Wentylator nawiewu hałasuje, stuka, terkocze

31 Gru 2018, 15:07

Witajcie

Wentylator nawiewu w Fordzie Fusionie zaczął mi hałasować, stukać, terkotać. Wymieniłem najpierw sam rezystor czy opornik nawiewu (bo to koszt około 10 zł), ale nadal to samo. Wyjąłem całkiem ten wentylator i na wolnym powietrzu trochę ciszej hałasuje ale jednak.

Nowy kosztuje około 400 zł. Używany z przebiegiem około 150 tyś. km. około 100 zł.

Zanim będę zmuszony go wymienić, to chciałbym go najpierw zregenerować. Tylko tego nigdy nie robiłem i w tej kwestii aspektów silnikowych jestem totalnym laikiem. Czy moglibyście mi polecić czym to przedmuchać, oczyścić, nasmarować i w których miejscach.

[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
Krzysztof01
Obserwowany
 
Posty: 2

01 Sty 2019, 18:49

Jak hałasuje to znaczy że padło łożysko, albo szczotki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Sty 2019, 13:27

Zdjęcia zrobiłeś dobre i widać na nich że strasznie brudny jest ten wentylator i pełno w nim kurzu. Przedmuchaj go dobrze sprężonym powietrzem. Sprawdź czy jak obracasz go ręką to czy nie hałasuje i czy lekko chodzi dodatkowo zobacz czy będzie jakiś wyczuwalny luz na wirniku.
Szczotki jak wspomniał @MotoAlbercik pewne mógłbyś sam wymienić ale nie wiem jaki tam jest dostęp, łożyska pewnie też ale to trzeba już całość rozbierać na części i jak się za bardzo nie czujesz na siłach to najlepiej jak byś go oddał do regeneracji koszt nie powinien być jakiś wielki.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

13 Sty 2019, 21:51

Rozebrałem ten wentylator, jak się okazało nie było to takie trudne. Jedynie metalową płytkę, która trzymała ten silnik w odpowiedniej pozycji, żeby nie ocierał o ścianki, musiałem wyłamać z metalowych zawiasów. Po złożeniu trzeba było tę płytkę jakoś znowu połączyć. Ja to akurat lekko zespawałem.

[link wygasł]

Wszystko dokładnie oczyściłem, a potem nasmarowałem. Chodzi jak nowy, bez absolutnie żadnych hałasów. Po wykonaniu naprawy, mogę stwierdzić, że spokojnie dało by się to zrobić bez rozmontowywania. Wystarczyły by odpowiednie końcówki do sprężonego powietrza i smaru.

Dziękuję uprzejmie wszystkim za rady. Pozdrawiam.
Krzysztof01
Obserwowany
 
Posty: 2

14 Sty 2019, 15:44

Krzysztof01 napisał(a):Wszystko dokładnie oczyściłem, a potem nasmarowałem. Chodzi jak nowy, bez absolutnie żadnych hałasów
Czyli problemem w tym przypadku okazał się kurz, brud i osad z kilku lat użytkowania :) Jak widać na tym przykładzie problemem nie zawsze jest usterka mechaniczna :ok:
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Polski Fiat 518 L Ardita z 1933 roku
    Samochód wyprodukowany w Warszawie na podstawie rozszerzonej licencji Fiata na model 518. Duże 7-osobowe nadwozie oraz silnik o mocy 55 koni. W tamtych czasach była to bardzo nowoczesna limuzyna z hydraulicznymi dwuobwodowymi ...