Zimówki a obecna pogoda

20 Gru 2014, 04:31

Witam, obecnie jeżdżę na oponach letnich, ale na poniedziałek umówiłem się na wizytę u wulkanizatorów w cenie zakupu i wymiany opon. Pytanie tylko czy jest sens to robić? Przeglądałem pogodę i do końca miecha powinno być na plusie bez opadów śniegu. Podobno w taką pogodę o wiele lepiej sprawdzają się letnie (temp na + i deszcz) aniżeli zimówki. Co byście doradzili?
Pozdrawiam
warzywo
Aktywny
 
Posty: 318
Miejscowość: PZN

20 Gru 2014, 20:45

Jest sens.
W każdej chwili może przyjść przymrozek albo spaść śnieg to już będziesz miał zimowe.
A na letnich to nie jazda w zime.
DamianCAR
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 6
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: E36, Opel Vectra C
Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2014, 21:51

Generalnie wszystko zależy w jakim rejonie Polski mieszkasz. Ja mieszkam np. na Sląsku i tu nie było jeszcze temperatury poniżej -3 stopnie. Było tak tylko dwa razy i to w nocy. A póki co, to cały czas tempertaura jest na plusie. Zeszła zima w moim rejonie też obeszła się z małymi ilościami śniegu, a drogi zazwyczaj były czarne. Dlatego w tym roku jako że musiałem wymienić opony i letnie i zimowe bo już miały po kilka sezonów, to postanowiłem kupić caołoroczne. Narazie jestem zadowolny - były sprawdzone na suchym i na mokrym. Czekam na śnieg. Wtedy bedę mógł coś więcej powiedzieć, ale złyszałem z pewnych źródeł, że na nasze zimy całoroczne wystarczają w zupełności. Nigdy temu nie chciałem wierzyć, ale postanowiłem sam sprawdzić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Gru 2014, 13:40

Zimówki są zalecane nie na śnieg, jak wielu sądzi, lecz z powodu temperatury otoczenia.. Mieszanka w letnich oponach dobrze "działa' do ok. 11 stopni.. Jeśli temperatura sie obniza i przez kilka dni utrzymuje się poniżej 10 stopni warto zmienić gumy na zimowe..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

22 Gru 2014, 23:43

MotoAlbercik napisał(a):to postanowiłem kupić caołoroczne. Narazie jestem zadowolny


Mogę wiedzieć jakie opony całoroczne kupiłeś ???
Ja miałem kiedyś całoroczne to przez pierwsze dwa sezony bylo ok na śniegu sie nawet dobrze trzymały a pózniej to jak bym na letnich jezdził ;)
DamianCAR
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 6
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: E36, Opel Vectra C
Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

24 Gru 2014, 10:14

W nocy przecież w wielu miejscach odnotowywane są przymrozki. Zimówki w taką pogodę to raczej konieczność. Poza tym popatrz sobie na testy opon zimowych - chociażby te na Motointegrator czy innych portalach motoryzacyjnych. W każdym z nich brane są pod uwagę różne warunki - mokra nawierzchnia. Bo gdyby tak zliczyć te zimowe dni w których temperatura jest niższa od zera - to tak naprawdę nie ma tego aż tak dużo.
tomczak78
Początkujący
 
Posty: 190
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 04 04 1986
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


25 Gru 2014, 19:14

DamianCAR napisał(a):Mogę wiedzieć jakie opony całoroczne kupiłeś ???

Uniroyal AllSeasonExpert.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Gru 2014, 16:15

To nie zależy od przymrozków, ale od temperatury poniżej 7 stopnii Celsjusza czyli tzw. temperatury zeszklenia.
slickrz
Aktywny
 
Posty: 352
Auto: Audi A3

28 Gru 2014, 20:23

MotoAlbercik napisał(a): złyszałem z pewnych źródeł, że na nasze zimy całoroczne wystarczają w zupełności. Nigdy temu nie chciałem wierzyć, ale postanowiłem sam sprawdzić.


