Zamiana silnika w samuraiu

13 Mar 2010, 11:25

Witam! Padł :sad: mi silnik w mojej suzuce 413 87r i chcę zrobić przekładkę . Nie wiem na który się zdecydować (vitara czy swift) . Mosty mam orginalne i nie zamierzam nic zmieniać . Co poradzicie koledzy .
evoart
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: oława

13 Mar 2010, 12:03

A nie lepiej zamontowac taki sam jak był przed padnieciem :razz:
samurai2002
Początkujący
 
Posty: 53
Miejscowość: Lubuskie

13 Mar 2010, 12:58

Możesz kupić ze Jimny 1.3 16V Pasuje idealnie chyba bez żadnych przeróbek :wink: :wink: A jest bardzo żwawy :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

13 Mar 2010, 13:06

Mówisz Jimmy No OK poszukam i zobaczę jaka dostępność co to kosztuje . Natomiast ja się skłaniam do swifta - cena !! 500 pln i jest tego sporo . Podobno to taki sam silnik jak w samurajku ale szukam na forum potwierdzenia .
Dzięki za info !!!
evoart
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: oława

13 Mar 2010, 13:10

Ze Swifta jest spoko silniczek ale trzeba dużo przerabiać a po za tym nie będzie taki wytrzymał jak z Jimne "go :mrgreen:

[ Dodano: Sob Mar 13, 2010 13:15 ]
P.S [link do oferty na Allegro wygasł]
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

13 Mar 2010, 16:32

silnik ze swifta jest identyczny jak w samuraiu.Trzeba tylko przerzucic do niego miske olejowa ze smokiem, pompe wody i ta rure co z tylu pompy wychodzi, aparat zaplonowy,kolektor ssacy i wydechowy, lapy silnika i ewentualnie walek rozrzadu jesli bedzie to silnik z wtryskowca.Wbrew pozorom nie jest to az tak duzo pracy ale pobawic sie trzeba :mrgreen:
ja wyremontowalem swoj stary silnik i przynajmniej wiem co mam :wink:
pozdrawiam
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    W jakich butach najlepiej prowadzić samochód?
    Niejeden kierowca myśląc o bezpieczeństwie jazdy i zachowaniu ostrożności na drodze, pomija dobór odpowiedniego obuwia. Tymczasem wsiadając za kierownicę w butach na koturnie, wysokim obcasie czy w klapkach, może doprowadzić ...

13 Mar 2010, 16:37

evoart napisał(a):Witam! Padł :sad: mi silnik w mojej suzuce 413 87r i chcę zrobić przekładkę . Nie wiem na który się zdecydować (vitara czy swift) . Mosty mam orginalne i nie zamierzam nic zmieniać . Co poradzicie koledzy .


A tak zapomniałem spytać ty chcesz ten 1.3 GTi za Swifta :?:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

14 Mar 2010, 17:57

zwykly ze swifta pasuje jak ulal ale z Gti to trzeba sie wiecej pobawic :mrgreen:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

14 Mar 2010, 18:08

Właśnie myślałem na GTI
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

14 Mar 2010, 18:15

ostatnio taki u kumpla montowalismy ale silnik byl juz przystosowany do montazu w samuraiu wiec zajelo nam to 1 dzien i silnik chodzil trzeba bylo tylko lekko wgiac przegrode w komorze silnikowej :mrgreen: problem polegal tylko na tym ze nie byl w pelni kompatybilny z wtryskiem samuraia i ciagle na ssaniu chodzil :cry: ale wkrecal sie ladnie i na dwojce mozna bylo bąki krecic :twisted: kumpel jednak doszedl do wniosku ze raczej pozostanie przy orginalnym silniku i nastepnego dnia juz bylo po przekladkach :mrgreen:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

14 Mar 2010, 18:38

A czemu nie chciał tego silnika :?:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

14 Mar 2010, 18:53

stwierdzil ze za mocny :mrgreen: zaraz zaczna puszczac inne elementy ukladu napedowego (krzyzaki, mechanizmy roznicowe i takie tam) wiec pociagnelo by to za soba kolejne koszta a kumpel nie moze za bardzo wyrzucac kasy w bloto bo ma rodzine i sam ja utrzymuje wiec odpuscil sobie :wink:
silnik lezy teraz u mnie i czeka az zaloze lpg i wowczas moze ja sie zdecyduje go wsadzic do swojego SJ-ta :mrgreen:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

14 Mar 2010, 18:58

A tam oryginalny wystarcza w zupełności :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

14 Mar 2010, 19:16

PITSJ413:) napisał(a):stwierdzil ze za mocny :mrgreen: zaraz zaczna puszczac inne elementy ukladu napedowego (krzyzaki, mechanizmy roznicowe i takie tam) wiec pociagnelo by to za soba kolejne koszta a kumpel nie moze za bardzo wyrzucac kasy w bloto bo ma rodzine i sam ja utrzymuje wiec odpuscil sobie :wink:
silnik lezy teraz u mnie i czeka az zaloze lpg i wowczas moze ja sie zdecyduje go wsadzic do swojego SJ-ta :mrgreen:

Wcale nie jest za mocny, M40 B18 z BMW czy Omega 2.0 ma więcej koni i wyższy moment obrotowy i SJ413 to wytrzymuje na kołach 31", ani krzyżaki, ani reduktor, nic nie siada, dyfry, blokada również ok, półosie wszystko całe a auto tylko w teren, więc nawet GTi ze Swifta nie powinno szkód narobić.
Ostatnio edytowany przez Jogi4x4, 14 Mar 2010, 19:17, edytowano w sumie 1 raz
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

14 Mar 2010, 19:16

mi do zabawy tez wystarcza tylko czasem wkurza mnie ze na podjezdzie brakuje albo sily pedu (na jedynce) albo mocy (na dwojce) i kilka kucy by sie przydalo :wink: choc teraz po zmianie gaznika silnik troche zywszy sie zrobil i chyba nawet mniej pali :mrgreen:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko