REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Niestety tak jest. Co więcej samochody z tymi silnikami który masz i 1.3 które kupowane były dla flot były często zalewane olejami 15W40Vikicz95 napisał(a):Co serwis to inna porada, sam nie wiem co mam zrobić, jestem w kropce.
Ten olej spełniający specyfikację producenta (ACEA A1/B1 lub API SL Energy Conserving) będzie lepszy niż 10W40. Jak silnik jest w dobrym stanie to również polecam taką zmianę.VikCz95 napisał(a):Jeden serwis poleca mi zrobienie płukanki i zalanie olejem 5W30 czy jest to dobre rozwiązanie?
No tak ale to małe auta i one głównie jeździły po mieście nie w trasy. Co ciekawe wiem od dwóch osób że po kupnie takich samochodów z floty jeden przeszedł od razu na pełny syntetyk a drugi na półsyntetyk było to przy przebiegu około 100tkm to przy prawie 200tkm było już słychać rozrząd i co ciekawe przy rozruchu zimnego silnika koło zmiennych faz rozrządu. Jeden dociekliwie dostał się do tego koła i okazało się że ma już spory luzPhantomASA1 napisał(a):eśli piszesz,że stosowano oleje 15W40,to ja podejrzewam czemu,to ma jakiś sens w silnikach aut flotowych,to nie są silniki zbyt wymagające dla olejów,jeśli robią długie trasy
A jaki dokładnieVikCz95 napisał(a):Mimo wszystko zdecydowałem się na 10W40, znajomy używa do swojej Yaris i jest zadowolony