Wybór auta w segmencie C

20 Paź 2013, 12:01

Witajcie...
Stoję przed dylematem zakupu auta rodzinnego.
Do tej pory jeźdżę wysłużonym już Peugeotem 206 1.4 benzyna - trochę mułowaty...
Za cel obrałem sobie segment C
Chciałbym aby auto miało nie więcej niż 3 lata użytkowania, fundusze jakie przeznaczam na zakup samochodu to max 38 tyś zł.
Czekam na wasze propozycje...
Moje wymagania to:
- bardzo dobre trzymanie się drogi
- świetne przyspieszenie auta
- w miarę przestronny
- 5 drzwi
- mało usterkowy
Jeźdżę niewiele, w 10 lat zrobiłem swoim Peugeotem 206 ponad 90 tyś km, i właśnie tutaj mam dylemat benzyna czy diesel?
Oczekuję że bardzo chętnie mi pomożecie bo na ten moment segment C ma wielu pretendentów do miana króla tego segmentu...
Pozdrawiam i czekam na wasze propozycje. :D
rozsądny78
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 09 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Paź 2013, 12:50

Tutaj pasuje Focus jak dla mnie jeśli chodzi o właściwości jezdne. Jednak nie starczy funduszu na Focusa III więc można szukać II z rocznika 2010.
Wg mnie benzyna będzie odpowiednia ale diesli na rynku jest więcej no i te w focusie mają dobrą opinię.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Paź 2013, 14:00

no właśnie słyszałem opinie wielu ludzi że focus jest wzorem jeśli chodzi o prowadzenie, tyle że mi się to auto nie podoba...
Zapatruje się na Opla Astrę IV ale trochę jej brakuje do Focusa.
rozsądny78
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 09 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Paź 2013, 14:04

a jeśli Ford Focus to jaki silnik polecisz? :oops:
Oczywiście preferuję przyjemną, dynamiczną jazdę
rozsądny78
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 09 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Paź 2013, 14:15

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
lub
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
(brak dwumasy, DPF i turbiny ze zmienną geometrią łopatek) + chip na 110km i też fajnie jeździ.
Oprócz Focusa zobacz na Kia Cee'd oraz Hyundai i30 z silnikiem 1.6 90km
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Paź 2013, 14:51

Witam.
czy kupujesz samochód w Polsce?
Czy za granicą?

W zasadzie to postawiłeś wysokie wymagania he,ale ford to bardzo dobra propozycja w tym budżecie kupisz dobre Forda,w dobrym stanie itp,chodzi mi o to,że nie będzie on tak zniszczony,dzida świetna propozycja,sam chcialem o tym napisać heh ubiegłeś mnie :( :( :(

w powyzszych przypadkach to trzebaby było szukać wydaje mi się za granicą a co myślisz o POLO 6R0 2010 r? w cenie 30 tyś chodzą na otomoto.pl ale za 35 kupiłbyć coś ciekawego np,hm silniki podobne jak w A3 polecane 2.0 TDI CR (common rail,wyższa kultura pracy niż w Pompowtryskach),1.9 TDI CR,ewentualnie 1.6 (wszystkie te i inne silniki są też w VW oraz SKODA). (kurcze tylko,że POLO to segment B):(

A co powiesz na chevroleta Cruze?
Daj znać co i jak to napisze coś o Cruz-ie :)
Mam nadzieje ze nie namieszalem heh


Pozdrawiam.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

20 Paź 2013, 15:12

Hej, :wink:
kupię raczej w Polsce poprzez otomoto lub allegro, chociaż trochę się obawiam kupić używany.
Zawsze stawiam sobie wysokie wymagania, jeżeli spotkam coś naprawdę extra to mogę 5-6 tyś dołożyć.
Ford Focus to marka sama w sobie, ale mnie wizualnie się nie podoba, nie podoba mi się również jego kokpit w środku, choć jeszcze na żywo nie widziałem, tylko ze zdjęć, ale to co przemawia za Focusem to znakomite prowadzenie auta oraz świetne silniki szczególnie 1,6 125km i 1,6 TdCi 125km.
Polówka jest piękna ma super silniki TSI, choć niektórzy marudzą na 1,4 TSI, tyle tylko że to segment B, niewiele większy od mojego wysłużonego Peugeota 206, więc odpada.
Widzę że mamy ten sam problem, więc super trafiłem, mam nadzieję że wyczerpiemy temat i dzięki temu wybiorę odpowiednie auto dla siebie.
Chevrolet Cruze ? hmmm
nawet nie wiem jak wygląda, ale zapoznam się z tematem.
Do tej pory moim faworytem był opel astra 4, ale teraz mam mieszane uczucia po tym jak poczytałem o tym aucie w internecie.
Mam nadzieję że zachowamy ciągłość w swoim pisaniu postów.
Pozdrawiam serdecznie. :D :D :D
Jakoś do aut azjatyckich nie mam przekonania, choć robią coraz lepsze auta...
rozsądny78
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 09 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Paź 2013, 14:28

Nie ma co zniechęcać się do Opla,bo różne opinie krążą na temat różnych modeli.
Astra 4 J została zbudowana na płycie podłogowej chevroleta cruze,wiec pewne części na pewno będą współzamienne z astrą (a co ważne,mogą okazać się tańsze),co do Polówki silniki 1,4 TSI nie mają dobrej opini ale,i tu bardzo ważne wszystko zależy od eksploatacji silnika zawsze tak uważam jednak są pewne silniki,które po porstu z natury są zle skonstruowane albo tez mają wady z powodu zastosowania elementów mechanicznych,ponieważ producent na nich oszczędzał.
Polo faktycznie segment B,hm a co do tego silnika 1.4 TSI to do jego usterek należą:

-awarie wtryskiwaczy(dość rzadko ale sie zdarza)
-pękają tłoki(nierówna praca jednostki,głośne metaliczne stuki z okolic głowicy,gęsta chmura dymu z wydechu)
-układ rozrządu(słychać metaliczne stuki po uruchomieniu silnika przez kilka sekund(hydrauliczne napinacze ulegają awarii)).
-awarii ulega również sprzęgiełko magnetyczne w pompie wody.(występuje duże obciążenie silnika,oraz piszczenie w zakresie obrotów od 2,5 - 3,5 tyś.)

