Zamarzanie paliwa przy dużym mrozie, co tankujecie?

03 Gru 2014, 16:53

Co zrobić, aby uchronić nasze auto przed zimą ?

1. Opony
W celu poprawienia komfortu jazdy podczas okresu zimowego powinniśmy na sam początek zadbać o wymianę opon na zimowe, które to dbają o nasze bezpieczeństwo tzn. zaopatrzone są w specjalnie wyprofilowany bieżnik zapewniający dobrą przyczepność na śniegu i błocie pośniegowym.

2. Płyny
Kolejnym etapem naszych przygotowań powinna być wymiana płynów eksploatacyjnych, zaczynając od wymiany płynu do spryskiwaczy na zimowy jak również płynu chłodniczego jeżeli nie jest przystosowany do niskich temperatur. Warto także pomyśleć o wymianie oleju, co zapewni lepsza ochronę silnika.

3. Akumulator
Powinniśmy pamiętać, aby akumulator był naładowany zwłaszcza wtedy kiedy nie użytkujemy naszego samochodu codziennie. Warto także zaopatrzyć się w kable rozruchowe, które nie zabiorą wiele przestrzeni w naszym bagażniku, a zawsze mogą się przydać.

4. Widoczność
Niezwykle ważnym czynnikiem poprawiającym widoczność w naszym samochodzie jest kontrola piór naszych wycieraczek. Z reguły latem nie każdy o tym pamięta, a jesienią podczas intensywnych opadów powinniśmy zapewnić sobie doskonałą widoczność.

5. Światła
Zimą dni są coraz krótsze, dlatego należy pamiętać o dobrym oświetleniu. Warto wymienić żarówki i sprawdzić ustawienie świateł.

6. Wyposażenie
Pamiętajmy, aby wymienić wycieraczki materiałowe na gumowe, ponieważ pomoże to nam utrzymać czystość w naszym pojeździe jak również unikniemy parowania szyb.
HNWLODZ
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 06 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Corsa
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

08 Gru 2014, 10:14

Wydaje mi się, że paliwo spokojnie powinno wytrzymać -30st C i nawet mniej. Jak zamarza to znaczy, że jest z wodą.
zachary
Aktywny
 
Posty: 307
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 13 05 1998
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Opel Astra

05 Sty 2015, 11:09

Zgadzam się z przedmówcą. Ja tankuję w Shell i BP, widzę, że dużo negatywnych głosów w kierunku Orlenu, no cóż... nie biorą się znikąd. Ja w zeszłą zimę tam zatankowałem i coś rozwodniona wydawała się być ropa, w każdym bądź razie, od tamtej pory jestem uprzedzony. A pytanie mam jeszcze, co myślicie i czy używacie dodatków do paliwa w postaci antyżeli?
bjornek
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 04 1989
Auto: Woldzwagen Passat

16 Lut 2015, 00:29

Zwykła ropa i tylko Orlen.
Requiem for a Dream.
Piter
Stały forumowicz
 
Posty: 2942
Zdjęcia: 239
Miejscowość: Kłodzko
Prawo jazdy: 15 03 2007
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

21 Sty 2016, 21:00

Każde paliwo potrafi zamarznąć, wystarczy że trochę wody zbierze się w zbiorniku , ja za radą znajomego taksiarza dolewam w mrozy przy każdym tankowaniu 200ml denaturatu. Prędzej olej zamarznie w skrzyni niż paliwo.
karolinkaa
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 18 03 1985
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Skoda fabia
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Sty 2016, 23:37

Mi się nigdy nie zdarzyło, żeby ON zamarzł. Musi być chyba poniżej -15 stopni C, bo w przeciwnym wypadku jest to chyba niemożliwe.
witos1
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 03 03 2003
Auto: Jeep
Paliwo: Diesel
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda na suwak to będzie obowiązek, a nie zalecenie!
    Zauważyłem, że rząd planuje kolejną poprawkę w przepisach regulujących jazdę na suwak. Obecnie widząc taki znak jest to jedynie zalecenie którego powinni trzymać się kierowcy. Ma to się zmienić na obowiązek i wtedy ...
    Lexus IS 430
    Wyjątkowym samochodem Lexusa był również IS 430, opracowany na targi SEMA w 2003 roku. Choć auto na pierwszy rzut oka przypominało po prostu nieco stuningowanego sedana IS, zmiany były znacznie istotniejsze. Pod maską ...

25 Sty 2016, 16:27

Ale -15 stopni nie jest aż takie niebywałe w naszym klimacie, żeby nie brać tego pod uwagę. W sobotę u nas było -17 st.
A w temacie. Jeżdżę na ON i polegam na paliwie. Nic więcej nie robię, bo jak dotąd nic mi się nie stało z tego powodu. Jeżdżę już autami 20 lat.
JJacek
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 20 01 1993
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Sonata
Silnik: 2,0 CRDI 140 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Sty 2016, 14:37

U mnie też nigdy nie było problemu. Tankuję na Shell, Lotos, czasem BP lub Orlen
adrians85
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 15 06 2004
Auto: Toyota camry

27 Sty 2016, 18:24

W tej chwili jeżdżę na benzynie, która jest bardziej odporna na niskie temperatury od ON, ale jak jeździłem dieslami, to też nie miałem problemów, nawet przy -25. Fakt, że nigdy nie tankowałem na jakichś dziwnych stacjach. Jeżeli akumulator i świece żarowe są sprawne, no i ogólnie silnik, to raczej nie powinno być problemów z odpalaniem.
Ważną rzeczą jest również to, by nie jeździć z pustym zbiornikiem, jak to niektórzy mają w zwyczaju.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3737
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sty 2016, 22:35

Widzę że moja opinia na temat Orlenu jest podobna do większości więc nie tanieje..
Bp bądź Shell choć jeżeli chodzi o jakość mam wrażenie że mój klekot bardziej lubi paliwo z Shella. Nigdy nie miałem problemu z oddaleniem auto stoi pod chmura...wielu kierowców zapomina bądź nie chce pamiętać o filtrze paliwa i jego wymianie.
przem193
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 08 01 2007
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Mazda 323f BJ
Silnik: 2.0 DiTD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

05 Lut 2016, 16:53

Co do Orlenu równiez zdarzyło mi się przymarznięcie paliwa. Co do pozostałych sieciówek Bp Lotos itp wszystko ok
wedkaaa
Nowicjusz
 
Posty: 6
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Renault

23 Wrz 2017, 13:56

Od kiedy na stacjach jest sprzedawane paliwo przejściowe? Czy jest to uwarunkowane tylko pogodą czy jest jakiś sztywny termin?
MMStore
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Focus

25 Wrz 2017, 00:03

Ja tankuję od lat na bp nigdy nie miałem problemów. Czy to zimą czy to latem jeśli coś było nie tak, to nigdy z winy paliwa. Moim zdaniem większość problemów wynika właśnie z eksploatacji. Jak piszecie auta pod chmurką stoją itd.
tedoro
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 06 04 1997
Przebieg/rok: 46tys. km
Auto: Toyota Corolla 1.6
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2010

25 Wrz 2017, 11:01

tedoro napisał(a):Moim zdaniem większość problemów wynika właśnie z eksploatacji. Jak piszecie auta pod chmurką stoją itd.
Dokładnie z eksploatacji, tankowanie po kilka litrów i jazda często na rezerwie, zapominanie o wymianie filtra paliwa to główne przyczyny zamarzania paliwa. Jakość palia jest ważna ale nawet to najlepsze nie pomoże jak nie będziemy tankować przynajmniej do 3/4 baku w okresie jesienno-zimowym.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Wrz 2017, 23:15

Przy wysokim mrozie parafina zdarzyła mi się tylko raz, od tamtej pory dolewam dodatki do ropy i staram się jeździć na zatankowanym zbiorniku, tak jak przedmówca 3/4.
Arktyczny
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 04 04 1977
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001