Wymiana rozrządu Cordoba 1999

03 Lut 2012, 14:01

Witajcie!

Czeka mnie wymiana rozrządu po kupieniu samochodu sprowadzonego z Niemiec (Seat Cordoba Vario, 1999r. 1.4 60KM, benzyna, wersja przed facelifting'iem).

Książka serwisowa mówi, że ostatnia wizyta serwisowa była w 2004 r. przy przebiegu 59 300 km. Teraz jest 117 000km (trudno powiedzieć czy przebieg nie był kręcony).

Dzwoniłem do serwisu Seata i poinformowali mnie, że wymiana z pompą i kosztami serwisowymi to około 500 zł. Liczyłem się z takim wydatkiem, ale uzyskałem również informację, że przy wyborze zamienników koszt spadnie o około 50-100 zł. Pytanie nastepujące:

Czy opłaca się wymieniać na oryginalne części? Nauczony przysłowiem "Skąpy dwa razy płaci" jestem gotów dorzucić i mieć pewność, że tego rozrządu szlag za kilka tys. km nie trafi.
Ale jeśli jakość zamienników nie odstaje od oryginału, to po co przepłacać?

Czy mogę liczyć na podpowiedź?

Jeżeli ten wątek pojawiał się na forum, to przepraszam. Jestem nowym użytkownikiem i pewnie go nie znalazłem lub źle szukałem ;)

z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
uszwar
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Seat Cordoba Vario, 1.4 60KM

03 Lut 2012, 15:48

Wcześniej upewnij się ile tak na pewno,około 500 zł,to może być i 800,to też jest około! Inna rzecz,to zamienniki (poza ASO )możesz kupić także wysokiej jakości,tylko musisz wiedzieć jakie.Pompa wody w ASO kosztuje ok.180 zł,zamiennik ok.120 zł,niestety,myślę,że taka pompa SKF-a czy innej renomowanej firmy też będzie trochę kosztować,nawet poza ASO.Wymiana w takim silniku będzie banalnie prosta,ja na twoim miejscu najpierw upewniłbym się ile kosztuje zestaw w porządnym sklepie,a najlepiej u normalnego mechanika,który zarazem jest sprzedawcą,wtedy będzie najtaniej!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8570
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Lut 2012, 16:10

Podzwoniłem po serwisach i sklepach z częściami. Polecany przez wszystkich moich znajomych mechanik weźmie 100 zł za wymianę. A w Intercars za wszystkie części (pompa, pasek itp.) wezmą w najgorszym wypadku do 500 zł. Jeszcze nie wiedzieli ile, bo nie miałem numeru mojego dotychczasowego rozrządu. Powiedzieli, że po numerze VIN sprawdzą i wycenią.
uszwar
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Seat Cordoba Vario, 1.4 60KM

03 Lut 2012, 16:32

Pamiętaj,jeśli kupisz pompę np.SKF,FAG,to przez trzy wymiany paska z napinaczem ,czyli ok.200 tyś km,już nie musisz nawet myśleć o niej,dlatego warto!Pasek: Gates,DAYCO,CONTITECH,to najwyższa półka,rolka napinacza powiedzmy SKF ok.120 zł,plus 100 zł za wymianę,celuj w tych producentów,warto! Podliczmy w takim razie----Pompa SKF 160-180 zł+rolka napinacza SKF ok.120 zł,pasek 60-80 zł=400 zł plus 100 zł,pamiętaj tylko o jednym,w serwisie za taki garniturek części ,tych producentów zapłacisz zdecydowanie więcej,jeśli to zakładają,wątpię w to jednak! Sam piszesz,że co drogie to tanie,i masz rację,za 500 zł wszczepisz części z najwyższej półki,na przeciętnej jakości zaoszczędzisz ile,100 zł?!Czy warto,raz na 5 lat?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8570
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Lut 2012, 17:39

No i sprawa jasna. Nie ma co oszczędzać na takich rzeczach.

Dzięki za podpowiedzi :)
pozdrawiam
uszwar
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Seat Cordoba Vario, 1.4 60KM

03 Lut 2012, 19:53

Pompę wody kup z metalowym wirnikiem.
Warto się zastanowić nad wymianą pierścieni uszczelniających, przynajmniej na wałku rozrzadu.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

03 Lut 2012, 21:06

Warto się zastanowić nad wymianą pierścieni uszczelniających, przynajmniej na wałku rozrzadu.

bez zastanawiania się :wink:
a ten wału korbowego to nie ? kreci sie 2 razy więcej- a od 1999r minęło chyba ze 12 lat :evil:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna