19 Kwi 2009, 22:17
Sprzedawca powinien mieć swoją umowę.
Jeżeli i on zgubił swój egzemplarz to tym bardziej dla Was obu będzie wskazane napisać nową umowę dla każdego po jednej.
Z umową idziesz do wydziału komunikacji gdzie samochód poprzednio był zarejestrowany razem ze sprzedawcą:
1. sprzedawca zgłasza sprzedaż pojazdu (musi pokazać oryginał swojej umowy na której urząd przybija pieczątkę "zgłoszono sprzedaż pojazdu dnia ..."
2. ty, czyli kupujący występujesz z podaniem o wydanie zaświadczenia o danych pojazdu w związku ze zgubieniem dowodu rejestracyjnego. Składasz oświadczenie gdzie podajesz szczegóły zagubienia dowodu. Występując do urzędu musisz mieć ze sobą swój oryginał umowy.
Urząd wyda Ci zaświadczenie - kartka formatu A4 z informacjami o samochodzie, właścicielu i przyczynie jego wydania.
Z tym zaświadczeniem, swoją umową, polisą OC, tablicami i dowodem osobistym idziesz do swojego urzędu gdzie rejestrujesz samochód.
Nie ma potrzeby iść na policję bo to Ty sam zgubiłeś dokument. Na policję można iść jeżeli by Ci te dokumenty skradziono.
pozdrawiam
Dariusz Sawicki
pozdrawiam
Dariusz Sawicki
Masz problem z rejestracją samochodu?
Daj znać zajmiemy się tym za Ciebie.