Wybijanie płynu z chłodnicy po zatankowaniu gazem

21 Wrz 2008, 14:10

Mam problem z płynem chłodzacym,ktory po jednym z kolejnych tankowań gazem jest wypychany ze zbiornika wyrównawczego w fiacie Brava 1.4. Co może byc tego powodem? Wykluczam uszczelke pod glowicą.
zbig59
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • 21 Wrz 2008, 23:01

    Napisz coś więcej - czy to "wybijanie" to gotowanie się płynu podczas jazdy na gazie,czy na benzynie,czy jak?Czy "wybija od razu,czy jak silnik jest ciepły,zimny?W jakich warunkach się to dzieje i czy tylko podczas pracy silnika na gazie czy na Pb też?Coś więcej,więcej...
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    22 Wrz 2008, 16:13

    Silnik jest ciepły. Po ostatnim tankowaniu gazem i przejechaniu ok 2 km samochód gaśnie. Jednocześnie wskaźnik temperatury dochodzi do maksimum. Po otwarciu maski widzę ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym, które wypycha płyn, nie gotuje się. parownik jest oszroniony. Sytuacja taka zdarza się co 1500-2000km. Po wystygnięciu, odpowietrzeniu i dolaniu płynu samochód jest sprawny.
    zbig59
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    22 Wrz 2008, 19:51

    No to w takim razie zadam jeszcze jedno pytanie - dlaczego wykliuczasz uszczelkę pod głowicą?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    22 Wrz 2008, 20:25

    Mozesz mieć racje tylko co z nią wspólnego moze miec tankowanie gazu? Może to zbieg okoliczności,ale sytuacja ta pojawiła sie 3 razy w ciągu 4 miesięcy za każdym razem po zatankowaniu gazu.
    zbig59
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    22 Wrz 2008, 22:18

    Na myśl przychodzi mi membrana w parowniku.Jest gumowa i stanowi barierę pomiędzy gazem a plynem chłodzącym.Jeśli będzie mikropęknięcie lub będzie niedokręcona to może przedostawać się gaz do płynu.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Renault MORPHOZ - elektryczny samochód przyszłości
      Renault jak zawsze proponuje samochód, który wręcz fizycznie dostosowuje się do różnych potrzeb rodziny. Elektryczny - zaprojektowany na nowej platformie modułowej CMF-EV, opracowanej przez Alians, która ...
      Mitsubishi ASX, LANCER i COLT z instalacjami LPG
      W polskich salonach Mitsubishi Motors są już dostępne modele ASX, Lancer i Colt z instalacjami LPG z pełną gwarancją. W takie instalacje można wyposażyć zarówno nowe samochody, jak i używane modele marki Mitsubishi. ...

    23 Wrz 2008, 08:03

    Hmmm .. to faktycznie dziwne .
    A moze to termostat nie domaga i jest caly czas zamkniety, wtedy plyn "chodzi" tylko po tzw malym obiegu i szybko sie grzeje.
    O ile sie nie myle to LPG ma rowniez wieksza temperature spalania , wiec moze to byc przyczyna. Nie wiem o ile wieksza , ale tak mi sie wydaje.

    Ile czasu masz te instalacje gazowa ? Wymieniales uszczelke po tym jak ja zalorzyles ?
    W urzywanych autach po zalorzeniu LPG zaraz pada uszczelka .. moze to poczatki ?
    wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
    turbojajko
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 136