REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Być może DPF próbuje się wypalić a Ty my na to nie pozwalasz, wtedy jest większe spalanie i najlepiej zrobić to w trasie. Jak Ci się nie uda to podjedź do jakiegoś warsztatu niech wymuszą programowo ta sytuację.Matte napisał(a):Otóż grzeje mi się ostatnio bardzo mocno w zaznaczonym miejscu na zdjęciu
To przez częste wypalanie DPFa przybywa oleju który jest rozrzedzany przez niespalone paliwo. Tym samy pogarszają się jego właściwości.rabarbar napisał(a):Powiedziałbym, że nawet zbyt wysoki
Pozwoliłeś mu się dopalić do końca? Powinieneś w momencie zauważenia problemu pojeździć najlepiej gdzieś na trasie żeby silnik popracował przy wyższych obrotach tak około 3tyś. przez jakiś czas wtedy jest największa szansa na lepsze wypalenie DPFa. Jeżeli kilka razy nie kończysz tej procedury bo gasisz w jej trakcie auto lub dopala się przy niskich obrotach to problem może się nawarstwiać. Dym przy wypalaniu DPF w mniejszym lub większym stopniu jest raczej normalnym zjawiskiem.rabarbar napisał(a):Od pewnego czasu mam to samo, a dpf z pewnością ma gdzie się dopalić. Wczoraj jednak dym był już przerażający, więc mam pewne obawy.
rabarbar napisał(a):dyż poziom oleju jest ok. Powiedziałbym, że nawet zbyt wysoki ( płynu chłodniczego nie ubywa).