REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
korowiow napisał(a): a każdy stara się jechać wg zasday "każdy na swoje".
Samochód niebieski jest z prawej strony i generalnie ma pierszeństwo ale wjazd na wewnętrzny pas ronda powinien odbyć się z pasa zewnętrznego i tu kierowca powinien to zasygnalizować kierunkowskazem i będąc na zewnętrznym pasie musi upewnić się że nie zajedzie nikomu drogi na wewnętrznym pasie podczas takiego manewru. Czyli jak pierwszy na wewnętrzny pas wjedzie samochód żółty to wtedy trzeba go już będzie przepuścić.korowiow napisał(a):w Twoim przykładzie, samochód "niebieski" wg mojej koncepcji może wjechać bezpośrednio na wewnętrzny pas ronda, a ten z lewej musi go przepuścić
Tu się zgadza.korowiow napisał(a):1. w przypadku wjazdu na trzypasmowe rondo dojeżdżając do ronda zajmujemy odpowiedni pas, lewy (jazda na wprost , w lewo lub zawrócenie) lub prawy (jazda na wprost lub w prawo).
Moim zdaniem tak jest jak piszesz.korowiow napisał(a):2. z lewego pasa możemy wjechać więc na pas wewnętrzny (lewy) lub środkowy (jeżeli jedziemy na wprost), a z prawego na zewnętrzny prawy lub środkowy.
No tu oczywiste i powinien ten jadący z lewego pasa przepuścić tego który jechał prawym i zajmuje ten sam pas ruchu.korowiow napisał(a):3. w przypadku kolizji na pasie środkowym (oba auta mają prawo tam wjechać) winny jest kolizji kierowca auta z lewej strony, gdyż tu działa zasada prawej ręki.
Jeżeli przy zjeździe z ronda masz dwa pasy to z zewnętrznego pasa zajmujesz pas prawy a ze środkowego pas lewy, ale jeżeli samochód na pasie prawym jedzie dalej rondem to przed skrętem i przecięciem pasa skrajnego na rondzie musisz go przepuścić.korowiow napisał(a):4. nie wiem czy to działa tez przy rondach dwupasmowych, bo tam też na wprost można jechać z obu pasów chyba?