Wymiana oleju w Yaris I

29 Cze 2020, 20:35

Witam :)
Niespełna tydzień temu zakupiłem mój pierwszy samochód Toyota Yaris I 1.0 VVT I 68KM. Przymierzam się do wymiany oleju ale tutaj mam mały problem.. Poprzedni właściciel stosował 10W40, producent zaleca 5W30. Nie wiem czy robić płukankę i próbować 5W30 czy pozostać przy tym co jest? Co serwis to inna porada, sam nie wiem co mam zrobić, jestem w kropce. Może macie inne propozycje? Bardzo proszę o pomoc w podjęciu dobrej decyzji.
Vikicz95
Obserwowany
 
Posty: 2

30 Cze 2020, 09:55

Jaki masz tam przebieg i ile oleju ubywa na 1000km. Zdążyłeś już to sprawdzić? Czy olej jest bardzo czarny czy na bagnecie jest przeźroczysty? Silnik ładnie pracuje, nie masz żadnych zastrzeżeń?

Do tego silnika z tego co pamiętam klasa oleju jest taka sama jak do 1.3 więc warto sobie przeczytać temat yaris-xp90-silnik-1-3-vvti-ktory-olej-bedzie-lepszy-vt120774.htm

Oczywiście olej 5W30 spełniający założenia producenta silnika będzie najlepszym wyjściem. W temacie który podałem masz podane oleje o odpowiednich parametrach.

Vikicz95 napisał(a):Co serwis to inna porada, sam nie wiem co mam zrobić, jestem w kropce.
Niestety tak jest. Co więcej samochody z tymi silnikami który masz i 1.3 które kupowane były dla flot były często zalewane olejami 15W40 :shock: przez cały okres leasingu a olej wymieniany co 15tkm. Ostatnio widziałem takie wpisy w książce serwisowej Yariski z Polski.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9990
Zdjęcia: 35

30 Cze 2020, 16:07

Jeśli chodzi o ubytki co ciężko stwierdzić ponieważ samochód mam od tygodnia, poprzedni właściciel to handlarz więc ciężko uzyskać od niego sensowną odpowiedź. Przejechałem 200km poziom jest w normie. Po południu sprawdzę dokładnie kolor ponieważ nie zwróciłem na to szczególnej uwagi. Silnik chodzi cicho, nic nie stuka. Samochód przed zakupem był na stacji diagnostycznej, nie widziałem żadnych wycieków (nie wygląda żeby był myty silnik).
Jeden serwis poleca mi zrobienie płukanki i zalanie olejem 5W30 czy jest to dobre rozwiązanie?
VikCz95
Nowicjusz
 
Posty: 19

01 Lip 2020, 14:16

VikCz95 napisał(a):Jeden serwis poleca mi zrobienie płukanki i zalanie olejem 5W30 czy jest to dobre rozwiązanie?
Ten olej spełniający specyfikację producenta (ACEA A1/B1 lub API SL Energy Conserving) będzie lepszy niż 10W40. Jak silnik jest w dobrym stanie to również polecam taką zmianę.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9990
Zdjęcia: 35

01 Lip 2020, 18:03

Rokiko,nie wiem,jeśli piszesz,że stosowano oleje 15W40,to ja podejrzewam czemu,to ma jakiś sens w silnikach aut flotowych,to nie są silniki zbyt wymagające dla olejów,jeśli robią długie trasy,inaczej jest gdy autko jest ekspl.na miejscu,to byłaby skrajna głupota,do reszty ja nic nie mogę dodać,ja po zakupie w210,silnik cały czas 10W40 ,180 tyś km udokumentowanego przelotu,od razu przeszedłem na 5W40,nie stosowałem płukanki na wszelki wypadek bo nie wiedziałem czy czysty w środku,płukanki zacząłem stosować gdy okazało się,że jest czyściutki,silnik ma już ponad 300 tyś km,i nic się nie stało,tylko ,że 5W40 zdecydowanie lepiej mu służy,silnik ciszej pracuje a kontrolka ciśnienia gaśnie natychmiast po uruchomieniu,wcześniej gasła po pewnej chwili a to ważne,bo też mam łańcuch.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Lip 2020, 19:56

Mimo wszystko zdecydowałem się na 10W40, znajomy używa do swojej Yaris i jest zadowolony, a dodatkowo Toyota również zaleca ten olej jako drugi wariant. Bardzo dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
VikCz95
Nowicjusz
 
Posty: 19
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    5 sposobów w jakie motorsport wpływa na motoryzację
    "Sporty motorowe to coś więcej niż rozrywka, to klucz do rozwoju japońskiego przemysłu samochodowego. Tak, jak sportowcy, którzy dają z siebie wszystko podczas Igrzysk, producenci samochodów wykorzystują sporty ...
    Toyota Century 1967 rok
    Pierwsza Toyota Century miała za zadanie zdobyć japoński rynek aut luksusowych. Auto powstało w setną rocznicę urodzin Sakichi Toyody, założyciela Toyota Industries, i temu zawdzięcza swoją nazwę. Samochód jest flagowym ...

03 Lip 2020, 11:27

PhantomASA1 napisał(a):eśli piszesz,że stosowano oleje 15W40,to ja podejrzewam czemu,to ma jakiś sens w silnikach aut flotowych,to nie są silniki zbyt wymagające dla olejów,jeśli robią długie trasy
No tak ale to małe auta i one głównie jeździły po mieście nie w trasy. Co ciekawe wiem od dwóch osób że po kupnie takich samochodów z floty jeden przeszedł od razu na pełny syntetyk a drugi na półsyntetyk było to przy przebiegu około 100tkm to przy prawie 200tkm było już słychać rozrząd i co ciekawe przy rozruchu zimnego silnika koło zmiennych faz rozrządu. Jeden dociekliwie dostał się do tego koła i okazało się że ma już spory luz :o Zastanawiam się czy to jednak nie ten olej miał znaczący wpływ na takie objawy. Ciekawe jest to ze nawet przy 200tkm nie trzeba było dolewać oleju od wymiany do wymiany :)

Znam te silniki i faktycznie one nie są wymagające i robią spore przebiegi ale na pełnych syntetykach. Nie słyszałem o takich problemach przy eksploatacji od nowości na 5W30.

VikCz95 napisał(a):Mimo wszystko zdecydowałem się na 10W40, znajomy używa do swojej Yaris i jest zadowolony
A jaki dokładnie :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9990
Zdjęcia: 35

03 Lip 2020, 17:55

Oczywiście,nigdy w zyciu nie zastosowałbym takiego oleju,10W40 też nie,po co?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Lip 2020, 19:57

Kupiłem Shell helix hx6 :) zastanawiam się czy dobrze zrobiłem z tym olejem.. Auto będę używał na krótkich trasach w mieście (dojazdy do pracy) i mam nadzieję, że jeszcze kilka lat mi posłuży.
Temat trochę z innej kategorii ale jaki zestaw tarcze+klocki polecacie do tego modelu?
VikCz95
Nowicjusz
 
Posty: 19

04 Lip 2020, 05:38

Ten olej posiada wysoką lepkość kinematyczną,Shell jest producentem zacnych olejów,nie posłuchałeś naszych rad,jeżdzisz na krótkich trasach,czesto silnik uruchamiasz,do takiego trybu trzeba dobierać olej odpowiedni,z tym,ze,jeśli producent zaleca indeks 30 to należy sie go trzymać.Jeśli chodzi o układ hamulcowy ,ja wybrałbym albo zestaw ATE albo Brembo,za pierwszy zapłacisz więcej,ale wyjdzie taniej,tarcze ATE są nie do przeskoczenia,w moim W210 przód ma 300 tyś km i nie wymagają jeszcze wymiany,do tyłu kupiłem TRW,porażka totalna,po 10 tyś km wyglądają juz tragicznie,zrobione z plasteliny.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Lip 2020, 06:19

Producent rekomenduje 5w30 i 10w40 do tego modelu dlatego mimo wszystko zdecydowałem się zostać przy tym co już jest. Właśnie czytam dużo pozytywnych opinii o ATE i chyba zdecyduje się na ten zestaw.
VikCz95
Nowicjusz
 
Posty: 19

04 Lip 2020, 07:37

Podasz mi żródło informacji,że 10W40? 10W30 tak,oczywiscie to twój wybór,napisz po jakim czasie od momentu rozruchu gaśnie kontrolka ciśnienia,tam masz łańcuch rozrządu.Odpowiednio dobrany indeks lepkości kontrolka powinna gasnać natychmiast po uruchomieniu silnika,jeśli gasnie po chwili a robisz krótkie trasy ,to, to dobre dla rozrządu nie jest.Tutaj nie chodzi tylko o samo smarowanie.Tak,Ate to najlepszy wybór.Wracając jeszcze do indeksu lepkości,ten indeks jest dobierany pod wydajność pompy oleju,oraz szczególnie też napinacze.Zobacz na YT,gość na rzepakowym wlanym do silnika,test,zrobił BMW już 4000 km,jeżdzi tylko długie trasy,o tyle masz dobrze,ze tam reguluje się luz zaworowy,więc kompensatorów nie ma,ale napinacz łańcucha jest.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Lip 2020, 07:47

Kontrola gaśnie po przekręceniu silnika. Przy starcie mam tylko kontrolę zimnego silnika przez około 2km.
VikCz95
Nowicjusz
 
Posty: 19

04 Lip 2020, 07:53

Nie mogę sprawdzić tematu ,,sprawdż szczegóły,,byc może taki olej do wychełstanych silników z pompami już nie tak sprawnymi,ja w katalogu mam 5W30 lub 10W30 i koniec.Jestem ciekaw czy ktoś tam się nie rąbnął.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Lip 2020, 08:02

Castrol zaleca tylko i wyłącznie do 1.0 5W30,np.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)