REKLAMA
Witam
Na początku chciałem wszystkich przywitać, gdyż jest to mój pierwszy post. Wcześniej tylko czytałem forum, teraz przyszedł czas na aktywny udział.
Obecnie jeżdżę V50 benzyna ,ale jest na wykończeniu i szukam rodzinnego kombi 2+2 (nastolatki). Ostatnimi czasy naczytałem się wiele o samochodach i silnikach, ale trudno mi jest podjąć decyzję, gdyż znam się trochę na samochodach, ale nie jako mechanik. Najprawdopodobniej wezmę mechanika na zakup auta, bądź sprawdzę je w ASO, ale na początku muszę wiedzieć co mam szukać. Moje wymagania:
- kombi do 50 tys zł
- silnik udany, trwały i ekonomiczny. Wiadomo, że każde auto ma jakieś bolączki, ale zależy mi by wada nie powodowała poważnej usterki bądź remontu silnika tylko np. regeneracja turbosprężarki, wymiana pompy, itp. Jeśli da się po zakupie poprawić fabrykę (wadę) to byłoby super
Rocznie robię od 15 tyś km, głownie miasto, ale kilkanaście razy w roku robię dłuższe wypady z rodziną na weekend.
- szukam między rocznikiem 2014-2019 z przebiegiem do 140 tyś km.
- samochód znany mechanikom i nieskomplikowany, niewyróżniający się w tłumie
- silnik diesel lub benzyna, ale ze spalaniem podobnym do diesla. Moje V50 1.8 pali 10 litrów przy normalnej jeździe i uważam to za duże spalanie.
- odrzucam niskie pojemności typu 1,0, 1,2 itp.
- nie mogę mieć szerokich i długich kombi bo mam mocno utrudnione parkowanie (odpada Passat kombi, Mazda 6 kombi, avensis kombi itp)
Czyli pozostaje trochę mniejsze auto ale nadal kombi. Wytypowałem:
1. Astra K 1.4 T 150KM
2. Hyunday i30 lub i40 - tutaj nie wiem jaki silnik spełnia moje wymagania
3. Golf 7 1.5 TSI - tutaj ciężko może być w kwotą i boję się, że będzie pił olej. Efekt kangura jeśli wystąpi jakoś przeżyję. Jest to poprawione jednostka 1.4 TSi to nie powinno być tak źle. W sumie w dojczach i w skodach firmowych tego jeździ od groma.
4. Peugeot 308 1.6 bluehdi 120km- jeżdziłem od znajomego, spoko auto, znam bolączki z adblue, ale strasznie niewygodne fotele. Niemniej na dzień dzisiejszy wydaje mi się, że to najlepsza opcja, bo za 50 tys można kupić z przebiegiem ok 60 tys km kilkuletnie, poleasingowe serwisowane w ASO i bardzo niskim spalaniem.
Mam pytanie głownie do znawców samochodów i mechaników za jakim samochodem można się rozglądać spełniajacym większość moich wymagań , który posłuży mi bezawaryjnie przez wiele lat (rzadko zmieniam auto- praktycznie jeżdżę do złomowania).
zapomniałem dodać że skrzynia tylko manual