Żwawe auto <30tyś. zł

29 Sie 2016, 18:30

Cześć, to będzie dłuuugi post :wink: zbieram się powoli na kupno auta ponieważ Primera przestała mi wystarczać, a i możliwości jej rozwoju są zbyt ograniczone (wkomponowane hamulce od Maximy, twardsze zawieszenie, po soft-turbo na około 180KM już nic więcej w ludzkich kosztach nie da rady) Więc zacząłem się na poważnie zastanawiać nad czymś co by mnie bardziej zadowoliło.
W dużym skrócie warunki układają się mniej więcej tak, miesięcznie robię 2-3tysiące kilometrów, w przybliżeniu 70%trasa 30%miasto.
W aucie chciałbym klimatyzację automatyczną (choć ciekawe auto z manualną też może być), światła bardzo dobre najlepiej xenonowe, dobre fabryczne nagłośnienie lub możliwość łatwej modyfikacji żeby zrobić "dobre", przy tych przebiegach chciałbym zmieścić się w wydatkach na paliwo około 1000zł (paliwo... bo może być to diesel, benzyna, benzyna z gazem, reaktor jądrowy? ;) ). Lubię wachlować biegami choć na dłuższą metę dobrego automatu nie miałem pod ręką. Buda, może to być hatchback, liftback, sedan, kombi, wykluczam w sumie tylko "autobusy" i cabrio. A na koniec najważniejsze... auto musi, koniecznie, przyśpieszać do 100km/h poniżej 8sek, prędkość maksymalna bardzo mało ważna. Auto musi mieć to coś, dlatego typ auta jest tak mało ważny, podoba mi się i Saab 9-3 II (po lifcie wnętrza) z 2.0T 210KM, 1.9TTiD 180KM (wyjątek od osiągów) trochę za drogi :/ Ale podoba mi się też np. Corsa D OPC, albo i Golf V GTi, pobawiłbym się też w zrobienie Galanta VR4 ale koszta są ponad moje możliwości, po artykule na tej stronie odpadła wielbiona przeze mnie 3 MPS prowadzenie i jazda tym autem była dla mnie jednym z najfajniejszych motoryzacyjnych przeżyć ale utrzymanie jej mogłoby być zabójcze dla portfela, z tych samych powodów odpadło kolejne auto "marzenie" Impreza WRX Bugeye (akurat te ma znajomy i spalanie jest istnie zabójcze)

PS. Malkontentom podziękuję, to będzie moje trzecie auto (Clio I 1.2, Laguna I 1.8, obecna Primera) po drodze jeździłem wieloma autami (od Transita po Evo IX MR-Edit) i w ciągu dwóch lat zrobiłem różnymi autami srogo ponad 100tyś kilometrów więc komentarze że po co, na co itd. są kompletnie niepotrzebne, za to z góry dziękuję wszystkim dobrym ludziom za pomoc ;)
suietkar
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 0- 0-2014
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Nissan Primera P11.144
Silnik: 1.8 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

29 Sie 2016, 20:50

9-3 to bardzo fajne auto i sam się jaram, ale ma jedną, dużą wadę = wykonanie wnętrza.

Ode mnie volvo s60 i mondeo st220. A jeśli większość km jest w trasie to postawiłbym jednak na diesla ze względu na moment - AR159, 2.4jtdm - powinieneś znaleźć coś nadającego się do jazdy
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Sie 2016, 11:52

Alfa by była spoko gdyby miała lepsze osiągi bo wygląd całkiem przyjemny a jazda nimi jest świetna (147 GTA przed liftem i 166 2.4JTD po lifcie jeździłem już). W Mondeo znów jak już piszemy o wnętrzach to przy Saabie to niebo a ziemia, plus kosmiczne spalanie a z gazem różnie bywa przy tym silniku, prędzej wrzucisz do Laguny II GT po lifcie :P Volvo pominę bo te auta dopiero niedawno przestały wyglądać jak jeżdżące ekhem... W sumie jedyne ciekawe Volva wg mnie to V40 2.0T 200KM po lifcie ostatnim i C30 którego cena wykracza poza wskazaną przeze mnie w wersji silnikowej która by mnie interesowała :D Czekam na dalsze propozycje z jakimiś ciekawymi autami ;)
suietkar
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 0- 0-2014
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Nissan Primera P11.144
Silnik: 1.8 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Sie 2016, 12:28

Jak się podoba Corsa to może Mitsubishi Colt 1.5T podatny na mody

Lexus IS 200 z kompresorem albo IS300

Toyota E12 1.8 TS Compressor

Celica może
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Honda/Acura Integra
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ford Focus RS turbo mk1 :roll:

Ew Nissan Skyline
[link do oferty na Allegro wygasł] ale tutaj to już bardziej do polatania boczkiem :mrgreen:

Linki przykładowe.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

30 Sie 2016, 12:49

A ja mimo wszystko polecę Golfa V GTI, duże opcje podniesienia mocy, mnóstwo egzemplarzy, tylko 30k to tak raczej na starsze roczniki i lepiej 3 drzwi.
Colt dobra opcja ale po 1) seria - 150 KM to 200 koni wyciśniesz a dalej? poza tym to jest segment B jakoś średnio przy tej wadze widzę to auto do takich celów.
No i rzadki samochód (mało egzemplarzy) i trochę taki kobiecy jak Swift :D
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

30 Sie 2016, 21:00

Łokoj napisał(a):A ja mimo wszystko polecę Golfa V GTI, duże opcje podniesienia mocy
raczej doprowadzenie do serii :ok:

Ja tu widzę BMW e46 328/330 CI... Chrysler 300C? :naughty: Choć na prawilne HEMI może być mało, ale na trasy bajka i świetnie się gazuje
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Sie 2016, 21:06

mike napisał(a):Chrysler 300C? Choć na prawilne HEMI może być mało, ale na trasy bajka i świetnie się gazuje

3.5 też bardzo fajnie jeździ. Tylko te plastiki tragiczne. Jazda po np. kostce to dramat.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

30 Sie 2016, 21:17

Kieł napisał(a):Ew Nissan Skyline
[link do oferty na Allegro wygasł] ... ml#thumb/1 ale tutaj to już bardziej do polatania boczkiem :mrgreen:

Na moje oczko :mrgreen: do włożenia 25-30k żeby było naprawdę fajnie i ciekawe co z przekładką no bo użycie deski z kapcia s13 raczej nie wróży nic dobrego.
suietkar napisał(a):po artykule na tej stronie odpadła wielbiona przeze mnie 3 MPS prowadzenie i jazda tym autem była dla mnie jednym z najfajniejszych motoryzacyjnych przeżyć ale utrzymanie jej mogłoby być zabójcze dla portfela,

A co przeczytałeś???
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Sie 2016, 23:06

Dzięki za propozycje parę ciekawych cosiów się znalazło np. Celica (jedyny mankament brak klimy ale auto tak genialne że nawet to bym przebolał, najwyżej Primera by została ... dobra nie oszukuje się poszła by w pidu żeby Celicę robić :D )
Teraz po kolei lecąc. Coltem CZT nawet jeździłem porobionym na 230KM idzie jak przecinak ale przy Corsie jest zbyt zabawkowy, niewygodnie mi się w nim siedziało a do tego wg mnie Corsa dużo lepiej się prowadzi, Corollą TS też jeździłem heh strasznie to wolne przy tej mocy :D Jeździłem np Celicą z tym samym silnikiem gdzie tam dużo lepiej to idzie a waga podobna :/ Lexus temat rzeka, chciałbym kompresora i to bardzo jeździłem nawet za takim już trzy razy i trzy razy trupy, 3.0 miałem okazję prowadzić w automacie, fajnie idzie ale co manual to manual plus ta cholerna akcyza :D Ta Integra wymaga baaaardzoooo dużo serca, ale temat do ogarnięcia musiałbym się wywiedzieć z kosztami utrzymania, w kontekście dostępności i cen podstawowych podzespołów, Focus jedynka mi w ogóle nie odpowiada nie ma tego "czegoś" dwójkę ST bym z chęcią przygarnął ale w dobrym stanie nie znajdę w tej cenie :P Tego Skaja nawet oglądałem... szmira :D BMW fajne tył napęd coś nowego (jeździłem ale nigdy więcej niż paredziesiąt kilometrów jednym autem na raz) Chrysler jest tak plastikowy że laptop zaczął mi trzeszczeć w momencie czytania tego :v (proszę bez spiny, bardzo żartobliwie to pisze, takim żartem jakim są wnętrza tych aut :v ) O MPS przeczytałem że części niedostępne, drugie wygórowanie drogie w porównania do innych aut tej klasy, silnik stosunkowo psujliwy i padająca turbina ( link do artykułu, z waszego forum więc nikt nie powinien się obrazić mazda-3-mps-mazdaspeed-3-vt76266.htm ) I na koniec znów ta Celica... po prostu WOW! :D Serduszko jest za autami z tamtych lat tylko wygodnictwo z tym niewspółgra :P Stąd ten brak klimy tak mierzi :/
suietkar
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 0- 0-2014
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Nissan Primera P11.144
Silnik: 1.8 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Sie 2016, 23:11

