Zmiana z Laguny III na W211

26 Wrz 2020, 16:09

Witam,
Chciałbym się Was poradzić czy moja chęć zamiany Laguny III 2.0dci na MB W211 w dieslu i automacie ma sens? Lagunę kupiłem w zasadzie przypadkowo i przez rozsądek i nie żałuję, bardzo udany to zakup. Jednak o Mercedesie zawsze marzyłem... Interesują mnie wydania tylko po lifcie z silnikiem diesla. Do wydania ok 30tyś
jedrek1711
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 02 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mercedes W210 E270
Silnik: 2.7 CDi 170 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

26 Wrz 2020, 18:28

Ekonomiczny sens? Żaden
Kupisz starsze auto z większym przebiegiem, którego naprawy będą droższe i prawdopodobnie będzie ich więcej (ze względu na realne przebiegi).
Będzie wygodniejszy i lepiej wykonany.

Pytanie na czym Ci najbardziej zależy bo jeśli:

jedrek1711 napisał(a): Jednak o Mercedesie zawsze marzyłem...


to przynajmniej w moim mniemaniu pospolita, stara e-classe w klekocie średnio ma coś wspólnego "z marzeniami"
Już bym sobie wolał jakiegoś klasyka ogarnąć, za 30k piękne 124 coupe można ogarnąć
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Wrz 2020, 18:57

Pewnie ze jest sens jeżeli tylko trafi się sensowny egzemplarz. W211 to udane i twarde auto, pytanie w jakiego diesla celujesz?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16533
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Wrz 2020, 20:23

Zdaje sobie sprawę że naprawy są droższe, miałem wcześniej w210 2.7 CDi i jazda nim była prawdziwa przyjemnością. Wybrałbym ponownie ten silnik, tylko że teraz w poliftach już go nie ma. A w przedlifcie odrzuca mnie sławna pompa SBC. Więc tu prosiłbym również o poradę, które silniki są sensowne. Czy 2.2 170KM czy 3.0 CDi V6
jedrek1711
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 02 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mercedes W210 E270
Silnik: 2.7 CDi 170 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

27 Wrz 2020, 00:08

Jeden i drugi jest sensowny ale 2.2 bezpieczniejszy, w 3.0 masz wtryski piezoelektryczne i są kosmicznie drogie w razie awarii
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16533
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Wrz 2020, 09:06

jedrek1711 napisał(a):A w przedlifcie odrzuca mnie sławna pompa SBC.


A nie uważasz że kupowanie starego parnika premium i "zatroskanie" tego typu kosztami jest oszukiwanie samego siebie?
Ile będzie kosztować taka pompka ? Z robotą może 2k.

Kupujesz Mercedesa więc licz się z większymi kosztami.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Spiesz się powoli - jedź płynnie
    Nawet trzech na czterech polskich kierowców przekracza dozwoloną prędkość w terenie zabudowanym. W ten sposób narażają na niebezpieczeństwo siebie i innych uczestników ruchu. Dlaczego w mieście lepiej ...

27 Wrz 2020, 09:44

Dlatego skupiam się na poliftach co już pisałem w pierwszych postach aby taką "pompką" się nie przejmować. Co do reszty, jak już mówiłem. Zdaje sobie sprawę że koszta użytkowania są wyższe.
Dodatkowo na plus myślę że taki Mercedes dużo mniej utraci na wartości przez najbliższe 3-4 lata niż Laguna
jedrek1711
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 02 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mercedes W210 E270
Silnik: 2.7 CDi 170 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

27 Wrz 2020, 13:42

Zdroworozsądkowo lepiej poszukać poliftowego 2.2 CDI 170KM, był łączony z bezproblemowym 5-biegowym automatem. W 3.0 masz już 7-biegowy, który będzie droższy w eksploatacji. Tak samo jak osprzęt. Ewentualnie jakiś dobrze utrzymany przedlift, ALE te auta mają już spokojnie ponad 300-400 tys.km przebiegu, więc ciężko o dobre egzemplarze.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002