Wysoka temperatura Golf 6 1.6 TDI

17 Maj 2019, 15:00

Witam. Nie znam się w ogóle na samochodach dlatego pytam zanim pojadę do mechanika.
Otóż grzeje mi się ostatnio bardzo mocno w zaznaczonym miejscu na zdjęciu, nie mam pojęcia co to za części. Łapie już takie temperatury, że czasem śmierdzi i lekko przyjarało pokrywę silnika. Samochód jeździć jeździ normalnie, coś większe spalanie jest, na desce nie wyskoczył żaden błąd.
Golf 6 1.6 TDI, 2011
Zdjęcie

Co to jest/może być?
Matte
Obserwowany

19 Maj 2019, 09:31

Tam z tyłu masz turbinę która połączona jest z filtrem DPF który znajduje się pod ta puszką po lewej stronie zaznaczenia.
Matte napisał(a):Otóż grzeje mi się ostatnio bardzo mocno w zaznaczonym miejscu na zdjęciu
Być może DPF próbuje się wypalić a Ty my na to nie pozwalasz, wtedy jest większe spalanie i najlepiej zrobić to w trasie. Jak Ci się nie uda to podjedź do jakiegoś warsztatu niech wymuszą programowo ta sytuację.
Cichy77
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

14 Lip 2022, 05:58

Cześć.
Wiem, że już trochę czasu minęło. Jednak mam nadzieję, że przeczytasz to pytanie (lub ktoś, kto miał podobny problem).

Mam identyczną sytuację w tym samym modelu.
Problem w tym, że jestem na wakacjach i jutro muszę wracać.
Czy udało się ustalić w czym był problem?
Z pewnością nie jest to przyczyna niedopalonego dpfa w moim przypadku. Od pewnego czasu mam to samo, a dpf z pewnością ma gdzie się dopalić. Wczoraj jednak dym był już przerażający, więc mam pewne obawy.
Zastanawiam się, czy to przypadkiem nie wina starego oleju silnikowego - może jest jakiś problem ze smarowaniem silnika lub jakiegoś elementu? Od pewnego czasu, podczas dopalania dpfa lubi mi zapiszczeć kontrolka oleju. Wybierałem się z tym do mechanika, jednak myślałem o uszkodzeniu czujnika, gdyż poziom oleju jest ok. Powiedziałbym, że nawet zbyt wysoki ( płynu chłodniczego nie ubywa).
rabarbar
Obserwowany

14 Lip 2022, 09:41

rabarbar napisał(a):Powiedziałbym, że nawet zbyt wysoki