Wybór z pomiędzy poniższych modeli.

13 Maj 2014, 19:46

:)
Grzecznościowo zadaję pytanie w imieniu znajomych... :roll:
Które tanie KOMBI w benzynie wybrać do powiedzmy 6k (pod lpg) i dlaczego?
-Nubira I po lifcie 2,0 16V
- Fiat Marea Weekend 1,6-16V
- Renault Megane 1,4 16V- 1,6 16-V
- Renault Laguna I-1,8 -2,0-8V
- Seat Cordoba Vario 1,4-1,6
- Citroen Xsara 1,4-1,6
Powiem szczerze,że z tego co wyczułem najbliżej znajomym myślami do Nubiry i Cordoby. Do tej pory jeździł z żoną Corsą B z 1,2 lpg ale przychówek się powiększa i trzeba zabrać więcej rzeczy do auta (wózek itp) ,a jeżdżą w weekendy po 70km w jedną stronę do rodzinnych landów...
Co proponujecie? Zaznaczam,że stare BMW czy Audi 80 raczej nie przejdą... :D
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Maj 2014, 20:10

mój typ to laguna I (moim zdaniem jedno z najsolidniejszych aut francuskich)
lub nubira słyszy się bo nubira sraka owaka ale znam osobę która kupiła nową nubirę i przejechała 400tys km i z rzadka się psuła a jak się popsuje to raczej ciężko znaleźć auto które będzie tańsze pod względem kosztów napraw jedyny minus trochu te silniki żłopią
i choć daewoo wiara uważa za gównianą markę to są to auta całkiem udane choć zero w nich prestiżu
thunder666
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 20 05 2006
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mitsubishi Lancer 94R
Silnik: 1.8 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

13 Maj 2014, 20:59

Bo zadbaną Nubirą spokojnie zrobisz ponad 400tysięcy.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

13 Maj 2014, 22:07

Ja jestem za Laguna z LPG. Świeży wygląd, wygodna, mocne silniki oraz dobre wyposażenie.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

13 Maj 2014, 22:09

Laguna z LPG jest dobra, nubira z LPG jak najbardziej, wg. marea weekend 1,6 16V z gazem też jest fajny.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Maj 2014, 03:01

Koniec świata..? Czyżby Laguna I miała zostać zwycięzcą? Przecież to auto na "F"... :piwo: Czyli według większości naszych rodaków w ogóle nie powinna jeździć ,bo stale stoi zepsuta i co 50metrów psuje się elektryka... :D
Po latach widać ,że auto się obroniło i jest długowieczne. Przecież np w 95 roku było konkurentem w segmencie D np.Passata B5. Teraz gdy B5 trudno kupić w stanie nie "wychechłanym" ludzie zauważyli,że można normalnie jeździć za niewielką kasę autem solidnym i w miarę wygodnym czyli Laguną I. :)
Na całe szczęście opinie się zmieniają o niektórych autach i dobrze,bo ile można słuchać powtarzanych jak mantrę legend o nie psujących się w ogóle Vw i stale zepsutych francuzach. Oczywiście ideału nie ma ale zadbane auto każdej marki,może jeździć wiernie latami.
Wracając do tematu. Co powiecie o Marea Weekend..? Miał ktoś kontakt lub jeździł którymś z w/w na początku aut. Każda sugestia się liczy !!!
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

14 Maj 2014, 07:22

Na co zwrócić uwage: zawieszenie tak jak w Temprze nieszczęsne wahacze które lecą w tempie ekspresowym tyle że w Marei prędzej wysypują się silentblocki a nie sworzeń,poza tym należy zwrócić uwagę na to czy wszystko działa,szyby cierpią na zabrudzenia prowadnic i w ekstremalnych sytuacjach potrafią się nawet nie otwierać. W kombi dyrczy klapa tylna,w fotelach kierowcy psują się regulacje wysokości - skutkuje to tym ze fotel sam się podnosi do góry jesli nikt na nim nie siedzi. Przy silnikach 2,4TD i JTD przy większych przebiegach trzeba wymieniac pompe oleju bo grzechota łańcuch napędu wałka wyrównoważającego - około 600zł pompa,poza tym zdarza się że 2,4TD ma muła tzn traci moc przy jeździe z jednostajną prędkością - winny elektrozaworek od zaworu EGR.

Najbardziej godne polecenia się silniki 1.6 16V 103KM - ludzie chwalą sobie ten silnik,zresztą to chyba najbardziej popularna jednostka w tych autach. Z diesli to w zasadzie każdy można polecić bo są to trwałe jednostki,wiadomo jak kupisz JTD to lepiej niż starszy TD ale jesli masz sporo dołożyć to nie warto,osiagi takie same,JTD może odrobine mniej pali.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012