Zdejmowanie paska wielorowkowego Seat Toledo V5

15 Kwi 2021, 15:27

Cześć, prosta robótka powinna być a tu zagadka. W napinaczu zaczęło mi nieregularnie stukać dość mocno, więc chciałem zdemontować napinacz i nie wiem jak zdjąć bezpiecznie pasek.
Tak to wygląda Panowie. Ktoś wie jak odciągnąć napinacz? Nie ma żadnego miejsca gdzie można by zrobić to kluczem.
Gdyby ktoś chciał sprawdzić jak wygląda napinacz z innej strony to numer części to 071145299B
Zdejmowanie paska wielorowkowego Seat Toledo V5
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2

16 Kwi 2021, 08:07

Który rok tego Toledo? Silnik to 2.3 150KM czy 170KM?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

28 Wrz 2021, 17:29

99rok, 150KM
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2

28 Wrz 2021, 18:33

A to nie jest czasem tak że kluczem łapiesz za śrubę w rolce napinacza luzujesz go i na górze wtedy pokrywają ci się otwory wkładasz tam np śrubę w celu blokady i już.

Zobacz tak jak zaznaczyłem na twoim zdjęciu.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

28 Wrz 2021, 21:25

Też na to wpadłem i dokrecajac śrubę dość mocno zaczeła się ta śruba dokręcać jeszcze bardziej. Trochę się boję żeby jakiegoś gwintu nie urwać ale póki co nie mam konieczności zdejmowania paska. Ostatecznie napinacz i tak do wymiany będzie, więc gdy bedę miał do zamontowania nowy to wtedy moze się dziać co sie chcę. Ale wychodzi, że to jedyna możliwa opcja zdjęcia paska.
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2

28 Wrz 2021, 21:51

Ale ciągnąc w kierunku strzałki to ona powinna się raczej odkręcać niż dokręcać.

Były też podobne napinacze do tego z taką dziurka w obudowie w którą w celu poluzowania wkręcało się śrubkę.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Toyota Yaris Cross – czy to idealne auto do miasta?
    Podoba mi się to, w jaki sposób silnik benzynowy i elektryczny ze sobą współpracują. W ruchu miejskim możemy poruszać się bezgłośnie, nie eksploatować jednostki benzynowej na światłach. Auto rusza też płynnie, ...

28 Wrz 2021, 22:18

Boże złoty upośledzony jestem XD Odkręcałem śrube zamiast ją dokrecać dlatego mi się "dokręcało". Dobra podkulam ogon i uciekam i sprawdzę jutro czy to zadziała ale chyba innej opcji nie ma. Dzięki wielkie za pomoc
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2

29 Wrz 2021, 01:57

Czekaj, czekaj źle mówisz ale dobrze myślisz :P Ja klucz obracałem przeciwnie do wskazówek zegara więc odkręcałem śrube dlatego nagle mi sie "dokręciła" i potrząsła mi portkami myśl o ukręceniu gwintu. Strzałka na zdjęciu jest w prawo czyli zgodnie ze wskazówkami zegara. Śruba powinna się dokręcić a potem napinacz powinien zacząć się luzować. Krętą drogą ale chyba doszliśmy do rozwiązanią :D
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2

29 Wrz 2021, 08:17

Kluczem kręcisz w przeciwną stronę jak narysowana strzałka czyli w lewo . Strzałka pokazuje kierunek zwolnienia napinacza , Sruba na kółku ma lewy gwint - prawdopodobnie jak i w innych napinaczach . Śmiało , nic się nie urwie . Co do trzaskania to po zdjęciu paska sprawdż poprawność działania wolnego koła na alternatorze . Jego zestalenie może powodować niepożądane odgłosy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Wrz 2021, 21:17

Dobra Panowie oboje macie racje a ja się myliłem, rokiko dobrze tłumaczył co, w ktorą stronę krecenie daje. Śruba ma lewy gwint. Dzięki Panowie za pomoc i nie bede już tematu męczyć. I naprawdę mam nadzieje, że gwint wytrzyma XD
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2

30 Wrz 2021, 10:46

Tu nie powinno być aż takiego problemu z luzowaniem napinacza tylko najlepiej jak włożysz kusz pionowo od dołu na śrubę i wtedy zluzujesz następnie go blokując.

Daj znać jak to zrobisz czy poszło bez problemu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35