Vw vento 97 1,6i czemu gasnie i plywa na obrotach

02 Lis 2007, 22:29

Mam vw vento jakies pol roku i mam wielki problem mianowicie nie wiem czemu gasnie nawet jezeli przejade nim kilkanascie kilometrow i jest rozgrzany po puszczeniu nogi z gazu silnik gasnie przyklad podjezdzam do ronda puszczam noge z gazu wciskam hamulec i sprzeglo i silnik gasnie a jak stoi na wolnych obrotach to plywa tak od 700 do 900. ktos mi powiedzial ze to jakis silniczek krokowy a ktos inny ze to jakis przeplywacz a ja nawet nie wiem czy takie cos wogule jest, ktos mi doradzal zebym przeczyscil palec zaplonowy czy cos takiego. swiece mam nowe wszystkie paski wlacznie z rozrzadem nowe, filtry tez. na warsztacie po podlaczeniu do komputera wszystko wyszlo extra. po odpaleniu silnika tez trzeba kilka razy dac mu po gazie bo od razu gasnie nie trzyma obrotow, prosze bardzo o pomoc bo na warsztacie chca ze mnie zedrzec 1000 zl. :roll:
bartek75
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 02 Lis 2007, 22:58

    Jeżeli to jest monowtrysk to może być uszkodzony nastawnik biegu jałowego można go naprawić.Zobacz ile ma pinow.Może być uszkodzona gumowa podstawa pod monowtryskiem.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    03 Lis 2007, 19:48

    andrzej_124 napisał(a):Jeżeli to jest monowtrysk to może być uszkodzony nastawnik biegu jałowego można go naprawić.Zobacz ile ma pinow.Może być uszkodzona gumowa podstawa pod monowtryskiem.
    dzieki a czy jest opcja ze to moze byc silnik 16v i czy wtedy przyczyna usterki moze byc cos innego ktos mi powiedzialze ta wersja mojego silnika ma ponad 100 koni
    bartek75
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    03 Lis 2007, 20:54

    Witam.Dzisiaj jestem nieco "zakręcony",więc nie wiem czy to diesel czy benzyna.Nawet nie umiem zaskoczyć,czy przy silniku benzynowym jest tam silniczek krokowy,czy regulator ustawienia przepustnicy.Na początek sprawdz to i wyczyść.Oczywiście jak wiesz jak się do tego zabrać.Jezeli za bardzo się na tym nie znasz,to lepiej przeżałować te paręnaście złotych i podjechac na warsztat,żeby to zobaczyli mechanicy.W porządnym warsztacie za zdiagnozowanie usterki(bez podpinania po komputer),nie powinni cię skasowac.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Lis 2007, 21:17

    Sam to możesz sprawdzić czy nie ciągnie fałszywego powietrza oraz czy przepustnica jest czysta.Musisz podać kod silnika mogą tu być:AEA,AEK,AFK lub AKS i stosowano rożne rozwiązania regulacji biegu wolnego.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    03 Lis 2007, 21:29

    a jeszcze jedno pytanie jakis czas temu po odpaleniu mial okolo 650 obr. wiec gasl i przez jakies 2 min. musialem go trzymc na malym gazie, w koncu podciagnolem linke od gazu tak do obr. 900 ale znajomy mi powiedzial ze ta linka jest teraz za mocno naciagnieta i nie powinna byc tak napieta. o co chodzi. :?:
    bartek75
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...