PS. To jest też odnośnik z waszego forum (http://www.44tuning.pl/chip-tuning-mazd ... -gwarancji ) na temat silników między innymi w 3MPS... no i przy tym co tam jest napisane i co na waszym forum zostało napisane pełnego miesiąca to jest od dwóch do trzech tysięcy kilometrów w kwocie 1000PLN nie ma szans przejechać :/
suietkar
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 0- 0-2014
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Nissan Primera P11.144
Silnik: 1.8 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

31 Sie 2016, 00:51

GorącyMarian napisał(a):3.5 też bardzo fajnie jeździ.
niby tak, ale z tego co pamiętam szły tylko na USA/Kanadę, a wiadomo co do nas trafia :/
Plastiki fakt, kiepskie, ale klimacik auta konkretny :ok: gdybym miał $ to bez większego zastanowienia brałbym 300c+HEMI, może nawet kombi, bo jeszcze rzadszy niż sedan
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Sie 2016, 14:11

suietkar napisał(a):Coltem CZT nawet jeździłem porobionym na 230KM

To musiał być ostro dłubnięty... :D
suietkar napisał(a):, Corollą TS też jeździłem heh strasznie to wolne przy tej mocy :D Jeździłem np Celicą z tym samym silnikiem gdzie tam dużo lepiej to idzie a waga podobna

Waga podobna ale nie ta sama więc nawet 100kg. w czymś co nie ma Nm jest dużo. Do tego mogą być różnice w przełożeniach i w stopniu zużycia silnika co w TSach jest nagminne.
suietkar napisał(a):O MPS przeczytałem że części niedostępne, drugie wygórowanie drogie w porównania do innych aut tej klasy, silnik stosunkowo psujliwy i padająca turbina ( link do artykułu, z waszego forum więc nikt nie powinien się obrazić

MPSem zainteresował bym się na forach dedykowanych bo jest wielu mitomanów zresztą akurat też tu jednemu znaffcy posłużyło to auto jako przykład problemów z silnikiem... więc trzeba zasięgnąć jęzora pomijając fanbojów.
suietkar napisał(a): I na koniec znów ta Celica... po prostu WOW!

Ta celina jest bardziej do głaskania bo użycie jej zgodnie z przeznaczeniem może się skończyć stratą sporej ilości $$$ a do tego seria tyłka Ci nie urwie chociażby w porównaniu do czt.
suietkar napisał(a):PS. To jest też odnośnik z waszego forum (http://www.44tuning.pl/chip-tuning-mazd ... -gwarancji ) na temat silników między innymi w 3MPS... no i przy tym co tam jest napisane i co na waszym forum zostało napisane pełnego miesiąca to jest od dwóch do trzech tysięcy kilometrów w kwocie 1000PLN nie ma szans przejechać :/

O tej firmie słyszałem średnie opinie więc nie wiem czy są wiarygodni... do tego napisali o cx7 który niby ma silnik taki sam jak w MPS ale wystarczy że będzie miał inne sterowanie oraz inny napęd i już będzie lepiej z tym spalaniem. (różnic może być znacznie więcej)

Ogólnie chcesz auto z ikrą ale zależy Ci na małym spalaniu więc większe spalanie jest normą i usterki też no bo kupujesz coś co ma turbo i zapitalało.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Sie 2016, 23:57

Z tym spalaniem to tak średnio :P Do tych 15litrów na setkę przy spokojnej jeździe się zgodzę, byleby to było osiągalne, z cenami części i napraw średnio to wygląda, co innego wymienić dwumasę raz na 120tyś km a raz na 40 (1.6T które siedziało w Corsie OPC było też w Astrze i tam średnio wytrzymywało 50tyś km przy czym żeby nie było, znajomy miał to auto stąd na 100% potwierdzona informacja) Mówisz żeby jednak nie bać się MPS? Bo cholernie różne opinie na jej temat są (pomijając te o prowadzeniu i osiągach gdzie zawsze jest chwalona) od tego że psujliwa dramatycznie a ceny części brane z kosmosu i tylko w ASO po takie że tylko malkontenci pisali poprzednie a w rzeczywistości zasada plus50% się idealnie spisuje w jej przypadku (w gwoli wytłumaczenia tak znajomy mechanik określa akceptowalne uśrednione ceny częsci sportowych wersji aut względem tych cywilnych i ja też tak uważam) a dostępność jest od ręki, wielu poleca Fokę ST225 zamiast niej jako bardziej odporną a w ogóle jak to w naszym "januszowym" kraju 90% odsyła do Golfa V GTI :P Tyle że Foka cenami raczej mi nie wejdzie w zakres a Golf fajny, nie przecze, akurat piątka mi się podoba jako pierwsza a wersja z automatyczną klimą w środku już nie trąci mychą jak poprzednie, tyle że to nadal Golf, stąd ten temat, bo gdybym szukał standardowego auta to wszedłbym na pierwsze lepsze forum i szybko stwierdził że Golf to najlepsze co może każdego spotkać :D
suietkar
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 0- 0-2014
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Nissan Primera P11.144
Silnik: 1.8 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

01 Wrz 2016, 00:42

suietkar napisał(a):Tyle że Foka cenami raczej mi nie wejdzie
z hot hathy to chyba najlepszy wybór, no ale musiałbyś dorzucić min 5k a auto i tak będzie do poprawek :/
Z tego co zasłyszałem fajne jest Renault Megane RS, no tylko ten design dość dyskusyjny :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Wrz 2016, 00:54

WIem właśnie Foki nie prowadziłem ale przewiózł mnie dość dobry kierowca i było WOW tylko ta cena... No te 30kafli to pod każdym możliwym względem górna granica, Megane też mi się podoba z wyglądu (żelazko rządzi!) ale trochę mało dopracowana pierwsza generacja :D Pierwsze, wnętrze stanowczo słabo wykonane... Drugie, zawieszenie bardzo niedomaga... Trzecie, układ przeniesienia napędu ledwo ciągnię, znam z obd ukcji hyhyhy 3:) Mając ładnych parę groszy można fabrykę poprawić, swoją drogą do MPS i tak pewnie bym musiał dołożyć z 5k bo w dobrym stanie plus rejestracja to spokojnie 35kafli ale że mi się nie śpieszy to szukałbym takiej sztuki coby w 30się zmieścić, pewnie by się udało :D

PS. Colt nie był ostro dłubnięty... On był niesamowicie ostro dłubnięty :D Ale szedł jak szatan, i momentami aż ciężko było go prowadzić fajna zabawka w mieście, ustawiasz koła prosto lecisz do kolejnego skrzyżowania ostre hamowanie, powoli zmieniasz kierunek jazdy i znów to samo, inaczej nie dało rady :P Za to fabryczna Corsa szła niewiele gorzej ale fajnie się latało po zakrętach, taki mały gokarcik, genialne fotele, dużo lepsze niż w np. MPS, szło tym nawet powerslide zrobić po wyłączeniu wspomagacza (a raczej ucieszniu go -.-) najwięcej niczym nie pohamowanej frajdy daje Clio 1 Williams po "lekkim" czochraniu i jakichś 240KM żadnej elektronicznej wspomaganki :D Każdy mało obeznany by się nabrał że ma napęd na tył takie slajdy szły kiedy się tylko chciało, ale dziad był tak twardy że do jazdy na codzień zero przydatności, więc ogólnie z tych wszystkich wszyściutkich aut Galant VR4 poza kierownicą po złej stronie i tym że ledwo biegi zmieniałem lewą ręką to było to co najbardziej mi się podobało, MPS był genialny (brakowało tylko lepszych foteli bo mocy to tam nigdy nie brakuje, a prowadzenie jest bardzo fajne i agresywne) no i Evo ale to kategorycznie całkiem inna półka cenowa i nawet jakbym opylił obydwie nerki płat wątroby i płuco nie byłoby mnie stać na MR-Edit w dobrym stanie :D
suietkar
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 0- 0-2014
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Nissan Primera P11.144
Silnik: 1.8 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002