VW Up!

05 Lis 2017, 13:39

Witam, jestem aktualnie w Niemczech i potrzebuje auta żeby dojeżdżać do pracy średnio 100km dziennie przez 22 dni w miesiącu. Szukałem autka taniego do 1000 euro ale szczerze to ciężko coś znaleźć tak od reki. Z propozycją wyszedł znajomy który pracuje w salonie Seata i komisie i zaoferował mi VW Up! W ratach, Z 2012 roku z silnikiem 1.0 dokładnie chodzi o to auto [link do mobile.de wygasł] Jest to prawie 27 tysięcy złotych na dojazdy do trasy z racji jego małego spalania wydaje się fajna opcja ale nie chciałbym raczej takie auta na stałe a w sierpniu przyszłego roku zamierzam wracać do Polski. I pytanie jest takie miał ktoś styczność z tym autem? Łatwo byłoby to sprzedać w Polsce za jakieś godne pieniądze? Żeby dużo nie stracić w razie w?
exedras
Nowicjusz
 
Posty: 46
Auto: Nie mam

05 Lis 2017, 14:08

Chcesz dojeżdżać takim dziadostwem 100km dziennie? A masz przeznaczone pieniądze na rehabilitację? Kup normalnego kompakta z normalnym silnikiem. Takie małe dziadostwo ani nie będzie wygodne ani bezawaryjne ani ekonomiczne. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

05 Lis 2017, 14:21

Koniu napisał(a):Chcesz dojeżdżać takim dziadostwem 100km dziennie? A masz przeznaczone pieniądze na rehabilitację?

Jasne, po roku jazdy niech się stara od razu o grupę inwalidzką :lol:
Ludzie jeżdżą małymi autami i sobie chwalą, jeżeli ktoś traktuje auto jak narzędzie do przemieszczania się, dla jednej czy dwu osób, to nie ma bardziej ekonomicznego auta. A po drugie Up, Aygo, czy Panda, to już nie to samo co cienias.
exedras napisał(a):Łatwo byłoby to sprzedać w Polsce za jakieś godne pieniądze? Żeby dużo nie stracić w razie w?

Gdyby to było auto z polskiego salonu, to pewnie jeszcze kolejka by się ustawiła :mrgreen: Małe auta są (właśnie ze względu na niskie koszty utrzymania), bardzo poszukiwane i łatwo się sprzedają(przy niskiej utracie wartości). Sprzedawaliśmy w tym roku salonową Pandę, to wiem o czym piszę.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3788
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lis 2017, 13:25

Czyli w trasie takie małe autko będzie dużo paliło?
exedras
Nowicjusz
 
Posty: 46
Auto: Nie mam

06 Lis 2017, 14:40

To jest auto do jazdy po mieście po kilka km dziennie. Jeżdżąc po 100 km do pracy po miesiącu będziesz miał dość.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

06 Lis 2017, 16:41

exedras napisał(a):Czyli w trasie takie małe autko będzie dużo paliło?


Akurat spalanie będzie niskie bo to nie 3 litry w BMW ale na tym zalety się kończą.
Będzie ciasno, niewygodnie i głośno, a do tego mało dynamicznie.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    700 tysięcy aut elektrycznych na koniec 2017 r. w UE
    Ponad 200 tysięcy pojazdów elektrycznych zostanie zarejestrowanych w UE w 2017 r. Ogólna liczba aut z napędem elektrycznym poruszających się po drogach Starego Kontynentu może wynieść 700 tysięcy – prognozuje ...
    Nowy Lexus IS z nowym przestronnym wnętrzem
    Kluczowymi założeniami programu rozwojowego nowej generacji modelu IS były wiodąca w segmencie przyjemność prowadzenia, wyrafinowany komfort oraz intuicyjność obsługi urządzeń pokładowych. Znalazło to swoje odzwierciedlenie ...

06 Lis 2017, 16:54

Pionek napisał(a):Akurat spalanie będzie niskie


Jak wyjedzie tym w trasę i będzie chciał utrzymać prędkość dozwoloną, to nie wiem czy będzie niskie... Na swoim przykładzie powiem, że Punto I z 1.2 paliło więcej niż Golf 1.6, o męczarni nie wspominam.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lis 2017, 19:42

Do prędkości typu droga krajowa spalanie nie będzie przerażać, ale z racji małego silniczka wraz ze wzrostem prędkości spalanie również znacznie pójdzie do góry. Mały silnik nie zawsze równa się niskiemu spalaniu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Lis 2017, 21:21

Przejechałem się wokół komina Toyotą Aygo 1,0 z rocznika 2014. Testowałem po naprawie sprzęgła po przebiegu 24 tyś KM . Przyczynę naprawy pomijam ale jestem zaskoczony dynamiką tego auta. Być może na trasie już tak różowo nie będzie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4924
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lis 2017, 22:28

Mylicie pojęcia dużego auta z małym silnikiem i auta które ważą 950 kg jak to UP! z silnikiem 1,0
Chodzi o opory powietrza wtedy silnik musi wykonać cieżką pracę, ale tutaj przy 90 km/h to będzie jak w Golfie 50 km/h więc czemu miałby dużo palić?

Realne spalanie jeśli nie mówimy o autostradzie i 150 km/h z butem do podłogi zamknie się w 5/100 - wg mnie mało.

Też do tego to auto zostało stworzone, ekonomiczne ale nie jest wygodne ani ciche w środku.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lis 2017, 22:40

Również mylisz... Do utrzymania prędkości masa auta nie ma wiele do gadania, tutaj liczy się wydajność jednostki i jej obroty. A nie wmówisz mi, że karton mleka utrzyma niskie obroty, będzie na granicy wytrzymałości, gdzie większy silnik pokona to jako spacerek. I mówię tu o prędkościach 90-110 km/h na POLSKICH drogach, a te jakie są doskonale wiemy. Rzadko kiedy utrzymujemy równe 90 km/h, ciągle coś się dzieje, kierowcy jeżdżą jak (nie będę przeklinał) i te stabilne prędkości można wsadzić między książki. A każde przyspieszenie do 90 km/h to męczarnia i duże spalanie (większość spalonego paliwa przypada na rozpędzanie).

I mówię to na własnym przykładzie, gdzie zmieniłem auto co prawda o tej samej pojemności, ale o prawie 2x takiej mocy i co może być dla niektórych zaskakujące – spalanie spadło.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lis 2017, 00:09

Trochę dziwne rzeczy piszesz to wg Ciebie jazda rowerem samemu tzn pedałowanie i z kimś na bagażniku to jest taka sama energia wykonana żeby ten rower rozpędzić?
Zastanów się dlaczego 150 konne BMW 7 szału nie robi za to Corsa to jest pocisk?
Jeżeli dla Ciebie wykonanie pracy i włożona energia przy rozpędzaniu 900 kg auta a auta 1400 kg jest taka sama no to chyba coś nie bardzo.

Tu jest ten problem dużego i małego spalania.
2,0 w takim UP! to by był samolot, za to 1,0 audi a6 by nie ruszył z miejsca.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lis 2017, 06:12

Pionek napisał(a):Mylicie pojęcia duzego auta z małym silnikiem

Dokładnie :ok:
mike napisał(a): Mały silnik nie zawsze równa się niskiemu spalaniu

Podaj jakiś przykład w którym mały silnik w małym aucie, pali więcej od dużego(oczywiście silniki mają być jednakowo nowoczesne).
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3788
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lis 2017, 19:51

Przeczytajcie jeszcze raz moją wypowiedź, potem jeszcze raz, jeszcze raz i tak do skutku, aż obaj zrozumiecie :ok:

Przekładając to na bardziej przystępny język - w biegu na 1000m karzeł zmęczy się bardziej niż długonogi czarnoskóry biegacz (porównanie to nie ma na celu obrazić ani jednej ani drugiej grupy ludzi)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Lis 2017, 21:19

mike napisał(a):Przeczytajcie jeszcze raz moją wypowiedź, potem jeszcze raz, jeszcze raz i tak do skutku, aż obaj zrozumiecie

Nie ma to jak merytoryczna odpowiedź. Brak wiedzy nie upoważnia do impertynencji :/
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3788
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna