Wyjmowanie/wkładanie akumulatora a alarm

07 Sty 2017, 21:05

Witam serdecznie,
mam kilka pytań do znawców tematu, gdyż sam w kwestii mechaniki, elektroniki i ogólnie samochodów jestem kompletnie zielony. Najważniejsze z nich wyboldowane
Mianowicie, czy przy wyciąganiu akumulatora z samochodu (muszę go naładować) należy wcześniej wyłączyć alarm czy nie? Słyszałem i czytałem już różne opinie na ten temat: a to że alarm wyje przy wyjmowaniu aku, a to że wyje przy wkładaniu, a to że można go wyłączyć pilotem, a to że nie można tego zrobić i wyje bez przerwy. Co z tego jest prawdą a co nie? I czy ktoś się orientuje, gdzie znajduje się stacyjka wyłączania alarmu? (Mam tylko małą instrukcję użytkowania, ale nie znalazłem tam tej informacji, innych papierów od alarmu nie posiadam.)

Auto: Seicento 0.9 Fun 2001 r.
Alarm: Cheetah CH-AE Basic+

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Yardash
Obserwowany

Auto: Fiat Seicento

08 Sty 2017, 01:17

albo podłacz zapasowy akumulator alko kup Ładowarka CTEK MXS 5.0
podłaczam bezposredni do instalacji samochodu akumulator albo przez zapalniczke razem z ładowarka dostałem zapasowe kable i je dałem do przerobienia i mi elektryk przerobił i ładuje przez zapalniczkę samochodowa tylko to troche dłużnej trwa ale i tak nie trzeba pilnowac moza byc stale podlaczona
merkaba12
Początkujący

Prawo jazdy: 18 03 2003
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: ford
Silnik: 1,3 44
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Sty 2017, 21:26

Syrena w twoim alarmie ma własne zasilanie, więc jak odepniesz aku, to może zacząć wyć ( funkcja spadku napięcia na aku ). Dlatego lepiej przed wyjęciem aku wyłączyć alarm kluczykiem - powinieneś mieć takowy, a zamek do kluczyka powinien być w syrenie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy