Zmiana hamulców

13 Wrz 2011, 17:27

na normalnej drodze tzreba mieć kwt od warsztatu mającego uprawnienia do zmian konstrukcyjnych pojazdów (opinie rzeczoznawcy) i ważny przegląd techniczny,
to w/g prawa, a w rzeczywistości musisz mieć ważny przegląd, bo tego mało kto oprócz diagnostów sprawdza :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Wrz 2011, 17:33

Czyli w grę wchodzą raczej tylko autoryzowane warsztaty?
LOTnick
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 253
Zdjęcia: 2
Auto: Ford Focus II 1.6 100KM

13 Wrz 2011, 19:14

jeśli chcesz mieć to zgodnie z panującymi przepisami, to takie które mają uprawnienia do zmian konstrukcyjnych pojazdów
jeśli masz to w głębokim poważaniu to nawet sam możesz to zrobić, ważne jest kilka rzeczy,
-materiał
-precyzja wykonania
-dobranie elementów
pzrerabiałem kilka mostów w terenówkach z bębnów na tarcze, nie jest to mega trudne, mając odpowiednią tarcze i zacisk, musimy zaprojektować tylko tarcze kotwiczną do naszego zacisku, wyciąć ją (najlepiej na laserze lub plazmą) z odpowiedniego materiału, zamontować w miejsce tarczy kotwicznej cylinderków (czasem potrzebny jest jeszcze dystans i dodatkowy simering) przykręcić, pociągnąć nowe przewody hamulcowe, wyregulować odpowiednio korektor hamowania (lub zamontować takowy jeśli auto go nie ma) i tyle :wink: koszt w zależności od elementów w granicach 500-1500PLN
problemem jest to żeby dobrać odpowiednią tarcze i odpowiedni zacisk do naszego auta, aby nie trzeba było zmieniać felgi (kolejny koszt), i odpowiednio wyregulować korektor aby tył nas nie wyprzedzał podczas hamowania :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Wrz 2011, 20:12

Kolego Pocieszny ......teraz to Ty demonizujesz i to mega ...... O ile się dobrze orientuje to w aucie kolegi, tylne wahacze podłużne są już przystosowane do montażu albo bębnów , albo tarcz - tu mają uszęta do zacisków . Zresztą jego aucisko sprzedawane do niektórych krajów miedzy innymi do niemiaszków miały tylko i wyłącznie, bez względu na typ silnika, z tyłu hamulce tarczowe . Co do korektora siły hamowania to jest różnie . Jego auto jest z 2005 , a więc może mieć system EBD - który zstępuje mechaniczny korektor. Zródło mojej wypowiedzi -Poradnik użytkownika WKŁ FORD II i C- MAX oraz własne spostrzeżenia.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Wrz 2011, 20:33

Poprawka - 2006 rok, teraz dopiero sprawdziłem w dowodzie.
Skąd mogę się dowiedzieć, czy można legalnie zmienić te hamulce?
I tak mi to wisi jeśli rozkład sił hamulców byłby nawet 50/50, bo w tej chwili auto robi mi się aż za bardzo podsterowne, nawet jeśli ABS nie musi pracować.
LOTnick
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 253
Zdjęcia: 2
Auto: Ford Focus II 1.6 100KM

13 Wrz 2011, 21:56

jeśli jest seryjnie przystosowany to OK,
choć mocno wątpie, choćby na brak miejsca na mocowanie jarzma jeśli jest zamontowany bęben, poza tym to że to samo auto w jednej wersji ma bęben w drugiej (niby takiej samej) ma tarcze nie oznacza że jest to tak ot zamienne,
auto miało być do sportu więc EBD chyba nie będzie miało, zwłaszcza jeśli właściciel chce latać "na ręcznym"
co do przeróbki na oryginalnych częsciach, przeca napisałem że w USA jest kilka dostępnych zestawów (całych typu plug&play) do zmiany hamulców, i to w różnych w zależności\ do czego auto ma być, to co napisałem wyżej jest dość prostą receptą na zmiane we własnym zakresie, nei mając gotowego zestawu, czy demonizuje? nie raczej jest to dość prosta operacja, wymagająca kilku/kilkunastu pomiarów, odrobiny samozaparcia i dobrego pmysłu
jak ktoś chce to można sobie poczytać
http://files.capri.pl/garage/ford-capri ... pgrade.pdf
taką modyfikacje robiłem w moim starym Capri dawno temu, dość proste i dobrze opracowane,
z problemów u Kolegi będzie ABS, jeśli jest zamontowana na piaście, i ingerencja nie obejmie tego elementu to nie będzie problemu, jeśli nie to ABS przestanie istnieć w zasadzie
jak widać z linka zamontowanie każdego innego zacisku nie jest trudne potzreba znać tylko trochę wymiarów i odpowiednio to zaprojektować
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    VW Amarok, pick-up klasy premium, z nową stylistyką
    Pierwsze szkice zaprezentowane przez dział stylistyczny Volkswagen Samochody Użytkowe pokazują, w którą stronę zmierzają projektanci: Volkswagen Amarok ma być autem klasy premium wśród pick-upów swojego ...

14 Wrz 2011, 06:58

Ten Focus, którego ja mam to nie jest żaden RS, ani ST, tylko zwykły, cywilny benzyniak.
No to teraz takie głupie pytanie :) - ABS działa tylko na przednie koła, czy na wszystkie 4?
LOTnick
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 253
Zdjęcia: 2
Auto: Ford Focus II 1.6 100KM

14 Wrz 2011, 07:32

różnie zależnie od systemu,
ale różnice w obrotach zbiera najczęściej z wszystkich 4
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

14 Wrz 2011, 12:46

Zdjęcie zawiechy Focusa z roku 2010 na bębnach . Uszy jak widać są. Patrzyłem po katalogach i wychodzi że łożysko-piasta jest z czujnikiem ABS i jest takie samo do bębnów jak i do tarcz. Jest chyba inna linka hamulca ręcznego.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

14 Wrz 2011, 13:06

no to w takim wypadku rzeczywiście należy tylko znaleźć zaciski :wink:
choć powiem że się 1 raz z takim rozwiązaniem spotykam :oops: cóż może to za nowe auto :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

14 Wrz 2011, 16:21

pocieszny napisał(a):choć powiem że się 1 raz z takim rozwiązaniem spotykam :oops: cóż może to za nowe auto


Ten wahacz Focusa to ja wymieniałem . Zakupiłem w serwisie i jest od starszego modelu.
Takie samo rozwiązanie jest np. w mojej Fabii kombi z 2002 roku. Tu masz fotke :

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Aż się samo prosi aby zainstalować tarcze :mrgreen:

Apropo tematu : nikt inny się nie wypowie !!!!!!
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

14 Wrz 2011, 17:19

bo w sumie pewnie niewiele osób wprowadza takie konwersje, zwłaszcza w nowych autach, jeśli chodzi o starsze to wiele można zdziałać :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

14 Wrz 2011, 20:57

Ja też kiedyś myślałem o wyrzeźbieniu tarcz na tył w swoim wehikule ale odpuściłem. Rozwijam takie prędkości, że seryjny układ w zupełności wystarcza. No i bębny są trwalsze od hamulców tarczowych.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995