Żwawe auto do 30-35k

09 Lis 2017, 12:40

Witam wszystkich
Obecnie posiadam honde civic 6 gen 1,5 115km i w nastepnym roku chcialbym zmienić jajko na coś wiekszego, szybszego. Piszę tutaj, bo bije sie z myślami, nie wiem co wybrać, forum przeszukałem i nic co by mi odpowiadało nie znalazłem. Chciałbym zeby auto miało do 10 lat albo coś około, koniecznie 5 miejsc, miało 200 lub około koników, jeżdze głownie po mieście, wiec wolałbym automat, ale nie jest to konieczne. Rocznie robie około 10 tys km. Zależy mi żeby auto jeździło, a nie stało u mechanika, wiec jak najwieksza bezobsługowość jest bardzo mile widziana, dodam tylko że dbam o auto, co kwartał jeżdże do mechanika na przeglądy czy wszystko gra i buczy. Oglądałem sie za fordem st mk2, bmw e90 od 2,5l do 3 l(tak wiem, ze one będą miały lekko ponad dyszke), a nawet patrzylem kolejną wiertarkę, czyli type r ufo, ale nie jestem do końca przekonany. Wiem że podaje dwie różne klasy, jeździłem tymi autami i dają przyjemność z jazdy, nie są bezpłciowe, a o to mi głównie chodzi w aucie. I tutaj liczę na waszą pomoc, może macie jakieś propozycje innych aut, które by spełniały moje wymagania. Dziękuję z góry i pozdrawiam :D
Edit: Tylko benzyna
Darkomen
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Civic 6gen
Paliwo: Benzyna

09 Lis 2017, 16:21

Jeśli zejdziesz nieco z rocznika to ciekawą opcją dla Ciebie wydaje się być Lexus IS300 I generacji.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

09 Lis 2017, 18:18

mało tego jest.. troche stary, ale silnik na wielki plus, niezniszczalny 2jz. A Golf gti 5 gen ?
Darkomen
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Civic 6gen
Paliwo: Benzyna

09 Lis 2017, 18:39

Usterki w Golfie to wariator + łańcuch na wałkach, DSG (jeśli jest), nagar i do tego typowa eksploatacja, czyli turbo, dwumas.
Najprościej mówiąc na wiek nie patrz, bo tak na prawdę jak policzysz te typowe koszty i spadek wartości to masz połowę ISa, który nie tanieje już. Minus to automat zawsze. Plus to właściwości jezdne, o których marzą w Golfie. Dobrą alternatywą jest e46 330i w manualu.

Jak hot hatch to w mnie Foka ST zamiast Golfa, bo pieści uszy.


Tak między słowami mam podobny budżet, szukam, szperam, grzebię, czytam, pytam, sprawdzam i znając bezproblemowość ISa ciężko mi znaleźć coś lepszego jako całokształt poza tym, że chciałbym inne auto, a nie tylko silnik.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Lis 2017, 19:01

No właśnie temu o foczce wspomniałem wcześniej, Volvowski silnik na który od dawien dawna choruję.. Pytanie tylko czy Foczka to nie będzie worek pieniędzy bez dna ?
Darkomen
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Civic 6gen
Paliwo: Benzyna

09 Lis 2017, 19:20

Wyjdzie podobnie jak Golf.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus IS 430 - prekursor serii F
    Był 2003 rok, w kalifornijskim Huntington Beach ekipa mechaników Rod Millen Special Vehicles przygotowywała pokazowy egzemplarz Lexusa IS do targów SEMA. Ostatecznie z warsztatu wyjechał sportowy sedan z V-ósemką ...
    Silnik 2UR-GSE - Lexus
    Pozostajemy w świecie V-ósemek. Z silników tego typu bardzo chętnie korzysta również Lexus. Japońska marka powszechnie stosuje takie motory w autach sportowych. Flagową jednostką Lexusa jest obecnie wolnossący ...

