Zakup AURIS II 1.6 benzyna VS 1.8 Hybrid który wybrać?

16 Lis 2021, 13:13

No więc masz teoretycznie dyche oszczednosci na samym paliwie i wygode automatu.
Niektórzy stwierdza, że cvt wyje i nie jedzie ale nie oszukująć się silnik poniżej 2.5L wolnossący też nie jedzie i wyje a dodatkowo pali jak smok.

A jak porównamy diesla lub nowoczesna benzyne z turbo itd. to może i frajda z jazdy będzie ale koszta eksploatacji w trudnych warunkach szybko wydrenują kieszeń.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

16 Lis 2021, 13:14

Dokładnie nie ma auta idealnego takie nie istnieje
Plusem hybrydy jest bezawaryjność ... Mam nadzieję że faktycznie tak jest
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

16 Lis 2021, 13:19

e0hater napisał(a):No powiem Wam, że rozkmina straszna i fajnie jak by ten temat sie rozwijał bo wszelkie testy na yt itp pokazuja spalania typu 3.5-5.5 a tu możemy się dowiedzieć prawdy


Testy są ustawione, silnik rozgrzany, baterie doładowane. Jeżdżą w południe gdzie mniejszy ruch, na "kreski" i zamulają. Potem Kowalski kupuje, jeździ jak poprzednim autem i zdziwiony że nie pali mało :mrgreen:

Silnik mniejszy niż 2.5 litra wyje i pali jak smok? Może kosiarki od Hondy, bo są silniki które palą przyzwoicie. Już nie przesadzajmy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lis 2021, 13:22

Dokładnie zgadzam się z przedmówcą
Trzeba też zauważyć że ktoś kupuje auto nie tylko z uwagi na spalanie ale na wygląd lub jak się trafi akurat fajny egzemplarz ...
Jak ja robię rocznie 7000 km to czy mi spali 8 l czy 6 to w skali roku nie pójdę z torbami
Inaczej jakbym rocznie robił 15-20.000 wtedy to wiadomo różnica znaczna ale wtedy to już dłuższe odcinki na których spalanie spada....
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

16 Lis 2021, 13:26

@galakty jedyne co mnie zdziwilo to testy, które przeprowadza Petrolhead na yt bo wiekszosc aut z którymi miałem styczność pokrywa się z jego testowymi wynikami a tam auris mial 3.2 w Szczecinie a moja kosiarka 9.3.

galakty napisał(a):Silnik mniejszy niż 2.5 litra wyje i pali jak smok? Może kosiarki od Hondy, bo są silniki które palą przyzwoicie. Już nie przesadzajmy.


Chetnie przygarne jakieś przykłady :)
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

16 Lis 2021, 13:31

Silnik benzynowy hybrydy pracuje w ciężkich warunkach ale to mieli na uwadze projektanci tworząc taki napęd w samochodzie. Warto jednak pamiętać żeby od czasu do czasu przejechać się w trasie bo to na pewno dobrze zrobi jednostce benzynowej która w większości czasu pracuje niedogrzana.

sebsad2705 napisał(a):Dokładnie nie ma auta idealnego takie nie istnieje
Zgadza się. Nie ma uniwersalnego które by każdemu pasowało. Dlatego każdy kierowca powinien dobierać auto do warunków w jakich się porusza nie zawsze tu się sprawdzi to co nam się podoba. W rzeczywistości często kupujemy oczami, a później okazuje się że samochód nam się nie sprawdza, choć widać już powoli zmianę i podejście do zmiany założeń przy kupnie.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

16 Lis 2021, 13:36

Popieram.
U mnie priorytety były takie:
1) bezawaryjności i sprawdzona konstrukcja
2) spalanie
3) wygląd
4) jak auto trzyma cenę z upływem czasu

U każdego kupującego jest zapewne jeszcze kilka warunków w różnych konfiguracjach
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

16 Lis 2021, 13:37

Widziałeś jak Petrolhead jeździ hybrydami po mieście? Auto rozgrzane, bez korków i sam komentuje co chwilę "no staram się jechać na dwie kreski". Sorry ale kto tak jeździ na co dzień? On nawet spod świateł rusza powoli, nie przekracza dozwolonej prędkości i ledwo co muska gaz. Zresztą nie tylko ja mu to wytykam jak patrzyłem w komentarzach. A jak jeździł UFO to obroty chyba poniżej 2000 nieraz miał.

W takim trybie to mi diesel spali 5 litrów (albo i mniej). Jakbym miał zimny i deptał mocniej to by wyszło na przykład 8 litrów. Ładnie to można wykorzystać w "testach". Pamiętaj że on TESTUJE czyjeś auta i jedzie na wynik.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lis 2021, 13:45

Widziałem jak on jeździ. PRzecież o to w jego testach chodzi, żeby spalić jak najmniej :) wtedy jest odniesienie do tego ile takie auto moze spalic najmniej a nie "średnio" :)

Nawiązałem do tego, ze ufo mu spalilo 9,3 wedlug kompa czyli tyle co mi pali mniej wiecej od zakupu czyli wedlug dystrybutora 10. Dlatego tez patrząc 1do 1 zastanowilem sie czy auris tez by mi tyle palil co pokazal w tescie :>
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

16 Lis 2021, 14:37

Tylko takie spalanie "ile najmniej spali" nie ma się ni jak do codziennej jazdy.
galakty napisał(a):Auto rozgrzane
To już ma bardzo wielki wpływ na niższe spalanie.

e0hater napisał(a):PRzecież o to w jego testach chodzi, żeby spalić jak najmniej
Generalnie to taka jazda na rekord która jest nie do osiągnięcia praktycznie przy normalnym użytkowaniu auta. Corolle w hybrydzie testował nawet z wyłączoną kilmatyzacją ;/ Powinien jeszcze uważać na pogodę żeby nie padało bo spalanie wzrośnie :) z racji większych oporów toczenia.

Takie testy trzeba traktować raczej w formie takiej ciekawostki.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

16 Lis 2021, 15:07

ArteK dokładnie i ja to tak traktuje. Fajnie wiedziec ile auto, którym jezdzisz lub zamierzasz kupić pali najmniej bo wiadomo jak chcesz deptac to swoje spali ale jak szukasz oszczednosci to chcesz mieć jakiś bufor :)

Ja np. swoim jak bym chciał iść na rekord to spale pewnie ok 8.5 ale nizej nie zejde jak bym sie nie starał i prozno tu szukac daleszej oszczednosci.

Takie wartości "wyjściowe" dobrze znać.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

28 Lis 2021, 14:54

To w ramach ciekawostki i Ja zrobiłem test porównania: dystans krótki i długi (spalanie) - Yaris II 1.3 vs Auris TS Hybrid w którym mamy porównanie spalania na takim samym dystansie samochodów z różnymi napędami.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016