XC90 D5 2009 - dziwny problem z płynem chłodniczym

30 Lis 2022, 13:50

Cześć. Mam dziwną przypadłość w moim xc90 d5 185.

Mam zalany płyn chłodniczy do połowy między minimum i maksimum. Po rozgrzaniu płynu jest trochę mniej w układzie. Jeżeli zostawię samochód do wystygnięcia silnika to płyń będzie na tym samym albo niższym poziomie. Jeżeli na ciepłym silniku odkręcę korek to płyn pójdzie w górę i zostanie na tym poziomie nawet na zimnym silniku... Po nocy stania i odkręceniu korka dalej słychać jak ucieka ciśnienie.

Wymieniałem korek już na inny, oryginalny z drugiego volvo (V70 2.5 tdi 2001) i kupiłem zamiennik. Na oryginalnym było to samo, na zamienniku było lepiej przez jakiś czas. Dalej wymieniać korki?

Test na UPG robiłem, na powietrzu nie w garażu i po 5minutach (na zimnym lub lekko ciepłym silniku) kolor płynu się praktycznie nie zmienił, lekko zbladł (przypuszczam, że to wina syfu w powietrzu u mnie na wsi...

Wąż górny od chłodnicy na zagrzanym silniku mogę ścisnąć, ale nie tak, żeby zamknąć światło a raczej na 0,5-1cm. Wąż jest gorący. Co jeszcze mogę sprawdzić?
mikroman
Obserwowany
 
Posty: 1

30 Lis 2022, 16:24

Ale tak naprawdę to o co ci chodzi? Jak dla mnie układ chłodzenia jest ok. Chyba, że masz problem z nagrzewaniem albo przegrzewaniem silnika.
A tak na marginesie - lepiej więcej nie otwieraj zbiorniczka wyrównawczego jak płyn jest gorący. Chyba, że chcesz kiedyś wylądować na oparzeniówce.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept serii 4 Coupé 2012
    BMW Concept serii 4 Coupé niesie dodatkowe pokłady sportowego i ekskluzywnego charakteru, przez co wyraźnie odróżnia się od modeli serii 3. Dynamiczny pas przedni konceptu tworzą ostre kontury i złożone powierzchnie. ...