09 Lis 2017, 19:25

Czyli wychodzi na to że tylko lexus w tych pieniądzach ?
Darkomen
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Civic 6gen
Paliwo: Benzyna

09 Lis 2017, 19:44

Niekoniecznie, bo jak wspomniałem masz e46 330i, które w manualu będzie dynamiczniejsze, gdzie w Lexie jesteś skazany na automat.
Jest też droższa opcja w serwisie, czyli Audi S4 B5.
Opcja kanapowa, czyli Lexus GS 430
Opcja bliższa rajdom ale tez droższa w serwisie, czyli Subaru Impreza WRX GD
Opcja populistyczna czyli Audi A4 B7 2,0 TFSI z silnikiem z Golfa V GTi
Mniej populistycznie jest Saab 9-3 2,0T
Zamiast Focusa jest Volvo S40/V50 z tym samym silnikiem
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Lis 2017, 19:55

A gdzie Subaru złotówkę za kilometr mniej więcej tyle wychodzi utrzymanie tego auta. Kumpel miał i ja nie popełnię tego błędu nie stać mnie na utrzymanie tego
Darkomen
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Civic 6gen
Paliwo: Benzyna

09 Lis 2017, 20:14

Darkomen napisał(a):A gdzie Subaru złotówkę za kilometr mniej więcej tyle wychodzi utrzymanie tego auta. Kumpel miał i ja nie popełnię tego błędu nie stać mnie na utrzymanie tego

Rozważasz e90 2,5 a przeraża Cię złotówka za kilometr :D
Wszystko zależy jakie kolega miał subaru bo są duże różnice w kosztach użytkowania poszczególnych wersji.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lis 2017, 21:21

E90 2,5 wyjdzie drożej niż wrx gd w utrzymaniu ? Mówimy cały czas o częściach, nie spalaniu
Darkomen
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Civic 6gen
Paliwo: Benzyna

09 Lis 2017, 21:45

Darkomen napisał(a):E90 2,5 wyjdzie drożej niż wrx gd w utrzymaniu ? Mówimy cały czas o częściach, nie spalaniu

Trzeba sprawdzić szczegóły ... e90 drożej może nie wyjdzie ale nowsze BMW do których już należy e90 do świętych nie należą więc też nie będzie idealnie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lis 2017, 22:31

Powiem szczerze ze nastawiłem się na fokę lub e90. Co lepsze? W ostateczności chyba 430 wejdzie do gry.
Darkomen
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Civic 6gen
Paliwo: Benzyna

10 Lis 2017, 10:08

W przypadku e90 można też wtopić. Kolega sąsiada szukał w PL pół roku właśnie 325i. Poddał się i pojechał do Niemiec, bo chciał koniecznie z idrive. Dał prawie 40k z kosztami sprowadzenia. Nie minęło dużo czasu, a silnik zaczął się pocić, gubić olej, a rozrząd hałasować. W serwisie spędziło 2 miesiące (na szczęście miał jeszcze poprzednie auto), bo trzeba było rozebrać silnik, powymieniać uszczelnienia, wymienić łańcuch rozrządu i elektryczną pompę wody, która kosztuje ze 2 klocki. Koniec końców wyszło ok. 7000zł za coś co teoretycznie nie powinno mieć miejsca, a nie było ruszane koło dumsowe, sprzęgło czy ksenony, które też lubią się skiepścić.

Jeśli chodzi o koszty części to niektóre modele są tutaj wymienione:
podsumowanie-i-spis-modeli-koszty-utrzymania-vt96514.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lis 2017, 11:30

dzida napisał(a):W przypadku e90 można też wtopić.

Tak odbiegnę troszku i... ostatnio koledze znowu zepsuło się zaje fajne 3,0d BMW które jest okrzyknięte super silnikiem... i co ciekawe dalej mechanicy BMWe powtarzają że to jest normalne, że to jest zwykły serwis. A w tym wszystkim później pianie i się śmianie bo w np: w gs mk3 430 po 150tyś.km. wysypują się tylne amory, albo w gs300 mk3 poleca wariatory ... o ja pierniczę to jest dowód że jednak te auta się psują hmmm ale to że włożenie w BMW 10ciu tyś. przy wartości auta 30tyś. to norma to jest taki serwisik.
Potem jak sprzedawałem 430kę to zebrało się całe konsylium BMW team i filozofia jak to się dzieje że to auto tak jedzie ... nie no pewnie szybki i jego ciągotki do tuningu... no i pewnie przekręcił licznik spalania po zatankowaniu bo to też ściema... wszystko ściema :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe