Wymiana pary opon na tył, czy przód? auto przednionapędowe.

27 Wrz 2020, 20:08

Witam wszystkich serdecznie. Ostatnio byłem u mechanika i okazało się, że komplet opon na tył był już w takim stanie, że po prostu trzeba było je zdjąć, mechanik miał dwie swoje opony (sprzedał mi) i założył na tył, gdzie były poprzednie zużyte. No i powiedziałem o tym komuś i nagle burza... Jak to tak co za mechanik zakłada na tył dobre opony, skoro to samochód przednionapędowy, to tam się zakłada lepsze opony, niż na tył.

Pytanie do ekspertów, samochód jest przednionapędowy na przód były ok, na tył były zajechane, to powinien mi założyć je na tył? czy zdjąć z przodu i założyć te lepsze na tył?
Proszę o sensowną wypowiedź.

Pozdrawiam!
SongMIRED
Nowicjusz
 
Posty: 39
  • 27 Wrz 2020, 20:56

    Założenie lepszych opon na tył jest bezpieczniejsze. Tylne koła stabilizują pojazd podczas ostrego hamowania. Gdy tył ma dużo mniejszą przyczepność może zacząć wyprzedzać przód-boczny poślizg.
    W razie kolizji lepiej uderzać przodem (strefy zgniotu), niż bokiem.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3783
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Pieniężno
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
    Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna

    27 Wrz 2020, 21:03

    yeti65 napisał(a):Założenie lepszych opon na tył jest bezpieczniejsze. Tylne koła stabilizują pojazd podczas ostrego hamowania. Gdy tył ma dużo mniejszą przyczepność może zacząć wyprzedzać przód-boczny poślizg.
    W razie kolizji lepiej uderzać przodem (strefy zgniotu), niż bokiem.


    Super dziękuje Ci bardzo, słuchaj a jest sens zakładać dwóch zimówek na tył, a dwie zostaną letnie na przodzie? przednionapędówka.
    SongMIRED
    Nowicjusz
     
    Posty: 39

    27 Wrz 2020, 21:25

    Takiego rozwiązania nie polecam, zbyt wielka różnica przyczepności w zimowych warunkach.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3783
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Pieniężno
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
    Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna

    27 Wrz 2020, 22:19

    yeti65 napisał(a):Takiego rozwiązania nie polecam, zbyt wielka różnica przyczepności w zimowych warunkach.


    Rozumiem, bede przybierał się do zakupu kompletu kapci dla samochodu hatchback - sluchaj czym się kierować? rozmiar 16 - albo jaka firma jest w miare dobra przystępnie cenowo i jakościowo?
    SongMIRED
    Nowicjusz
     
    Posty: 39

    28 Wrz 2020, 05:13

    Podaj konkretny rozmiar i budżet.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3783
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Pieniężno
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
    Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      XVIII Moto-Piknik NO LIMIT 2012 - Olsztyn / relacja
      17 czerwca na lotnisku Dajtki w Olsztynie odbyła się impreza XVIII Moto-Piknik NO LIMIT 2012. Dla gości którzy jak co roku licznie odwiedzali tegoroczny Piknik przygotowano wiele atrakcji i konkursów można było ...

    28 Wrz 2020, 08:30

    Lepsze opony zawsze zakłada się na tył, wulkanizator wiedział co robi, dlaczego tak? Gdyż uślizg przodu jest mniej niebezpieczny niż tyłu, tył dodatkowo jest bardziej podatny na uślizg, stąd takie zastosowanie
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16682
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    28 Wrz 2020, 11:26

    Kao napisał(a):Lepsze opony zawsze zakłada się na tył, wulkanizator wiedział co robi, dlaczego tak? Gdyż uślizg przodu jest mniej niebezpieczny niż tyłu, tył dodatkowo jest bardziej podatny na uślizg, stąd takie zastosowanie


    Super, dzięki - bo jeden "fachowiec Janusz" zwrócił mi uwagę, że jak to tak na przednionapędowy samochód zakładać na tył opony - cytuje wypowiedź "ten wulkanizator jest popie.... zalosny, nic nie wie, to samochod przednionapedowy i tutaj sie lepiej będzie poruszał i w ogóle po co tam poszedłem"

    Takze wolałem zapytać na forum, jak jest realnie.

    Lekka dygresja, słuchaj mam felgi aluminiowe (poprzedni właściciel pomalował je na czarno, lecz widzę, że z czterech felg odpryskuje prawie, że cały lakier - czym najlepiej usunąć ten czarny "lakier" albo jak pomalować lakier na nowo, oczywiscie w tym przypadku na czarno, aby je odnowić.
    SongMIRED
    Nowicjusz
     
    Posty: 39

    28 Wrz 2020, 12:23

    SongMIRED napisał(a):Takze wolałem zapytać na forum, jak jest realnie.
    jak to mówi przysłowie kto pyta jest głupi przez 5 minut, kto nie pyta jest głupi całe życie.

    Co do odmalowania felg to jest wielu sposobów, pytanie czy chcesz tanio, szybko czy dobrze i na lata.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16682
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4