Wysoka temperatura Golf 6 1.6 TDI

17 Maj 2019, 15:00

Witam. Nie znam się w ogóle na samochodach dlatego pytam zanim pojadę do mechanika.
Otóż grzeje mi się ostatnio bardzo mocno w zaznaczonym miejscu na zdjęciu, nie mam pojęcia co to za części. Łapie już takie temperatury, że czasem śmierdzi i lekko przyjarało pokrywę silnika. Samochód jeździć jeździ normalnie, coś większe spalanie jest, na desce nie wyskoczył żaden błąd.
Golf 6 1.6 TDI, 2011
Zdjęcie

Co to jest/może być?
Matte
Obserwowany
 
Posty: 2

19 Maj 2019, 09:31

Tam z tyłu masz turbinę która połączona jest z filtrem DPF który znajduje się pod ta puszką po lewej stronie zaznaczenia.
Matte napisał(a):Otóż grzeje mi się ostatnio bardzo mocno w zaznaczonym miejscu na zdjęciu
Być może DPF próbuje się wypalić a Ty my na to nie pozwalasz, wtedy jest większe spalanie i najlepiej zrobić to w trasie. Jak Ci się nie uda to podjedź do jakiegoś warsztatu niech wymuszą programowo ta sytuację.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

14 Lip 2022, 05:58

Cześć.
Wiem, że już trochę czasu minęło. Jednak mam nadzieję, że przeczytasz to pytanie (lub ktoś, kto miał podobny problem).

Mam identyczną sytuację w tym samym modelu.
Problem w tym, że jestem na wakacjach i jutro muszę wracać.
Czy udało się ustalić w czym był problem?
Z pewnością nie jest to przyczyna niedopalonego dpfa w moim przypadku. Od pewnego czasu mam to samo, a dpf z pewnością ma gdzie się dopalić. Wczoraj jednak dym był już przerażający, więc mam pewne obawy.
Zastanawiam się, czy to przypadkiem nie wina starego oleju silnikowego - może jest jakiś problem ze smarowaniem silnika lub jakiegoś elementu? Od pewnego czasu, podczas dopalania dpfa lubi mi zapiszczeć kontrolka oleju. Wybierałem się z tym do mechanika, jednak myślałem o uszkodzeniu czujnika, gdyż poziom oleju jest ok. Powiedziałbym, że nawet zbyt wysoki ( płynu chłodniczego nie ubywa).
rabarbar
Obserwowany
 
Posty: 1

14 Lip 2022, 09:41

rabarbar napisał(a):Powiedziałbym, że nawet zbyt wysoki
To przez częste wypalanie DPFa przybywa oleju który jest rozrzedzany przez niespalone paliwo. Tym samy pogarszają się jego właściwości.

Dużo przejechałeś km na obecnym oleju w silniku?

rabarbar napisał(a):Od pewnego czasu mam to samo, a dpf z pewnością ma gdzie się dopalić. Wczoraj jednak dym był już przerażający, więc mam pewne obawy.
Pozwoliłeś mu się dopalić do końca? Powinieneś w momencie zauważenia problemu pojeździć najlepiej gdzieś na trasie żeby silnik popracował przy wyższych obrotach tak około 3tyś. przez jakiś czas wtedy jest największa szansa na lepsze wypalenie DPFa. Jeżeli kilka razy nie kończysz tej procedury bo gasisz w jej trakcie auto lub dopala się przy niskich obrotach to problem może się nawarstwiać. Dym przy wypalaniu DPF w mniejszym lub większym stopniu jest raczej normalnym zjawiskiem.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

14 Lip 2022, 09:46

rabarbar napisał(a):dyż poziom oleju jest ok. Powiedziałbym, że nawet zbyt wysoki ( płynu chłodniczego nie ubywa).


Tam masz połowę oleju i połowę oleju, ale... napędowego :mrgreen:
Kontrolka się zapaliła bo ciśnienia nie ma. Jak wlejesz 5 litrów wody to też nie będzie ciśnienia.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Lip 2022, 15:50

Termostat wymieniony, przestało, no i śmiga do dziś bez awarii. :ok:
Matte
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...