14 Lis 2010, 16:36
Panowie - koniec głupich dyskusji.
Koła dokręcać należy kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą, podaną przez producenta. A czy jest to klucz ręczny, hydrauliczny czy elektryczny,m to już nie ma znaczenia.
Autor tematu pytał o opony asymetryczne - muszą być zakładane właściwą stroną na zewnątrz, czyli oznacza to, że nie mo.żna założyć opony z prawego koła na lewą, tak jak w oponach kierunkowych. Można ewentualnie zamieniać przód z tyłem po tej samej stronie. A dlaczego - dlatego, żę w oponach asymetrycznych jest różny układ rowków z lewej i prawej strony bieżnika.
Co do opon kierunkowych to trzeba je zakładać tak, aby toczyły się w kierunku oznaczonym strzałką albo napisem. Założenie ich odwrotnie prowadzi przedewszystkim do bardzo szybkiego zużycia bieżnika.
Ilość odważników nie ma znaczenia, czy dana opona jest z przodu czy z tyłu, z prawej strony czy z lewej. Odważniki wyważają koło z oponą, aby nie było tzw bicia.
Temat uważam za wyczerpany i zamykam. Jeżeli ktoś chce się dowiedzieć czegoś więćej na temat opon asymetrycznych czy kierunkowych, to bardzo wyczerpujące informacje można znaleść w sieci, a przepisywanie treści jest bez sensu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...