ZMIENNE FAZY ROZRZĄDU ,KASOWANIE LUZÓW ZAWOROWYCH

28 Sty 2015, 21:26

Witam!
Potrzebuję informacji na dwa tematy jak w tytule:

1.Zmienne Fazy rozrządu.

2.Kasowanie luzów zaworowych.

Chciałbym żeby ktoś kto coś wie na ten temat wypowiedział się i w miarę jasno mi to wytłumaczył,ponieważ potrzebuję opisać te dwa tematy do szkoły,pozdrawiam Panowie!
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

28 Sty 2015, 23:11

Wszystko znajdziesz w necie.
Nauczyciela spytaj jak działa system zmiennych faz VVC stosowany w silnikach MG i Roverach.
Ciekawy system, zawory ssące mają dwa krótkie wałki rozrządu napędzane przez dwa paski. Foto głowicy w linku poniżej.

https://forum.roverki.eu/printview.php?t=74258&start=0
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

29 Sty 2015, 20:59

a powiedz mi Andrzeju,bo czytałem o kasowaniu luzów zaworowych i powiedz mi bo tam jest to oparte na zasadzie ciśnienia oleju,to jak to ciśnienie oleju jest tam wytwarzane?
czy zastosowana jest jakaś pompa co zwiększa to ciśnienie?
nie bardzo mogę zrozumieć działanie tego...
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

29 Sty 2015, 21:46

Typowy silnik ma jedną pompę olejową, która pompuje olej z miski olejowej do smarowania i chłodzenia łożysk ślizgowych wału korbowego, wałka rozrządu, innych wałków jeżeli są. Część tego oleju pod ciśnieniem jest wykorzystywana do zmieniania faz rozrządu, do napełniania hydropopychaczy i smarowania turbospreżarki. Denka tłoków są też chłodzone natryskiem oleju silnikowego. Olej też jest pompowany do wakumpompy były też pompy wtryskowe smarowane olejem z silnika. W starym silniku z czeskiej Tatry ciężarowej olej silnikowy był przez termozawór pompowany do hydraulicznego sprzęgła od dmuchawy, która chłodziła silnik.
Żeby to zrozumieć trzeba widzieć rozebrany silnik najlepiej jakiś nowoczesny gdzie są wszystkie te rozwiązania. Są też silniki co mają dwie pompy olejowe w silniku i takie co mają mechaniczną i elektryczną pompę.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

04 Lut 2015, 19:26

wiem,wlaśnie też tak myślę że trzeba to widzieć ;/ tyle ,że musaiłbym taki silnik kupić lub coś bo inaczej tego nie ogarnę ech :(
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

04 Lut 2015, 22:16

Nic nie musisz kupować, zaproponuj właścicielowi skupu złomu, że mu za darmo rozkręcisz kilka silników na pewno się zgodzi. Teraz na złomie jest dużo padniętych nowszych silników zwłaszcza CDI. Złomiarz na tym skorzysta a ty się coś nauczysz. Najlepiej zabrać kilka silników i rozkręcać w domu.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704