Wybór auta do 30 000 zł z silnikiem benzynowym - hatchback

24 Cze 2020, 22:26

Witam,

Poszukuję aktualnie autka do kwoty 30 000 zł z silnikiem benzynowym. W głównej mierze chodzi mi o samochody typu hatchback, a także dysponujące mocą co najmniej ok. 120 KM. Być może w przyszłości będzie zakładana instalacja gazowa, więc dobrze by było jeśli silnik nie sprawiałby większych problemów ze współpracą LPG.

W chwili obecnej mam na oku kilka konkretnych modeli. Oto one:

- Mazda 3 drugiej generacji (silnik 2.0 o mocy 150 KM - chodzi mi o ten nie wyposażony jeszcze w bezpośredni wtrysk paliwa);

- Ford Focus Mk3 (silnik 1.6 Ti-VCT o mocy 125 KM) - w oko wpadła mi jeszcze wersja 1.6 oraz 1.5 Ecooboost, lecz słyszałem o mankamentach tego rodzaju silników związanych z ich "downsizingiem";

- VW Golf VI (silnik 1.4 TSI o mocy 122 KM) - ponoć motor podatny na wiele awarii, lecz można przypatrzyć się wersji po roczniku 2010. Ponoć problem z awaryjnością był już mniejszy;

- Renault Megane III (silnik 2.0 o mocy 140 KM) - na kilku stronach czytałem, że ponoć silnik jest stosunkowo trwały a samego auta nie trzeba się aż tak obawiać jak kilku poprzednich wersji. Przyznam, że nie mam przekonania do francuskich aut, więc proszę o opinie na temat tego modelu i konkretnego silnika;

Na chwilę obecną są to jedyne samochody jakie rzuciły mi się w oczy. Prosiłbym o opinie użytkowników czy wymienione auta z tymi silnikami mogą być dobrym wyborem czy warto poszukać czegoś innego.

Inne propozycje do 30 000 zł jak najbardziej mile widziane :)

Pozdrawiam
MaxiCMK
Nowicjusz
 
Posty: 3

25 Cze 2020, 11:57

Z podanych przez Ciebie modeli na pierwszym miejscu postawiłbym Mazdę jak znajdziesz w dobrym stanie blachowym to warto się zainteresować. Natomiast na drugim Renówkę. Pozostałe dwa do gazu średnio nadają się a silnik TSI to trochę taka loteria.

Ja od siebie dorzucę jeszcze takie auta jak Astra IV 1.4T i Hyundai I30. Ciekawą propozycją ale raczej nie do gazu jesz jeszcze Civic VIII 1.8 spalanie nie jest duże a jeździ się bardzo przyjemnie, wersja z tradycyjnym automatem jest również polecana szczególnie na trasy bo pali mniej niż z manualną skrzynią 6cio biegową.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

25 Cze 2020, 12:21

Mazda wydaje sie najrozsadniejszym wyborem jesli planujesz LPG
Bezproblemowy silnik w focusie to zwykly 1.6, ecoboosty mialy sporo problemow z pekajacymi glowicami i uszczelkami pod glowica
W golfie 1.4 TSI o mocy 122km ma problem z szybko rozciagajacym sie lancuchem rozrzadu

w sieci jak zwykle mozna przyczytac sporo mitow na temat awaryjnosci TSI, jednak w przypadku tej pojemnosci niemal wszystkie dotycza wersji TwinCharger czyli doladowanej kompresorem i turbosprezarka.

Podsumowujac 1.4 TSI 122km mozna smialo brac, po zakupie zrobic rozrzad (co z reszta robi sie zawsze po zakupie auta uzywanego) i cieszyc sie jazda

Po 2010r poprawiono konstrukcje napinacza i slizgow przez co trwalosc napedu rozrzadu znacznie wzrosla, nie mniej jednak nawet przed rokiem 2010 nie jest to jakas bardzo dyskwalifikujaca wada, rozrzad w dobrym niezaleznym warsztacie zrobisz za ok 1200-1500zl i spokoj na kilka lat.

Po 2012r producent wrocil do paskowego napedu rozrzadu co sprawilo ze ogolnie sa to silniki uznawane za bezawaryjne
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

25 Cze 2020, 12:26

Daj sobie spokój z megane, mialem fluence z tym silnikiem, sam silnik nie sprawiał nigdy problemow, ale caly jego osprzęt, komputer doprowadził do tego ze kilkanaście razy wracałem na lawecie, w tym modelu moze i poprawiono sporo w porównaniu do poprzednika ale nadal elektryka jest tragiczna.

Osobiście od roku jezdze A4 B7 1.8T zrobiłem 29tys km i auto nigdy nie miało żadnej usterki, w porównaniu do megane Francuzów do wzor niezawodności

Fluence kupilem z polskiego salonu jako auto używane jednak przebieg 57tys, wiec auto praktycznie nowe, a awaryjnosc jakby mialo z 600tys.

Nie jestem jedynym przypadkiem, wystarczy wejść na forum marki i poczytać kilkaset stron perypetii użytkowników, ja na lawecie wracalem 15 razy
Bumpalump
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 19 01 1990
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: A4 B7
Silnik: 1.8T 163km
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2007

25 Cze 2020, 18:10

Raziel11 napisał(a):ecoboosty mialy sporo problemow z pekajacymi glowicami i uszczelkami pod glowica
ale "zapomniałeś" już dopisać, że nie dotyczyło to każdego wyprodukowanego egzemplarza, oraz że była akcja serwisowa.
Megane 2.0 140 raczej bym sobie odpuścił, bo ma skrzynię CVT. Lepszym wyborem będzie 1.4 tce albo klasyczny 1.6 110KM.

Astra spoko opcja, można też szukać Lancii Delta lub bliźniaczej technicznie Alfy Romeo Giulietta, ale na tą drugą trochę słaby budżet. Z pewniaków, choć trochę dziadkowych, jest np Toyota Auris 1.6
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Cze 2020, 18:48

Dziękuje Panowie za wiele cennych opinii. Sądzę, że w chwili obecnej najbliżej będzie mi jednak do Mazdy, czasem można spotkać naprawdę fajne sztuki na portalach ogłoszeniowych mieszczących się w moim budżecie. Dodatkowo design zewnętrzny autka najbardziej do mnie przemawia w tym przypadku :D.

ale "zapomniałeś" już dopisać, że nie dotyczyło to każdego wyprodukowanego egzemplarza, oraz że była akcja serwisowa

Wiadomo w takim razie, jakich roczników powinno się unikać w przypadku Focusów z silnikiem Ecooboost? Co prawda poszukiwałem wersji 1.6 Ti-VCT, ale z tego co pamiętam 1.5/1.6 Ecoboost mają już te 150 KM, być może nie należy ich się aż tak bać?
MaxiCMK
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ferrari LaFerrari hybrid - 2,7 sek., 950 KM
    W chwili wprowadzenia na rynek w 2013 roku model ten był nie lada sensacją. Była to bowiem zarówno pierwsza hybryda w historii legendarnej, włoskiej marki, jak również najszybszy model w jej dziejach. Zaplanowano ...

25 Cze 2020, 19:57

mike napisał(a):ale "zapomniałeś" już dopisać, że nie dotyczyło to każdego wyprodukowanego egzemplarza, oraz że była akcja serwisowa.

Owszem byla akcja serwisowa na ok 300tys aut, ale jesli auto nie bedzie mialo pelnej historii serwisowej to zawsze jest ryzyko.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

25 Cze 2020, 21:24

MaxiCMK napisał(a):Wiadomo w takim razie, jakich roczników powinno się unikać w przypadku Focusów z silnikiem Ecooboost?
w tej sytuacji nie ma raczej innego wyjścia niż sprawdzanie po nr VIN. Natomiast należy pamiętać, że ecoboost z LPG to raczej nie bardzo. Niby Prins ma dedykowany zestaw (choć bardziej chyba do 1.0), ale i tak jeździsz na dwóch paliwach ze względu na wtrysk bezpośredni
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Cze 2020, 13:56

Chciałbym dodatkowo również się dowiedzieć czegoś na temat skrzyń automatycznych zastosowanych w Mazdach 3. Z tego co się orientowałem w wielu ogłoszeniach dla silnika 2.0 150 KM dosyć często pojawiają się własnie "automaty".
Z tego względu, że nigdy nie miałem do czynienia z eksploatacją tych rozwiązań prosiłbym o informacje czy skrzynie te w Mazdach są w miarę bezawaryjne przy prawidłowej i regularnej obsłudze?
MaxiCMK
Nowicjusz
 
Posty: 3