Używany Chverolet Cruze:

ofert na otomoto.pl jest całkiem sporo,ale trzeba nabrać do nich dystansu,ponieważ pewnie większość oferowanych pojazdów miała za sobą odbudowę po wypadkach co może być kosztowne w przyszłości.

Części (blacharka),jest trochę droższa niż w przypadku Astry 4,ale co do mechaniki to nie jestem pewien ale pewnie większość powinna być współzamienna tak jak wspomniałem wcześniej.

Co do Astry to pogrzebe w swoich materiałach i napisze Ci coś więcej o niej.
A powiedz mi co Ty na Kia Ceed? wiem,że jesteś sceptycznie nastawiony do azjatyckich konkurentów ale może ?

I jeszcze ważne,jaki rodzaj nadwozia? :)

Też uważam,że coś znajdziemy kwestia czasu :)
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

21 Paź 2013, 17:11

Hej,
nie zniechęcam się do Opla, opel astra j mi bardzo się podoba, jest przestronna, fajnie się prowadzi, ale trzeba do niej min. 140km żeby poczuć klimat...więc już te 4-5 tyś zł trzeba dopłacić, ale widzisz nie wiedziałem że jest na płycie podłogowej Cruza...
Kia Ceed bardzo ładne auto, szczególnie te najnowsze, nie jeździłem kijanką, więc nie mogę określić czy jest to auto dla mnie, jednak napewno jest w szerokim kręgi zainteresowań.
Mam nadzieję że ten krąg będzie szczuplał i w szranki staną tylko 2 samochody idealnie dla mnie.
Tak samo mogę zastanawiać się nad nowym Leonem, mazdą 3, CC5 itd.
Zatem może zaczniemy pisać nt. silników bo mnie to bardzo intryguje...
Benzyna czy diesel ? oto jest pytanie...hehe
Pozdrawiam.
rozsądny78
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 09 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

22 Paź 2013, 09:27

Witam,rozumiem,co so silników to zależy czy dużo będziesz jezdził czy też nie,jeśli dużo to warto wybrać konkretnego i dobrego diesla,który wytrzyma duży przebieg ale co za tym idzie w razie awarii może pojawić się sporo wydatków lecz nie koniecznie wszystko zależy od silnika,za to benzyna może i jest oszczędniejsza pod względem napraw mechanicznych ale za to może i na pewno tak będzie,będzie po prostu palić więcej i koszty utrzymania pod względem paliwa mogą być spore,do tego dochodzi kwestia czy lubisz dynamiczną czy też bardziej spokojną jazdę?
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

22 Paź 2013, 14:45

No właśnie, moim problemem (?) jest fakt że najczęściej moje wyjazdy kończą się na 20-25 kilometrach, więc tutaj bardziej trzeba byłoby się skłaniać do benzyniaka, ale ja uwielbiam silniki diesla. Silnik ciągnie na niskich obrotach, super elastyczność i jak turbinka się załącza to jest coś co uwielbiam...Mam francuza który lubi wysokie obroty więc teraz wolałbym coś elastyczniejszego najlepiej diesla z turbinką.
Co wy na to?
rozsądny78
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 09 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Paź 2013, 20:46

W Leonie to najlepiej 1.9 TDI silniki z palety VW nieznacznie zmienione,co do mazdy to blacha kijowa i silniki diesla nie za dobre,czesto jak ktoś pyta na forum o mazde to takie odpowiedzi otrzymuje,co do C5 to interesuje Cie typoszereg C5 3 08- ? bo w tych pieniądzach nie znajdziesz takiego samochodu,a jeśli chodzi o C5 2 II to już owszesz coś znajdziesz,co do silników to 1.6 HDi w dwóch wariantach mocy 90 KM i 109 KM.
Ceny części na tle innych silników nie są przesadnie drogie,trzeba jednak pilnować interwału wymiany oleju,żeby nie doprowadzić np do uszkodzenia turbosprężarki,często rdzewieje osłona katalizatora objawiajaca się brzęczeniem i wibracją w komorze silnika.
Po dużych przebiegach rozciąga się łancuch rozrządu,dochodzi do awarii dwumasu lecz nie zawsze,uważac nalezy na paliwo jakie się tankuje bo złe może doprowadzić do awarii układu paliwowego. ( to odnosi się do C5 II 2 04-08)
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

24 Paź 2013, 19:01

Dzięki wielkie za rady...
A co powiesz na silniki Astry IV ewentualnie w porównaniu do Focusa ?
Chodzi zarówno o silniki w benzynie jak i w ropie?
Co dla mnie będzie korzystniej kupić skoro moje wyjazdy kończą się przeważnie na 20-25 km???
Może benzyna i przerabiamy w gaz ???
Przypomnę że Astra to auto zdecydowanie masywniejsze od Focusa i tutaj trzeba się liczyć z tym, że aby poczuć moc trzeba zastanowić się nad min. 140km
Pozdrawiam.
rozsądny78
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 09 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002