Na zimę na pewno będą wystarczające,bardziej obawiałbym się upałów,jak nie zapomnę,to zapytam się Ciebie o to w lipcu,też mnie kuszą wielosezonówki,teraz wprowadzili obowiązkowe czujniki ciśnienia i obawiam się że gumolepy mogą coś popsuć przy wymianach,a drugie felgi nie rozwiązują problemu,bo trzeba by je programować w ASO :/
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

29 Gru 2014, 17:14

yeti65 napisał(a):Na zimę na pewno będą wystarczające,bardziej obawiałbym się upałów,jak nie zapomnę,to zapytam się Ciebie o to w lipcu

Ja lata nie obawiam się tak jak zimy. Dzisiaj jechałem pierwszy raz tej zimy po białej drodze i muszę powiedzieć, że jechało się całkiem nieźle. Generalnie nie odczułem żadnej róznicy między tymi, a zimówkami. Jednakże w upały na nich jeszcze nie jeździłem, więc zobaczymy.
A tak apropopopo, to jeździłem na zimówkach przez lato i muszę powiedzieć, że też żadnej róznicy nie czułem - opony miały 4 sezony i po 4 zimie stwierdziłem, że trzeba kupić nowe, a te, że jeszcze miały dobry bieznik, to postanowiłem je wykończyć latem, tym bardziej, że w razie czego miałem letnie. I te zimówki "wykańczałem" przez ponad 2 lata jeżdżąc na nich cały rok...W końcu musiałem wymienić, bo już stare były, a i na jednej zdarł mi się bieżnik z powody złej zbieżności. Ale na pozostałych bieznik jeszcze był dobry i do wskaźnika zużycia jeszcze troszkę było. Tyle, że muszę się przyznać, iż nie rozwijam jakichś wielkich prędkości - na autostradzie jeżdżę nie szybciej niż 110,120 góra, na dwupasmówkach nie więcej niż 100. A podejrzewam, że ma to znaczenie. Z hamowaniem nie miałem najmniejszych problemów.
Tak się zastanawiam, kto zaczął rozpowszechaniać opony letnie i zimowe...Kiedyś, jak były Duże Fiaty, Skody 105, maluszki, pierwsze Polonezy, to nie było opon letnich i zimowych - były całoroczne i to zazwyczaj z jednym rodzajem bieznika. I się jeździło i zimą i latem na jednych oponach. A zimy kiedyś to były zimy...Nie to, co teraz...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Gru 2014, 19:46

Ja wymieniłem, ale coś jest z nimi nie tak maszę chyba wyważyć? Bo trzęsie mnie strasznie...
pikaczu
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 17 04 1993
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: audi tt
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

30 Gru 2014, 20:05

MotoAlbercik napisał(a):Tak się zastanawiam, kto zaczął rozpowszechaniać opony letnie i zimowe...Kiedyś, jak były Duże Fiaty, Skody 105, maluszki, pierwsze Polonezy, to nie było opon letnich i zimowych - były całoroczne i to zazwyczaj z jednym rodzajem bieznika. I się jeździło i zimą i latem na jednych oponach. A zimy kiedyś to były zimy...Nie to, co teraz...


Pionierami w produkcji opon zimowych była firma nokian. W 1934r zaczęła produkować zimowe opony do ciężarówek,a w 1936 powstał pierwszy model "hakkapeliitta" do aut osobowych.W tym samym 1936r również firma semperit wypuściła swoją pierwszą zimówkę "goliath".
A PRL-u nie uważam za jakiś wzorzec wolnego rynku :wink: :lol: A do tego u nas jeszcze nie ma obowiązku używania opon zimowych,można jeździć nawet na letnich,czego nie polecam,gdyż w tej chwili opony są jednak wąsko wyspecjalizowane.Na pewno zimą bezpieczniejsze były dawne opony(bo to były jednak opony uniwersalne),niż obecne letnie. :ok:
Ja założyłem w tym roku Dębice Frigo HP,na moją jazdę miejsko-podmiejską są wystarczające,bo poruszam się z identyczną prędkością jak TY :) a na śniegu i lodzie są jednymi z najlepszych opon środkowo-europejskich :ok:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Gru 2014, 20:23

MotoAlbercik napisał(a):Uniroyal AllSeasonExpert.


Myślę że to bardzo dobry wybór :ok: :ok:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna