drugie Up, Aygo, czy Panda, to już nie to samo co cienias.
exedras napisał(a):Łatwo byłoby to sprzedać w Polsce za jakieś godne pieniądze? Żeby dużo nie stracić w razie w?

Gdyby to było auto z polskiego salonu, to pewnie jeszcze kolejka by się ustawiła :mrgreen: Małe auta są (właśnie ze względu na niskie koszty utrzymania), bardzo poszukiwane i łatwo się sprzedają(przy niskiej utracie wartości). Sprzedawaliśmy w tym roku salonową Pandę, to wiem o czym piszę.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3788
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lis 2017, 13:25

Czyli w trasie takie małe autko będzie dużo paliło?
exedras
Nowicjusz
 
Posty: 46
Auto: Nie mam

06 Lis 2017, 14:40

To jest auto do jazdy po mieście po kilka km dziennie. Jeżdżąc po 100 km do pracy po miesiącu będziesz miał dość.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

06 Lis 2017, 16:41

exedras napisał(a):Czyli w trasie takie małe autko będzie dużo paliło?


Akurat spalanie będzie niskie bo to nie 3 litry w BMW ale na tym zalety się kończą.
Będzie ciasno, niewygodnie i głośno, a do tego mało dynamicznie.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Verva Street Racing 2016
    W miniony weekend odbyło się jedno z największych wydarzeń motoryzacyjnych w Polsce. Festiwal Verva Street Racing 2016 zgromadził tysiące miłośników motoryzacji, dla których organizator przygotował wiele atrakcji. ...
    Co oznacza dla kierowcy znak STOP?
    Znak STOP oznacza zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez wcześniejszego zatrzymania się. Zwykle jest umieszczony tam, gdzie wyjazd z danej drogi jest szczególnie niebezpieczny. Według badań tylko 50% kierowców całkowicie ...

06 Lis 2017, 16:54

Pionek napisał(a):Akurat spalanie będzie niskie


Jak wyjedzie tym w trasę i będzie chciał utrzymać prędkość dozwoloną, to nie wiem czy będzie niskie... Na swoim przykładzie powiem, że Punto I z 1.2 paliło więcej niż Golf 1.6, o męczarni nie wspominam.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lis 2017, 19:42

Do prędkości typu droga krajowa spalanie nie będzie przerażać, ale z racji małego silniczka wraz ze wzrostem prędkości spalanie również znacznie pójdzie do góry. Mały silnik nie zawsze równa się niskiemu spalaniu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Lis 2017, 21:21

Przejechałem się wokół komina Toyotą Aygo 1,0 z rocznika 2014. Testowałem po naprawie sprzęgła po przebiegu 24 tyś KM . Przyczynę naprawy pomijam ale jestem zaskoczony dynamiką tego auta. Być może na trasie już tak różowo nie będzie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4924
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lis 2017, 22:28

Mylicie pojęcia dużego auta z małym silnikiem i auta które ważą 950 kg jak to UP! z silnikiem 1,0
Chodzi o opory powietrza wtedy silnik musi wykonać cieżką pracę, ale tutaj przy 90 km/h to będzie jak w Golfie 50 km/h więc czemu miałby dużo palić?

Realne spalanie jeśli nie mówimy o autostradzie i 150 km/h z butem do podłogi zamknie się w 5/100 - wg mnie mało.

Też do tego to auto zostało stworzone, ekonomiczne ale nie jest wygodne ani ciche w środku.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lis 2017, 22:40

Również mylisz... Do utrzymania prędkości masa auta nie ma wiele do gadania, tutaj liczy się wydajność jednostki i jej obroty. A nie wmówisz mi, że karton mleka utrzyma niskie obroty, będzie na granicy wytrzymałości, gdzie większy silnik pokona to jako spacerek. I mówię tu o prędkościach 90-110 km/h na POLSKICH drogach, a te jakie są doskonale wiemy. Rzadko kiedy utrzymujemy równe 90 km/h, ciągle coś się dzieje, kierowcy jeżdżą jak (nie będę przeklinał) i te stabilne prędkości można wsadzić między książki. A każde przyspieszenie do 90 km/h to męczarnia i duże spalanie (większość spalonego paliwa przypada na rozpędzanie).

I mówię to na własnym przykładzie, gdzie zmieniłem auto co prawda o tej samej pojemności, ale o prawie 2x takiej mocy i co może być dla niektórych zaskakujące – spalanie spadło.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lis 2017, 00:09

Trochę dziwne rzeczy piszesz to wg Ciebie jazda rowerem samemu tzn pedałowanie i z kimś na bagażniku to jest taka sama energia wykonana żeby ten rower rozpędzić?
Zastanów się dlaczego 150 konne BMW 7 szału nie robi za to Corsa to jest pocisk?
Jeżeli dla Ciebie wykonanie pracy i włożona energia przy rozpędzaniu 900 kg auta a auta 1400 kg jest taka sama no to chyba coś nie bardzo.

Tu jest ten problem dużego i małego spalania.
2,0 w takim UP! to by był samolot, za to 1,0 audi a6 by nie ruszył z miejsca.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lis 2017, 06:12

Pionek napisał(a):Mylicie pojęcia duzego auta z małym silnikiem

Dokładnie :ok:
mike napisał(a): Mały silnik nie zawsze równa się niskiemu spalaniu

Podaj jakiś przykład w którym mały silnik w małym aucie, pali więcej od dużego(oczywiście silniki mają być jednakowo nowoczesne).
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3788
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lis 2017, 19:51

Przeczytajcie jeszcze raz moją wypowiedź, potem jeszcze raz, jeszcze raz i tak do skutku, aż obaj zrozumiecie :ok:

Przekładając to na bardziej przystępny język - w biegu na 1000m karzeł zmęczy się bardziej niż długonogi czarnoskóry biegacz (porównanie to nie ma na celu obrazić ani jednej ani drugiej grupy ludzi)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Lis 2017, 21:19

mike napisał(a):Przeczytajcie jeszcze raz moją wypowiedź, potem jeszcze raz, jeszcze raz i tak do skutku, aż obaj zrozumiecie

Nie ma to jak merytoryczna odpowiedź. Brak wiedzy nie upoważnia do impertynencji :/
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3788
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna