Wysokie obroty na zimnym silniku

07 Wrz 2021, 19:09

Pewnie słynny piston slap, ogólnie te 1.4 16V to mocne średniaki.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Wrz 2021, 19:13

Honi napisał(a):Chciałbym jeszcze się cb zapytać tak z czystej ciekawości jak oceniasz pracę silnika? Czy u cb też zimny silnik wydaje dziwne odgłosy które cichną w momencie nagrzania się silnika (mam na myśli jakieś klekotanie,stukanie)? Dźwięk ten najbardziej jest słyszalny w momencie przyśpieszania.
Silniki BXW jak i te starsze jego wersje mają bardzo mizerne płaszcze tłoków . Takie stuki jak opisujesz pochodzą od lużnych zużytych tłoków w cylindrach . Ja swoje BXW zapakowane w budę fabii II kupiłem kilka lat temu z przebiegiem 200 tys. Kupowałem uszkodzone z przodu więc jazdy testowej nie robiłem choć na wolnych obrotach na zimnym stukał . Po zrobieniu i pierwszej jeżdzie padła decyzja . Tłoki z motoru , nowe na ich miejsce i do dzisiaj nie słyszę nic niepokojącego .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Wrz 2021, 19:19

A myślisz że można z tym jeździć? Czy jak najszybciej zabrać się za naprawę?
Honi
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 0- 6-2018
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Ibiza III
Silnik: 1.4 86 KM, BXW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

07 Wrz 2021, 19:29

Nie wiem , nie słyszę problemu . Decyzją należy do Ciebie . Ja kupiłem tłoki po rabatach , gładzi cylindrów nie ruszałem . Całość za części wyszło około 1 tys zł. Robota moja . Pojedziesz do mechanika się dowiesz czy jego zdaniem robić i ile to będzie kosztować.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Wrz 2021, 20:33

Samemu można się bawić w wymianę, ale u mechanika daj sobie spokój bo szkoda pieniędzy. Jeśli silnik ma moc, nie kopci to jeździć i sobie głowy nie zawracać... W takim aucie z takim silnikiem to kompletnie bez sensu,
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Wrz 2021, 18:50

Te silniki są okropne, miałem pierwszy samochód z nim, tylko 1 gen, oznaczenie AUA. Dużo pali, słaba moc i piston slap przez to, że tłoki pracują lekko na ukos. Nie warto się za to brać.
Gość114260
 

09 Wrz 2021, 18:59

quel napisał(a):tłoki pracują lekko na ukos
Jaśniej poproszę bo nie kumam :o
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Wrz 2021, 19:29

Nie wytłumaczę tego jak inżynier, ale w skrócie w 1 gen tego silnika tłoki nie chodziły ładnie góra dół tylko lekko pod kątem przez co zużywał się płaszcz tłoka. A wszystko przez tłoki, które miały luz względem tulei. Silnik w kolejnej generacji miał chyba 86km i nie było już tego problemu.
Gość114260
 

09 Wrz 2021, 20:10

quel napisał(a):Nie wytłumaczę tego jak inżynier, ale w skrócie w 1 gen tego silnika tłoki nie chodziły ładnie góra dół tylko lekko pod kątem przez co zużywał się płaszcz tłoka.
Mimo że nie jesteś inżynierem dalej nie rozumiem . Narysuj czy jakoś tam pokaż o co chodzi .Napisałeś coś tam to teraz udowodnij . Inaczej jesteś d...a i nie wiesz o czym piszesz .Przepraszam za mocne słowa ale ....dość pisania bzdur.
quel napisał(a):Silnik w kolejnej generacji miał chyba 86km i nie było już tego problemu.
No ale w temacie jest właśnie motor 86 km BXW i jest problem .Ja mam BXW miałem problem , wyrżło tłoki, wymieniłem . Ponoć jego następca CGGB jest lepszy ale jakoś tego nie widzę .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Wrz 2021, 02:52

bonifacy napisał(a):No ale w temacie jest właśnie motor 86 km BXW i jest problem

Jaki problem, bogata mieszanka przy starcie, żeby szybciej nagrzać piec?

bonifacy napisał(a):Mimo że nie jesteś inżynierem dalej nie rozumiem . Narysuj czy jakoś tam pokaż o co chodzi .

Jak zostanę(jeszcze pół roku) to Ci narysuję ;)
Gość114260
 

10 Wrz 2021, 10:59

Jak nie chodzi góra-dół? To normalne że sworzeń jest lekko przesunięty od osi, żeby tłok kładł się na jedną stronę (bo gdyby tak nie było, to przy zmianie kierunku ruchu obciążenia byłyby większe).

Problem jest taki, że tłoki i same cylindry są kiepsko wykonane, wycierają się i powstają luzy. Zresztą cały silnik i osprzęt jest słaby, odmy itp.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Wrz 2021, 14:55

Nie będę się rozpisywać, miałem ten szit, rozwiązania problemu szukałem w różnych źródłach i najlepiej nie robić nic, te silniki i tak pociągną z 400 tyś. Poza tym kto robi remont przeciętnego silnika 1.4 za 1/3 wartości auta.
Gość114260
 

13 Wrz 2021, 11:29

Wracając do obrotów zimnego silnika . Poniżej zapis interesujących nas parametrów bieżących . Zapis skrócony inaczej byłby bardzo długi .

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna