Wyciek oleju - Silnik umiera - Opel Tigra.

27 Lis 2018, 09:58

Witam niedawno kupiłem Opla tigrę 96 rok w LPG, auto ogólnie mechanicznie było zadbane, lecz prosto mówiąc i się przyznając zakatowałem je, bo wiadomo nowy kierowca to nie bedzie się słuchał tych wymoczków ze szkoly jazdy wiem lepiej przecież, no i było gwałtowne zrzucanie prędkości bez redukcji biegów, było zmienianie biegów na 4 tyś obrotów, po prostu było źle, a teraz do problemu.

Jakiś czas temu samochód zaczął sporadycznie gasnąć przy wrzuceniu luzu i hamowaniu, później zaczął sporadycznie gasnąc przy ruszaniu, później magicznie znikało paliwo (nie ma wycieku widocznego na drodze) ale w obecnej chwili już ono nie znika :o .

No ale do rzeczy, wczoraj jechałem z pracy zmęczony i znów zapomniałem zredukowac biegu, gdy mi sie przypomniało zacząłem to robić, ale w chwili zrzucenia biegu niżej, auto umarło, zatrzymałem się ostatkiem sił auta na poboczu i otworzyłem maskę (dodam że umarło znaczy tyle co zachowanie identyczne do braku akumulatora) olej wytrysnął na silnik, dostał się na uszczelki świec.

Wyczyściłem uszczelki sprawdziłem świece, nie wyglądały na zalane, ale auto nadal nie żyło, zdenerwowany strasznie sam na siebie i na środku pola, trzasnąłem z całej siły maską i... auto się włączyło, światła działają ogrzewanie działa, muzyka gra..

Wsiadłem do auta i dojechałem do stacji, zgasilem auto zatankowałem LPG, przekręcam kluczyk i .. znowu zdechł, tym razem zdenerwowany wysiadłem z auta i trzasnąłem drzwiami, samochód znów wrócił do żywych, lecz przy przekręceniu kluczyka znów umarł, po 4 razach umierania i trzaskania czym się da pozwolił mi dojechać do domu, o to moja przygoda.

Czego chce? Niech ktoś kto się zna powie mi co może być uszkodzone i ile wyniesie mnie naprawa, bo niestety teraz chyba zostaje mi tylko autobus.. Pozdrawiam.
Hewrrra
Nowicjusz
 
Posty: 7

27 Lis 2018, 10:13

Dokręć klemy od akumulatora :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16573
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Lis 2018, 10:18

Klemy były dokręcane nie dawno trzymają sie sztywno wszystko tam jest jak ma być tak mi się wydaje bo na niego też zerknąłem, powiem tylko że auto gdy jest zimne na parkingu np, to odpala aż miło nawet się nie zadusi, ale gdy pojeżdżę chwilę i zacznę stawać na postój auto umiera.
Hewrrra
Nowicjusz
 
Posty: 7

27 Lis 2018, 10:31

Cos ewidentnie nie łączy jak reaguje na wstrząsy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16573
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Lis 2018, 10:42

Jaki masz tam zapłon? Aparat z kopułką i palcem? Czy już elektroniczny?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lis 2018, 10:51

Normalnie, jeździłem wczoraj właśnie dla sprawdzenia po wybojach nic mu się nie dzieje wtedy, problem występuje przy parkowaniu, gdy zacznę schodzić z obrotów i stawać np na parkingu, następuje śmierć, nie zdarzyło mi się to na światłach co dziwne, ale wolę tego nie testować ;D
Hewrrra
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus Landau
    Koncepcyjny Lexus Landau zadebiutował w 1994 roku. Auto wywołało spore zainteresowanie. W ofertach marek klasy premium trudno było wtedy znaleźć hatchbacka segmentu C, królowały natomiast klasyczne sedany. Koncept ...

27 Lis 2018, 10:55

Co do zapłonu to kopuła z palcami.
Hewrrra
Nowicjusz
 
Posty: 7

27 Lis 2018, 11:10

Hewrrra napisał(a):problem występuje przy parkowaniu, gdy zacznę schodzić z obrotów i stawać np na parkingu


Przy skręcaniu kołami na max? Wtedy normalne że obroty spadają. Możesz też mieć problem z niskimi obrotami, ile wgl masz na rozgrzanym silniku? Zarówno na benzynie jak i LPG, ile masz obrotów.

Hewrrra napisał(a):Co do zapłonu to kopuła z palcami.


Z palcem. Więc rozbierz i sprawdź czy nie ma wypalonych styków i wyrobionego miejsca w którym palec się obraca. Częsta przyczyna "nagłych zgonów", mnie to spotkało na środku skrzyżowania, auto zdechło i koniec, a godzinę wcześniej miało normalną moc.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lis 2018, 11:20

Na benzynie obroty wahają się od 800 do 1000, na LPG obroty trzymają się tysiąca, ale potrafią skoczyć do 1200-1500.

Manualnie napraw nie potrafię robić, dla mnie to czarna magia niestety jeszcze się nie edukowałem, chyba zostaje mi wstawienie samochodu do mechanika.
Hewrrra
Nowicjusz
 
Posty: 7

27 Lis 2018, 11:44

No to masz problem z zapłonem/paliwem, przecież takie wahania obrotów są niedopuszczalne. Oczywiście mówimy o rozgrzanym silniku, który ma temperaturę roboczą i stoi np. na światłach.

Ja bym obstawiał coś z paliwem/zapłonem, ale przy takich autach na odległość ciężko stwierdzić...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lis 2018, 12:32

A nie zrozumieliśmy sie, dopiero wstałem po tej przygodzie nocnej i tak to wyszło, na światłach nie ważne czy paliwo czy gaz obroty chodzą 900-1100 ale zazwyczaj trzymają się na 1000.
Hewrrra
Nowicjusz
 
Posty: 7

27 Lis 2018, 13:11

To i tak jest za duże wahanie, 50 obrotów jeszcze ok, ale jak wskazówka lata o 100-200 to nie jest dobrze.

Ja tak podejrzewam, że albo coś z zapłonem/paliwem, albo może silnik zwyczajnie zdycha, kompresję sprawdzałeś?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Lis 2018, 14:30

Śmieszna sytuacja, ale dziś pierwszy raz w ciągu dnia zajrzałem pod maskę, okazało się że klama spadła z akumulatora, w nocy nie widziałem tego nawet przy latarce, może byłem za bardzo zmęczony i zły ;D A co do wycieku oleju, zakrętka od oleju po prostu jest uszkodzona, wszystko działa, auto jeździ :happy: dziękuję za pomoc i rady :ok:
Hewrrra
Nowicjusz
 
Posty: 7