Wypadanie zapłonu – VW FOX

26 Lis 2019, 12:11

Problem to VW FOX 1,2 benz. (3 cylindry), 2006r., przebieg 180 tys km. Kupiony kilka miesięcy temu. Od początku wykazywał duży apetyt na olej - rzędu 1 litr na 800-1000 km. Od jakiegoś czasu samochód stawał na drodze bo włączała się kontrolka check engine. Zresztą i tak jechać nie sposób było bo ciągnął na jednym cylindrze. Wymieniłem cewki (wszystkie 3) na nowe, niestety bez rezultatu, zrobiłem pomiar ciśnienia na cylindrach - 1-szy 12 BAR, 2-gi 9 BAR, 3-ci - 14 BAR, wiec nie jest tragicznie ale problem pozostał. podejrzewam, że bezpośrednią przyczyną są zawalone świece, do tego samochód na wysokich obrotach niesamowicie dymi takim ciężkim dymem jak to ze spalania oleju. W zbiorniczku na płyn chłodzący stwierdzono jedynie czysty płyn bez śladów oleju co nie wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Czytałem, że przyczyną mogą być wypalone zawory i tutaj moja prośba - może ktoś miał taki przypadek. Mój mechanik twierdzi, że pierścienie pęknięte i silnik do naprawy głównej lub do wymiany co przekracza prawie wartość samochodu. Może wymiana zaworów i uszczelniaczy załatwi problem - ale tego nie wiem czy ta drogą może się dostawać olej do komory spalania - czy jest inna droga jak pęknięte pierścienie aby tak zawalić olejem komorę spalania, że świece się całe zaklejają treścią?. Swoja drogą przy ciśnieniu 12, 9, 14 to chyba wyklucza?. BARDZO PROSZĘ O POMOC bo już mi się koncepcje skończyły.
Pepsolo
Obserwowany
 
Posty: 2
  • 26 Lis 2019, 12:34

    Pepsolo napisał(a):Czytałem, że przyczyną mogą być wypalone zawory i tutaj moja prośba - może ktoś miał taki przypadek.
    Masz tam może LPG bo jak nie to raczej zawory powinny być ok.
    Pepsolo napisał(a):Może wymiana zaworów i uszczelniaczy załatwi problem - ale tego nie wiem czy ta drogą może się dostawać olej do komory spalania
    Trzeba by było zrobić próbę olejową ona by coś więcej na ten temat powiedziała.
    Pepsolo napisał(a):czy jest inna droga jak pęknięte pierścienie aby tak zawalić olejem komorę spalania, że świece się całe zaklejają treścią?.
    Czy wszystkie świece masz tak samo zawalone olejem? To oczywiście może prowadzić do wypadania zapłonu. Czy sprawdzałeś błędy i zapłon wypada na wszystkich cylindrach?
    Pepsolo napisał(a):Swoja drogą przy ciśnieniu 12, 9, 14 to chyba wyklucza?
    trochę duże masz te różnice między cylindrami ;/ Powinny one być bardzo zbliżone do siebie i w granicach 11-15 bar jak dobrze pamiętam dla tego silnika.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    26 Lis 2019, 12:44

    LPG - nie
    tak - wszystkie świece zagnojone na max-a
    błędy oczywiście kasuję - pojawiają się wybiórczo na wszystkich cylindrach
    Pepsolo
    Obserwowany
     
    Posty: 2

    27 Lis 2019, 09:45

    Pepsolo napisał(a):tak - wszystkie świece zagnojone na max-abłędy oczywiście kasuję - pojawiają się wybiórczo na wszystkich cylindrach
    Czyli problem jest ogólny i faktycznie może to być wina oleju na świecach. Patrzyłeś może czy po wyczyszczeniu świec i ponownym założeniu przez jakiś czas jest ok?

    Tak czy inaczej raczej tu nic innego nie wymyślisz jak remont silnika lub druga opcja kupienie używanego takiego samego w dobrym stanie i podmiana.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Silnik z Lexusa RC F będzie napędzany wodorem?
      5-litrowy silnik, który napędza Lexusa RC F, jest przebudowywany po to, by mógł być zasilany wodorem. To sposób na to, by silniki spalinowe, zwłaszcza pięknie brzmiące motory jak lexusowe V8, jeszcze ...